Kasvuyrittäjäksi kesässä: Summer of Startups -kesäkiihdyttämön startupit valittu

Report this content

Aalto Entrepreneurship Societyn opiskelijoille ja tutkijoille suunnattuun yrittäjyysohjelma Summer of Startupsiin on valittu 11 tiimiä. Toista kertaa toteutettavaan ohjelmaan haki yli 70 ryhmää, ja osallistujia saapuu Aalto Venture Garagelle Espoon Otaniemeen Venäjää sekä Intiaa myöten.

Summer of Startups -ohjelmaan valituille aloitteleville yrittäjille tarjotaan työskentelytilat, intensiivistä mentorointia menestyneiden sarjayrittäjien johdolla sekä 5000 euron rahoitus tuotekehityksen aloittamiseksi. Viime vuoden kymmenestä Summer of Startupsiin alkuvaiheen idealla osallistuneesta tiimistä neljä ovat rekisteröityneet osakeyhtiöiksi Suomeen, Ruotsiin sekä Etiopiaan ja nostaneet yhteensä yli 200 000 euroa rahoitusta yrittäjyyskesän jälkeen.

Summer of Startups tarjoaakin osallistujille ensimmäisen kosketuksen startup-yrittäjän elämään. ”Kesän aikana koetaan omakohtaisesti kuinka paljon kymmenen viikon aikana on mahdollista saada aikaiseksi. Tiimit puhuvat sadoille asiakkaille löytääkseen bisnesmallin, jolla pystytään saavuttamaan räjähdysmäinen kasvu”, kertoo Antti Ylimutka, ohjelman pääjärjestäjä.

Valtaosa tämän vuoden valituista tiimeistä kehittää web-palveluita, mutta mukaan mahtuu yritysideoita aina muodinmukaisista Hifi-kaiuttimista liikkeentunnistuksen avulla valoa ja ääntä hallitsevaan tekniikkaan.

Summer of Startups alkaa 6. kesäkuuta Rovion Mighty Eagle Peter Vesterbackan avoimella yleisöluennolla Aalto Venture Garagella, jonka jälkeen ohjelmaan valitut tiimit esittäytyvät yleisölle pitchaamalla itsensä ja tuotteensa. Kymmenenviikkoinen ohjelma päättyy elokuun 10. päivä järjestettävään demopäivään, jolloin kesän aikana koulitut yrittäjät jakavat edistyksensä ja matkan varrella opitun ja kertovat, minne seuraavaksi suuntaavat.

Summer of Startupsin yhteistyökumppaneita ovat Aalto Center for Entrepreneurship, Teknologian tutkimuskeskus VTT, Microsoft BizSpark, Nokia, PricewaterhouseCoopers ja asianajotoimisto Borenius.

Aalto Entrepreneurship Society

Antti Ylimutka                                                Charlotta Liukas

antti.ylimutka@aaltoes.com                charlotta.liukas@aaltoes.com

+358 40 726 8383                               +358 40 508 3548