Dialogi jälleen paras!

A-lehdet-konserniin kuuluva Markkinointiviestintä Dialogi Oy:n asiakaslehdet sijoittuivat kärkeen ProComin asiakaslehtikilpailussa.

ProComin Lehtikatsauksessa viestinnän ammattilaiset valitsivat vuoden parhaat asiakas- ja sidosryhmälehdet, jotka palkittiin Helsingissä 28.11.

Raymond – vuoden paras asiakaslehti

Vuoden parhaaksi asiakaslehdeksi valittiin RAY:n Raymond-lehti.Tuomariston mukaan Raymond on kuin hyvä kirja tai hyvä ateria – sisältää tuttuja makuja ja iloisia yllätyksiä, kunnianhimoisella otteella.tekijät ovat uskaltautuneet kaivamaan esiin tarinoita ja käyttämään niitä, mikä tuomariston mukaan on harvinaista herkkua asiakaslehden lukijalle. Visuaalisuus ja piirroskuvat pelasivat arvion mukaan hienosti yhteen aiheen ja tekstien kanssa.

Lemminkäisen Lemmy-lehti sijoittui kolmanneksi sarjassa paras henkilöstölehti. Tuomaristo kiitti lehden oivaltavaa ja helposti lähestyttävää visuaalista ilmettä. Lehden tekijät ovat oivaltaneet, että henkilöstölehteä tehdään ihmisille eikä kohderyhmille.

Kansainvälisistä kilpailuista yhdeksän palkintoa

Dialogi on tänä vuonna nostanut osaamisensa ja laatunsa korkeimmalle kansainväliselle tasolle. Yhdysvalloissa järjestetyissä maailman suurimmissa aikakausmedia- ja asiakasmediakilpailuissa palkintoja on ropissut yhdeksän.

Maailman suurimmassa aikakauslehtikilpailussa Folion Eddie and Ozzie Awardseissa Dialogi voitti asiakaslehdillään kultaa ja kaksi hopeaa. Tänä vuonna kilpailuun osallistui yli 2 000 työtä, joista shortlistalle pääsi noin 400. Parhaat palkittiin New Yorkissa 14.11. Kultaa ja hopeaa sai Ruukin Inline-lehti kahdella Rami Niemen kuvituksella. Myös FIM-lehti palkittiin hopealla paras artikkelikuvitus -kategoriassa.

Kansainvälisen Pearl Awards -kilpailun palkinnot jaettiin 6.11. New Yorkissa. Dialogi voitti asiakaslehdillään ainoana suomalaisena mediatalona kaksi kultaa, kolme hopeaa ja yhden pronssin. Yhdysvaltalaisen Custom Content Councilin (CCC) vuosittain järjestämään kilpailuun osallistui tänä vuonna 628 työtä 15 eri maasta. Kotkamills-lehti palkittiin kullalla sekä paras uudistus -sarjassa että paras typografia -sarjassa. Paras uusi aikakauslehti -sarjassa hopeaa sai RAY:n Raymond-lehti. Sanna Manderin kuvitus toi Kemiran sidosryhmälehdelle Waterlinkille hopeaa. Paras kansi -sarjassa hopeaa voitti satamaoperaattori Steveco Oy:n Satama. Paras valokuvan käyttö -kategoriassa palkittiin pronssilla FIM-lehti.

Dialogi on palkittu tänä vuonna kansainvälisissä ja kotimaisissa kilpailuissa yhteensä yksitoista kertaa, ja on Suomen palkituin asiakasmediatalo.

"Dialogilaiset ovat asiakkaidemme kanssa nostaneet asiakasviestintäosaamisen maailman huipulle. Hyvällä konseptoinnilla pystytään nostamaan laatua ja samalla pienentämään viestinnän kustannuksia unohtamatta tärkeintä – sisältöjemme käyttäjien kokemusta", Dialogin toimitusjohtaja Jyrki Rehumäki sanoo.

Lisätiedot: toimitusjohtaja Jyrki Rehumäki 050 414 4768

www.dialogi.fi

Markkinointiviestintä Dialogi Oy on A-lehdet Oy:n tytäryhtiö ja Suomen suurin asiakasmediatalo. Liikevaihtomme vuonna 2011 oli 17,4 miljoonaa euroa. Dialogi on erikoistunut sisältömarkkinointiin ja asiakkaiden tarinoiden kertomiseen eri viestintäkanavissa.

Avainsanat: