AGA tuo markkinoille helppokäyttöiset G-TECTA-kaasunilmaisimet

AGAn uusilla G-TECTA-kaasunilmaisimilla voi turvallisesti suorittaa luotettavia mittauksia kaikkialla, missä käytetään kaasuja. Laitteet ilmoittavat sekä vuodoista että mahdollisista toimintahäiriöistä. G-TECTA-kaasunilmaisimet esitellään ensi kertaa Suomessa Helsingin Messukeskuksessa 22.–24.3.2011 järjestettävien ChemBio Finland 2011 -messujen yhteydessä.

– Hyödynsimme G-TECTA-ilmaisimien kehitystyössä AGAn mittaavaa kokemusta kaasujen käsittelystä, kertoo AGAn tuotepäällikkö Jan-Erik Carlsson.

– AGA tekee tiivistä yhteistyötä asiakkaidensa kanssa paitsi kaasuntoimittajana, myös kumppanina ja neuvonantajana erityisesti turvallisuusasioissa. Kumppanimme toimivat mm. elintarvike-, teräs-, kemian- ja konepajateollisuudessa, joten tunnemme monien eri alojen turvallisuuteen liittyvät vaatimukset. Tätä osaamista on hyödynnetty G-TECTA-kaasunilmaisimien suunnittelussa, Carlsson jatkaa.

G-TECTA-kaasunilmaisimia on viittä eri mallia: neljä kannettavaa ja yksi kiinteään asennukseen tarkoitettu malli, jolla mitataan happi- ja/tai hiilidioksidipitoisuutta suljetuissa tiloissa. Kannettavat mallit eroavat toisistaan käyttökohteiden, käyttäjien tarpeiden ja mitattavien kaasujen lukumäärän suhteen. Kaikki laitteet ovat helppokäyttöisiä, ja niiden käyttöönotto on erittäin yksinkertaista.

Yhden kaasun mittaamiseen tarkoitetut ilmaisimet ovat pienestä koostaan ja keveydestään huolimatta erittäin kestäviä. Ilmaisimia on kahta mallia: SG-malliin on saatavana 28 vaihdettavaa sensoria eri kaasuille, ja siinä on näyttö, josta näkyy senhetkinen kaasupitoisuus. SG2-mallissa ei ole näyttöä. Laitteet hälyttävät, kun mitattavan kaasun pitoisuus ylittää asetetun arvon.

Monikaasunilmaisimilla 4G ja 4GP voi mitata samanaikaisesti jopa neljää eri kaasua. Ilmaisimissa on kolme sensoria, joista kaksi mittaa tiettyä kaasua ja yksi kahta kaasua yhtä aikaa.

G-TECTA-kaasunilmaisimet on testattu ja hyväksytty kansainvälisten standardien mukaisesti. Niitä voi käyttää kaikkialla, missä käytetään kaasuja – myös räjähdysvaarallisissa tiloissa.

G-TECTA-ilmaisimet on kalibroitava säännöllisesti. AGAn toimittaman kalibrointikaasun avulla ilmaisimet on helppo pitää toimintakunnossa.

ChemBio Finland 2011 -messut esittelee kemian-, laboratorio- ja bioalan tuotteita ja palveluita. Messut ovat alan ammattilaisten tärkein kohtaamispaikka ja yksi kemian alan vuoden päätapahtumista. AGA on mukana messuilla osastolla 6b36.

Lisätietoja:

Jouni Ilvonen, Oy AGA Ab, p. 010 242 0217,
jouni.ilvonen@fi.aga.com
Lisätietoa englanniksi:

Tiedustelut ja kuvapyynnöt:
Tuukka Rantamäki
, Viestintätoimisto AC-Sanafor Oy, p. 040 766 8874, tuukka.rantamaki@acsanafor.fi

Oy AGA Ab

Oy AGA Ab on osa Linde Groupia, joka on maailman johtavia teollisuuskaasu- ja teknologiayhtiöitä. Linde Groupilla on lähes 48 000 työntekijää 100 maassa. Suomen AGA on osa Linde Groupin Pohjois-Euroopan yksikköä, johon kuuluvat kaikki Pohjoismaat sekä Baltian maat. AGA on alueensa johtava teollisuuskaasujen toimittaja, jonka kokonaisratkaisuihin sisältyvät mm. kaasut, kaasulaitteistot, prosessiosaaminen sekä koulutus- ja huoltopalvelut. AGAn kehittynyt kaasuteknologia auttaa asiakkaita parantamaan kannattavuutta, turvallisuutta ja laatua sekä suojelemaan samalla ympäristöä.