ABAX Finland Oy - ABAX tukee Suomen luonnonsuojeluliittoa

Lue alkuperäinen

ABAX tukee Suomen luonnonsuojeluliiton tekemää tärkeää luonnonsuojelutyötä ympäri maan. Tämä on yksi ABAX Suomen ympäristö- ja yhteiskuntavastuun painopistealueista.

Aiemmin tänä vuonna ABAX ilmoitti tavoitteestaan tulla täysin hiilineutraaliksi vuoteen 2022 mennessä. Tämän tavoitteensa mukaisesti ABAX laittaa nyt ympäristö- ja yhteiskuntavastuupolitiikkaansa käytäntöön. ABAX on myös aloittanut yhteistyön WeForestin kanssa osallistuen kaadettujen metsien uudelleenistuttamiseen Malawissa. ABAX lahjoittaa metsityshankkeelle yhden puun jokaista myymäänsä tuotetta kohden.

-Olemme sitoutuneet vähentämään päästöjä ja tarkastelemaan toimitusketjuamme vastuullisuus edellä. Nämä sitoumukset tukevat kestävän kehityksen tavoitteitamme, kertoo Taryn Sumpton, Kestävän kehityksen konsultti ABAXilta.

Tukea paikalliselle luonnonsuojelulle

ABAX tukee paikallisia yleishyödyllisiä järjestöjä jokaisella markkina-alueellaan seitsemässä maassa. Jokainen kohde on valittu yksilöllisesti ottaen huomioon, mikä on tärkeää paikallisesti. Suomessa ABAX on päättänyt suunnata tukensa Suomen luonnonsuojeluliitolle.

-Päätimme osoittaa tukemme Suomen luonnonsuojeluliitolle heidän maanlaajuisen, tärkeän luonnonsuojelutyönsä hyväksi. Suomen luonnonsuojeluliitto on käynnistänyt vesiensuojeluun keskittyvät teemavuodet, joka tarkoittaa erityishuomiota vesistöillemme. Itämeren ja sisävesiemme kunnostus ja suojelu ovat nyt huomion keskiössä, muun luonnonsuojelutyön ohessa. Vesistöjämme uhkaavat monet asiat, kuten rehevöityminen, rakentaminen ja lisääntyvä vene- ja laivaliikenne. Olemme ilolla ja ylpeydellä mukana tukemassa Suomen luonnonsuojeluliiton korvaamattoman tärkeää työtä yhteisen ympäristömme hyväksi, kertoo Riina Mannersola, ABAX Suomen Office Manager.

Myös yritykset avainasemassa luonnonsuojelussa

-Ilmastonmuutoksen ja luonnon monimuotoisuuden köyhtymisen hillitsemisessä myös yritykset ovat avainasemassa. Yhteistyö kestävästi toimivien yritysten kanssa antaa meille mahdollisuuden tehdä enemmän. Lämmin kiitos ABAXille, sanoo Mari Laakso, Suomen luonnonsuojeluliiton Yritysyhteistyöpäällikkö.

Jokaista myytyä paikanninlaitetta kohden istutetaan yksi puu

Päästöjen vähentämisen lisäksi ABAX on asettanut myös muita ympäristö- ja yhteiskuntavastuuseen liittyviä tavoitteita ja osallistunut erilaisiin hankkeisiin. Niistä huomattavin on sitoutuminen yhteistyöhön WeForest-järjestön kanssa. Yhteistyön kautta ABAX auttaa uudelleen istuttamaan tuhoutuneita metsäalueita Malawissa.

-Olemme ylpeitä voidessamme kertoa 75 000 puuntaimesta, jotka viedään pian jalkaisin Mulanjen vuoristometsään meneillään olevan metsityshankkeen vahvistukseksi, Taryn Sumpton kertoo.

ABAX tukee paikallisia yleishyödyllisiä järjestöjä kaikilla seitsemällä markkina-alueellaan. ABAX työskentelee pitkäjänteisesti kestävän kehityksen ja yhteiskuntavastuun edistämiseksi. Lue lisää ABAXin yhteiskuntavastuusta täältä: https://www.abax.com/fi/yhteiskuntavastuu

Karolina Romakkaniemi-Alhonen
Markkinointipäällikkö
karolina.romakkaniem@abax.fi
ABAX on Euroopan nopeimmin kasvava telematiikkayritys, jolla on korkealaatuinen ohjelmisto ja laitteet, jotka on kehitetty yrityksen sisällä. Ratkaisemme 35 000 asiakkaamme jokapäiväisiä ongelmia älykkäillä ratkaisuilla, jotka tarjoavat koko kalustosi hallinnan riippumatta siitä, oletko autossa, toimistossa tai suorittamassa työtehtävää. Yritysmallimme perustuu SaaS-ratkaisuun (Software as a Service). Olemme rakentaneet yhden, täysin integroidun ohjelmistoalustan arkkitehtuurin, joka on laajennettavissa kaikkiin tulevaisuuden innovaatiopalveluihin. Kaikki laitteistomme, järjestelmämme ja tuotteemme ovat helppokäyttöisiä sekä helposti asennettavia. ABAXilla työskentelee noin 300 työntekijää myynnissä, asiakaspalvelussa, markkinoinnissa, teknisessä tuessa, hallinnossa, laadunvalvonnassa ja tuotekehityksessä. Päätoimipisteemme sijaitsee Norjassa, muut toimipisteemme Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa, Hollannissa, Puolassa ja Englannissa.

Avainsanat:

Lainaukset

Olemme sitoutuneet vähentämään päästöjä ja tarkastelemaan toimitusketjuamme vastuullisuus edellä. Nämä sitoumukset tukevat kestävän kehityksen tavoitteitamme.
Taryn Sumpton, ABAX
Päätimme osoittaa tukemme Suomen luonnonsuojeluliitolle heidän maanlaajuisen, tärkeän luonnonsuojelutyönsä hyväksi. Suomen luonnonsuojeluliitto on käynnistänyt vesiensuojeluun keskittyvät teemavuodet, joka tarkoittaa erityishuomiota vesistöillemme. Itämeren ja sisävesiemme kunnostus ja suojelu ovat nyt huomion keskiössä, muun luonnonsuojelutyön ohessa. Vesistöjämme uhkaavat monet asiat, kuten rehevöityminen, rakentaminen ja lisääntyvä vene- ja laivaliikenne. Olemme ilolla ja ylpeydellä mukana tukemassa Suomen luonnonsuojeluliiton korvaamattoman tärkeää työtä yhteisen ympäristömme hyväksi.
Riina Mannersola, ABAX Finland Oy
Ilmastonmuutoksen ja luonnon monimuotoisuuden köyhtymisen hillitsemisessä myös yritykset ovat avainasemassa. Yhteistyö kestävästi toimivien yritysten kanssa antaa meille mahdollisuuden tehdä enemmän. Lämmin kiitos ABAXille.
Mari Laakso, Yritysyhteistyöpäällikkö, Suomen luonnonsuojeluliitto