British Airways aloitti ensimmäisen luokan uudistamisen

Tiedote 13.5.2009
British Airways

BRITISH AIRWAYS ALOITTI ENSIMMÄISEN LUOKAN UUDISTAMISEN

British Airways aikoo esitellä tänä syksynä uudistetun ensimmäisen eli First-luokan. Tulevasta saadaan esimakua jo nyt, kun asiakkaille jaettava toilettilaukku saa uuden ilmeen toukokuussa. British Airways on jälleen tehnyt yhteistyötä huippusuunnittelijan kanssa. Toilettilaukun on luonut maailmankuulu brittidesigneri Anya Hindmarch, jolla on omat käsilaukkuliikkeensä 12 eri maassa.

- Tuotekehityksestä ei voi tinkiä, jos haluamme edelleen tarjota asiakkaillemme vertaansa vaille olevaa palvelua, toteaa British Airwaysin asiakaspalvelujohtaja Mark Hassell.

British Airways uskoo lujasti siihen, että laadukas palvelu ja osaava henkilöstö ovat avaimia menestykseen myös kiristyneessä kilpailutilanteessa. Siksi jo pitkään suunniteltu ensimmäisen luokan uudistus toteutetaan tinkimättä nyt taantumankin keskellä.

DR HARRIS UUSI KOSMETIIKKATOIMITTAJA

Anya Hindmarchin suunnittelema toilettilaukku on yksinkertaisen tyylikäs ja sen väri vaihtuu sesongin mukaan. Sisällä on sukat, silmälaput ja hammasharja sekä erilaisia pieniä kosmetiikkatuotteita helpottamaan lennonaikaista rentoutumista ja virkistäytymistä.

Uudeksi yhteistyökumppaniksi kosmetiikan osalta on valittu DR Harris, perinteikäs brittiläinen perheyritys. Se on palvellut maan kuningashuoneen jäseniä hovitoimittajana jo 80 vuoden ajan.

- Kun omia tuotteita ei voi turvatarkastuksen ohi viedä, on ihanaa löytää lentokoneesta odottamassa tämä toilettilaukku. Sen tuotteet ovat jumalaisia! Myös laukku on hieno, kehuu näyttelijä ja malli Lizzie Jagger.

Muita kevään uudistuksia ovat huovan, selkätuen liinan ja tyynyn ilmeen uusiutuminen. Myös asiakkaille annettavaan pyjamaan on tehty hienoisia muutoksia.

BRITISH AIRWAYSIN MATKUSTUSLUOKAT

First Class - Ensimmäinen luokka,mannertenvälinen matkustaminen
Club World - Mannertenvälinen liikematkustaminen
Club Europe - Euroopan sisäinen liikematkustaminen
World Traveller Plus - Mannertenvälinen matkustaminen, ’turisti plus’
World Traveller - Mannertenvälinen matkustaminen, turistiluokka
Euro Traveller - Euroopan sisäinen matkustaminen, turistiluokka

British Airways on täyden palvelun lentoyhtiö eli kaikki liput oikeuttavat esimerkiksi lennonaikaiseen tarjoiluun ja vähintään 20 kg matkatavaroihin sekä käsimatkatavaroihin. Myös esimerkiksi useimmat urheiluvälineet kuljetetaan ilman lisämaksua.

Lähettäjä ja kuvapyynnöt

Maija Hakala, viestintätoimisto AC-Sanafor, p. 050 33 828 73, maija.hakala@acsanafor.fi
www.ba.com

British Airways kuuluu maailman johtaviin lentoyhtiöihin. Käynnissä on parhaillaan 90-vuotisjuhlavuosi. Yhtiön reittiverkosto kattaa 154 kohdetta 75 maassa. Kilpailuvaltteja ovat muun muassa korkeatasoinen palvelu, laaja reittiverkosto sekä matkustusmukavuus, jonka kehittämisessä yhtiö on pioneeri alallaan. British Airwaysin uusi terminaali 5 otettiin Heathrow’n kentällä käyttöön maaliskuussa 2008. Sen pikkuveljeksi uudistettuun terminaali 3:een siirtyvät tai ovat jo siirtyneet kaikki Oneworld-allianssin kumppanit ja niiden kanssa yhdessä lennettävät reitit. Tähän joukkoon kuuluvat myös kaksi British Airwaysin päivittäistä vuoroa Helsinkiin. Oneworldin reittiverkostossa on noin 675 kohdetta. Muita jäseniä ovat muun muassa Finnair, American Airlines ja Qantas.