ABAX saavutti hiilineutraalin liiketoiminnan kaksi vuotta aiemmin kuin oli tavoitteena

Lue alkuperäinen

Vuoden 2020 alussa ABAX aloitti matkansa hiilineutraaliksi ja asetti tavoitteekseen olla hiilineutraali vuoden 2022 loppuun mennessä. Ensimmäisessä kestävän kehityksen raportissaan ABAX ilmoittaa, että hiilineutraali liiketoiminta saavutettiin kaksi vuotta suunniteltua aiemmin.

- ABAX on läpinäkyvä ja vastuullinen organisaatio, joka on sitoutunut parantamaan ihmisten elämää ja vähentämään ympäristöön kohdistuvia vaikutuksia, kertoo Taryn Lynne Sumpton, ABAXin kestävän kehityksen konsultti.

ABAX saavutti kaikki ympäristötavoitteensa

Vuosi 2020 on ollut menestyksekäs vuosi ABAXin arvoketjussa, jossa on onnistuttu saavuttamaan kaikki ympäristötavoitteet, vähentämään hiilidioksidipäästöjä ja aloittamaan toimitusketjun kehittäminen vihreämmäksi. Päästöt vähenivät jopa 48 %, ja loput tasattiin PAS 2060 -sertifioiduilla hiiliprojekteilla, jotka tukevat Keski-Afrikan paikallisyhteisöjä.

Tehdäkseen vieläkin enemmän, ABAX teki yhteistyötä WeForestin kanssa ja on vuoden aikana rahoittanut yli 100 000 istutettua puuntaimea, jotka auttavat torjumaan sademetsien tuhoutumistaEtelä-Malawissa.

- ABAXin vastuu ulottuu paljon pidemmällekin kuin yrityksen hiilineutraaliuteen. He ovat myös alkaneet työskennellä toimitusketjunsa, asiakkaidensa ja kansalaisjärjestöjen kanssa saadakseen aikaan kokonaisvaltaisen positiivisen ilmastovaikutuksen, jatkaa Taryn.

Vuonna 2020 ABAX alkoi siirtyä kokonaan sähköisiin yritysajoneuvoihin. Yhdessä muiden ajoneuvopäästöjen hallintaa koskevien aloitteiden kanssa olemme vähentäneet ajokaluston hiilidioksidipäästöjä 63 % edellisvuodesta.

Laitepakkaukset ovat CO2-neutraaleja

Yksi muutoksista, joilla on suuri vaikutus kokonaispäästöihin, on tuotepakkausten uudelleensuunnittelu. Kaikki ABAXin pakkaukset on nyt valmistettu CO2-neutraalisti. Tavoitteena oli minimoida jätteet ja käyttää kestävää kehitystä tukevia valmistusmateriaaleja.

Pakkausten uudelleensuunnittelun lisäksi ABAX hallinnoi ja mittaa toimenpiteitä, jotka auttavat luomaan vihreämmän arvoketjun.

Omistautuneisuus kestävälle kehitykselle

Viime vuoden aikana ABAX on nostanut yritysvastuun ja sosiaaliset vaikutukset uudelle tasolle julistamalla kestävän kehityksen yhdeksi yrityksen arvoista. Kestävä kehitys valittiin yhdeksi tärkeimmistä prioriteeteista ABAXin työntekijöiden keskuudessa, ja siitä on tullut luonnollinen osa koko organisaatiota.

- Vuonna 2020 ABAX perusti ESG & CSR -komitean, laati ensimmäisen julkisen kestävän kehityksen raporttinsa sekä ilmoitti päästöt kansainvälisten raportointistandardien mukaisesti, saaden jatkuvaa tukea ylimmältä johdolta. Odotan tämän sitoumuksen vaikuttavan myönteisesti organisaatiomme kaikkiin sidosryhmiin, Taryn Lynne Sumpton sanoo.

Lisätietoja:

Bruce Atle Karlsen, Chief Performance Officer ABAX
Email: atle.karlsen@abax.no
Phone: +47 930 05 747

Taryn Lynne Sumpton, Sustainability Consultant ABAX
Email: taryn.sumpton@abax.no
Phone: +47 902 56 108

Kuvapyynnöt ja lisämateriaali:

Karolina Romakkaniemi-Alhonen

Markkinointipäällikkö
karolina.romakkaniem@abax.fi

ABAX on Euroopan nopeimmin kasvava telematiikkayritys, jolla on korkealaatuinen ohjelmisto ja laitteet, jotka on kehitetty yrityksen sisällä. Ratkaisemme 35 000 asiakkaamme jokapäiväisiä ongelmia älykkäillä ratkaisuilla, jotka tarjoavat koko kalustosi hallinnan riippumatta siitä, oletko autossa, toimistossa tai suorittamassa työtehtävää. Yritysmallimme perustuu SaaS-ratkaisuun (Software as a Service). Olemme rakentaneet yhden, täysin integroidun ohjelmistoalustan arkkitehtuurin, joka on laajennettavissa kaikkiin tulevaisuuden innovaatiopalveluihin. Kaikki laitteistomme, järjestelmämme ja tuotteemme ovat helppokäyttöisiä sekä helposti asennettavia. ABAXilla työskentelee noin 300 työntekijää myynnissä, asiakaspalvelussa, markkinoinnissa, teknisessä tuessa, hallinnossa, laadunvalvonnassa ja tuotekehityksessä. Päätoimipisteemme sijaitsee Norjassa, muut toimipisteemme Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa, Hollannissa, Puolassa ja Englannissa.

Avainsanat: