• AC-Sanafor/

Akustiikka ja tunnelmavalaistus yhdistyvät: Philips aloittaa hohtavien tekstiilien valmistamisen yhdessä Kvadrat Soft Cellsin kanssa

Philips tuo markkinoille hohtavia tekstiilejä yhdessä Kvadrat Soft Cellsin kanssa. Hohtavat tekstiilit valmistetaan integroimalla Philipsin ledivalaisimia Kvadrat Soft Cellsin akustisiin paneeleihin. Ainutlaatuisten tekstiilien avulla pystytään luomaan tunnelmallisia sisätiloja, jotka edistävät ihmisten hyvinvointia.

Philips on tänään ilmoittanut aloittavansa yhteistyön akustisia ratkaisuja mittatilaustyönä tarjoavan Kvadrat Soft Cellsin kanssa. Integroimalla Philipsin väriskaalaltaan erilaisia ledivaloja Kvadrat Soft Cellsin ääntä eristäviin materiaaleihin, pystytään joustavasti luomaan tietynlainen tunnelmaa tiettyyn tilaan. Hohtavien tekstiilien dynaaminen ja visuaalisen sisältö mahdollistaa lisäksi tunnelman muokkaamisen eri tilanteiden mukaan.

– Kumppanuus yhdistää Philipsin vahvan aseman tunnelmavalaistuksessa Kvadrat Soft Cellsin akustiseen osaamiseen. Philips on jo pitkään kehittänyt valaistusratkaisuja, jotka mahdollistavat lukemattomien eri tunnelmien luomisen, mutta yhteistyö akustiikkaan erikoistuneen Kvadrat Soft Cellsin kanssa nostaa tunnelman luomisen aivan uudelle tasolle – aikaisemmin pelkän valaistuksen avulla luotua tunnelmaa pystytään nyt akustiikan avulla parantamaan entisestään, sanoo Leon van de Pas, General Manager, Large Luminous Surfaces.

Kvadrat Soft Cellsille Philips oli luonnollinen valinta yhteistyökumppaniksi:

– Keskitymme molemmat ihmisten hyvinvointia lisäävien ratkaisujen kehittämiseen. Yhdessä Philipsin kanssa olemme kehittäneet koristeellisia paneeleja, jotka todella herättävät tilan henkiin. Akustisiin paneeleihin integroidut ledivalot antavat valaistussuunnittelijoille ja arkkitehdeille vapauden luoda juuri toivomansa tunnelman, sanoo Henrik Holm, toimitusjohtaja, Kvadrat Soft Cells

Lisätietoja hohtavista tekstiileistä: www.philips.com/luminous-textile

Lisätietoja:

Pia Lindhe, Philips Corporate Communications, Nordics, pia.lindhe(at)philips.com, +46 702 04 22 18

Pia Malling Pedersen, Kvadraft Soft Cells, +44 7881 648846, pipe(at)kvadrat.org

Viestintätoimisto AC-Sanafor Oy, philips(at)acsanafor.fi

Philips

Royal Philips Electronics (Alankomaat) (NYSE: PHG, AEX: PHI) on kansainvälinen terveydenhuolto- ja hyvinvointiratkaisujen tarjoaja, joka keskittyy parantamaan ihmisten jokapäiväistä hyvinvointia ajankohtaisten innovaatioiden avulla. Maailman johtavana terveydenhuolto-, valaistus- ja lifestyle-ratkaisujen tarjoajana Philips yhdistää tuotteissaan teknologian ja muotoilun asiakaslähtöisesti sekä toimii tavaramerkkilupauksensa ”sense and simplicity” mukaisesti. Pääkonttori sijaitsee Alankomaissa, ja Philipsillä on 117 000 työntekijää yhteensä yli 100 maassa. Vuonna 2010 yritys saavutti 22,3 miljardin euron liikevaihdon ja se on markkinajohtaja niin lääketieteellisen sydän, akuutti- ja kotihoitolaitteiston kuin energiatehokkaiden valaistusratkaisujen ja lifestyle- ja hyvinvointituotteidenkin alalla. Tämän lisäksi Philips on vahvassa johtavassa asemassa taulutelevisioiden, miesten parranajo- ja karvanpoistotuotteiden, kannettavien ääni- ja videotuotteiden sekä hammashoitotuotteiden tarjoajana. Uutisia Philipsiltä:

www.philips.com/newscenter

Kvadrat Soft Cells

Kvadrat Soft Cells -paneelit ovat patentoituja sisustuspaneeleita, joiden avulla pystytään hallitsemaan akustiikkaa. Soft Cells -paneeleista on olemassa kolme erilaista kestävää versiota, jotka yhdistävät kestävän muotoilun ainutlaatuiseen estetiikkaan ja erinomaiseen toimivuuteen.

Soft Cells -paneelit soveltuvat sekä rakennuskomponenteiksi että jälkikäteen asennettavaksi. Useat globaalit yritykset kuten BP, Cisco Systems, Diesel, Foster + Partners, HBOS, Hilton Hotels & Resorts ja Microsoft suosittelevat Soft Cells -paneeleiden akustisia ratkaisuja.

Soft Cells -paneeleja valmistava Kvadrat on yritys, joka pyrkii rikkomaan tekstiilisuunnittelun rajoja. Yritys on työskennellyt maailman johtavien suunnittelijoiden kanssa ja kehittänyt korkealaatuisia tekstiilejä ja tekstiileihin liittyviä tuotteita sekä julkisiin- että kotitiloihin.

www.softcells.com