EMC:n uusi myyntijohtaja: "Insinööri-Suomi ei osaa kertoa kunnolla tekniikan kaupallisista mahdollisuuksista"

Tiedotusvälineille 30.10.2015

Suomen EMC on nimittänyt uudeksi myyntijohtajakseen Mikko Mäkirinteen. Hänellä on erittäin vahva tausta verkkoyhtiöissä, ja hän on toiminut aiemmin mm. Cisco Systemsin, Extreme Networksin ja F5 Networksin palveluksessa.

Mäkirinteen vastuulla on EMC:n tallennus- ja pilviratkaisujen myynnin johtaminen kotimaan markkinoilla.

"EMC on erityisen kiinnostava yritys siksi, että mukana yhteenliittymässä on muitakin alansa markkinajohtajia ja edelläkävijöitä, kuten VMware virtualisoinnissa sekä Pivotal data-analytiikassa ja sovelluskehityksessä. EMC:lle houkutteli myös mahdollisuus päästä vetämään todella kovan luokan myyntitiimiä", Mäkirinne sanoo.

"EMC on digitalisoituvan liiketoiminnan eturintamassa toimiva yritys. Olemme mukana johtamassa mullistusta, jonka tiedon määrän valtava kasvu on saanut bisneksessä aikaan. Mikon energia ja osaaminen vahvistavat entisestään myyntivoimaamme", sanoo EMC:n maajohtaja Oula Maijala.

"Meillä suomalaisilla on paljon hienoa osaamista, mutta teknologian liiketoiminnalle tuomaa lisäarvoa ei osata viestiä kunnolla yritysjohdolle, jolloin monet hienot mahdollisuudet jäävät käyttämättä. Yksi ensisijaisista tehtävistäni onkin hyötyjen ja mahdollisuuksien entistä parempi kommunikointi asiakkaille yhdessä kumppaniverkostomme kanssa", Mäkirinne toteaa.

Lisätietoja:
Oula Maijala, maajohtaja, EMC, puh. 040 820 0024, oula.maijala@emc.com

EMC on maailman johtavia tallennus- ja pilviratkaisuiden toimittajia. EMC:n innovatiiviset tuotteet ja palvelut vauhdittavat pilvipalveluiden murrosta ja auttavat yrityksiä säilyttämään, käsittelemään, suojaamaan ja analysoimaan tietoa helposti, luotettavasti ja kustannustehokkaasti. EMC:n liikevaihto vuonna 2014 oli 24,4 miljardia dollaria. www.emc.fi

Avainsanat: