75 vuotta Tuulen Viemää

Tänä vuonna tuli kuluneeksi 75 vuotta siitä kun amerikkalainen klassikkoromaani Tuulen viemää julkaistiin. Kirjan tapahtumat sijoittuvat Yhdysvaltojen sisällissodan aikaiseen Syvään Etelään, eli maan etelävaltioihin. Tämä ajaton klassikko rikkoi ilmestyessään kaikki siihenastiset ennätykset kun siitä myytiin yli miljoona kappaletta ensimmäisen kuuden kuukauden aikana julkaisusta. Se on myös voittanut kirjallisuuden Pulitzer-palkinnon ja sen pohjalta on tehty Hollywood-elokuva, josta myös tuli todellinen klassikko. Hotels.com juhlistaa Tuulen viemää seuraamalla Scarlett O’Haran ja Rhett Butlerin jalanjäljissä vieraanvaraisuudesta tunnettuun Syvään Etelään.

Margaret Mitchellin talo, Atlanta, Georgia

Tuulen viemää -fanin ensimmäisen pysähdyspaikan tulee ehdottomasti olla kirjailija Margaret Mitchellin talo Atlantassa. Vierailijat pääsevät tutustumaan taloon, jossa Tuulen viemää on kirjoitettu. Taloon on myös pystytetty romaanin pohjalta tehdylle elokuvalle omistettu näyttely sekä näyttely, joka esittelee Yhdysvaltojen tunnetuimpien kirjailijoiden elämää.

Majoitusvinkki

The Georgian Terrace, Atlanta, Georgia, Yhdysvallat (neljä tähteä)

Tämä on hotelli, jossa Margaret Mitchell luovutti valmiin käsikirjoituksen ja jossa kirjaan pohjautuvan elokuvan ensi-illan juhlat järjestettiin vuonna 1939. Elokuvan tähdet Clark Gable ja Vivien Leigh yöpyivät myös täällä ensi-illan aikana. Vuonna 1911 rakennettu hotelli sijaitsee samalla kadulla kuin Margaret Mitchellin talo. Kunnioitettavan ikänsä johdosta hotelli on mukana Yhdysvaltojen valtakunnallisella tärkeiden historiallisten paikkojen listalla. Hotellia vastapäätä sijaitsee muun muassa yksi kaupungin kuuluisimmista nähtävyyksistä, Fox Theatre, jonka lavalla esitetään kaikkea Broadway-klassikoista stand up -komiikkaan. Hinnat alkaen 88 euroa yöltä.

Tuulen viemää -museo, Marietta, Georgia

Vain reilu 20 kilometriä Atlantasta luoteeseen sijaitsee kaupunki nimeltä Marietta, jossa sijaitsee Tuulen viemää -museo. Museossa on esillä laaja kokoelma kirjaan ja elokuvaan liittyviä esineitä. Päänäyttely sisältää muun muassa Vivien Leighin elokuvassa häämatkallaan käyttämän yöasun.

Majoitusvinkki

Melia Atlanta, Atlanta, Georgia, Yhdysvallat (neljä tähteä)

Melia Atlantantan 502 huoneesta avautuu kaunis näkymä Atlantan ylle. Tämä savuton hotelli tarjoaa lämpiminä vuodenaikoina ulkoaltaan aurinkoterasseineen. Hotellin ravintola Grille at 590 tarjoilee hotellin vieraille aamupalan, lounaan ja päivällisen. Hotelli sijainti on mitä parhain jos haluaa tutustua Atlantan nähtävyyksiin. Kävelymatkan päässä sijaitsee muun muassa Georgian akvaario, kongressikeskus Georgia World Congress Centre sekä stadionit Turner Field ja Georgia Dome. Hinnat alkaen 74 euroa yöltä.

The Road to Tara Museum, Clayton County, Georgia

Scarlett O’Haran kuuluisa kotitalo Tara sijaitsee Jonesborossa, Clayton Countyssa. Vuodesta 1969 alkaen Clayton County on tunnettu virallisena Tuulen viemää -kaupunkina. The Road to Tara -museossa on esillä muun muassa Margaret Mithellin omistama posliiniastiasto sekä yksityiskohtaiset jäljennökset puvuista, joita elokuvassa nähtiin Vivien Leighin, Hattie McDanielin (Mammy), Ona Munsonin (Belle Watling) ja Cammie King Conlonin (Bonnie Blue Butler) päällä. Museosta löytyy myös monia esineitä Herb Bridgesin keräilemiä Tuulen viemää -esineitä. Bridges omistaa maailman suurimman yksityisen kokoelman Tuulen viemää kirjaan ja elokuvaan liittyviä esineitä.

Majoitusvinkki

Tara Inn & Suites, Jonesboro, Georgia, Yhdysvallat (kaksi tähteä)

Tämä hotelli sopii sekä liike- että vapaa-ajanmatkustajille. Rentoutuakseen hotellin vieraat voivat kuntoilla hotellin omassa kuntokeskuksessa tai uida hotellin ulkoaltaassa, joka on auki vuoden lämpiminä vuodenaikoina. Hotelli sijaitsee The Road to Tara -museon lisäksi lähellä Dixieland Fun Park -huvipuistoa. Hinnat alkaen 55 euroa yöltä.

Tuulen viemää Charlestonissa

Tuulen viemää -fanien on ehdottomasti pistäydyttävä myös Rhett Butlerin kotikaupungissa, Charlestonissa. Idylliseen kaupunkiin voi tutustua esimerkiksi osallistumalla opastetulle kiertoajelulle, jossa kierrellään Charlestonissa ihaillen muun muassa sen upeita kartanoita. Kiertoajelun varrella tutustutaan myös kaupungin ranskalaiseen kortteliin sekä Rainbow Roadiin, jonka varrella komeilee uskomattoman kauniita koteja sateenkaaren kaikissa väreissä. Kiertoajelulla vieraillaan myös Fort Sumter -linnakkeella, jossa sisällissodan ensimmäiset laukaukset ammuttiin.

Majoitusvinkki

The Society House – Charleston, Charleston, Etelä-Carolina, Yhdysvallat (neljä tähteä)

The Society House – Charlston tarjoaa vierailleen korkeatasoista ja ylellistä majoitusta. Vuonna 1801 rakennettu kiinteistö remontoitiin täysin vuonna 2008, jolloin tilat muutettiin luksushotelliksi. Tämä hotelli sopii hienostuneille matkaajille, jotka suosivat ylellistä yksityisasumista muistuttavaa majoitusta tavallisen hotellin sijaan. Hinnat alkaen 204 euroa yöltä.

• Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö.
  • Hinnat on tarkistettu 19.9.2011, joten muutokset ovat mahdollisia.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto (at) hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor 040 706 8021 tai 040 840 6368.

Hotels.com:

Lizann Peppard

v-lpeppard@hotels.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu lähes 140 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen yli 2,5 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com valittiin German Institute of Service Quality -instituutin äänestyksessä tammikuussa 2011 parhaaksi kategorioissa “palvelu” ja “asiakasystävällinen internetsivusto”. Tällä hetkellä Hotels.com -sivustoja on maailmanlaajuisesti yli 85, mukaan lukien 33 sivustoa 24 eri kielellä Euroopassa. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097.