• AC-Sanafor/

Autan auttaa karkottamaan kiusalliset hyönteiset - tehoaa myös punkkeihin, mäkäräisiin ja polttiaisiin

Lomailijan seurana kotimaassa ja ulkomailla aina tropiikkia myöten on erilaisia kiusallisia hyönteisiä. Hyttyset, paarmat, polttiaiset ja kärpäset aiheuttavat useimmille ihmisille iho-oireita.

Autan Protection plus -karkotteet auttavat kiusallisten hyttysten, mäkäräisten, polttiaisten, paarmojen ja punkkien karkottamisessa.

Autan-valmisteet sisältävät ikaridiinia, joka sekoittaa hyönteisen suuntavaiston tappamatta sitä. Autan-valmisteita on saatavana puikkona, aerosolipakkauksena ja suihkeena. Paarmat ja hyttyset eivät tule iholle, jos siinä on Autan-valmistetta.

Autan antaa hyttysiä vastaan noin kahdeksan tunnin suojan, paarmoja vastaan viiden tunnin ja punkkeja vastaan neljän tunnin suojan.

On muistettava, että karkote on aina lisäsuoja, ja se suojaa ainoastaan käsitellyn osan ihoa. Jokaisessa pakkauksessa on tarkat käyttöohjeet, joita noudattamalla niiden käyttö on turvallista.

Autan on helppo ja siisti käyttää, sillä se ei tahraa vaatteita tai rasvoita ihoa. Autanin lisääminen on vaivatonta ja sen tuoksu on miellyttävä. Hikoilu ja aurinkovoiteen käyttö vähentävät Autanin antamaa hyttyssuojaa.

Autania voidaan käyttää lisäsuojana myös malaria-alueilla. Autania lisätään 4-6 kertaa vuorokaudessa suojan ylläpitämiseksi.

Suomessa ei suositella karkotteiden käyttöä yli 3-vuotialle lapsille. Autania voi suihkuttaa lapsen vaatteille ja päähineeseen, mutta ei hihanreunoihin, jotta sitä ei mene suuhun. Pienet lapset kannattaa suojata vaatetuksella hyttysiltä ja auringolta ja öisin hyttysverkko antaa hyvän suojan.

Kaikki Oy Transmeri Ab:n markkinoimat karkotteet on rekisteröity Suomen ja EU-lainsäädännön mukaisesti.

Hyönteiskarkotteita tulee aina käyttää ohjeiden mukaan. Suomessa mitään karkotteita ei saa suosittaa käytettäviksi alle 3-vuotiaiden lasten iholla. Tätä nuorempien lasten vaatteet voi suihkuttaa/käsitellä karkotteella (hattu, housut jne).

Sabina Finnilä

Tuotepäällikkö

sabina.finnila@transmeri.fi

www.autan.fi