British Airways mukana Ski Expossa

Tiedote 30.10.2008

British Airways Ski Expossa Helsingin Messukeskuksessa 31.10.-2.11. Kanadan osastolla 6r51

VANCOUVER ON BRITISH AIRWAYSIN 5. SUOSITUIN KOHDE SUOMESTA

British Airways lennättää joka talvi suuren joukon hiihtäjiä myös Suomesta Kanadan puuterihangille. Suosituin portti Kanadaan on Vancouver, joka on myös vuoden 2010 talviolympialaisten isäntäkaupunki. Lentoyhtiö kuljettaa yhden parin suksia matkustajaa kohden ilman lisämaksua.

British Airways on maailman suurimpia lentoyhtiöitä, jos verrataan maasta toiseen kuljetettujen matkustajien määrää. Sen reittiverkosto on laaja, yli 300 kohdetta, ja aikataulut tarjoavat monipuolisesti valinnanvaraa.

Vancouver on hiihtomatkaajien suosikkikohde – se on British Airwaysin viidenneksi eniten myyty määränpää Suomesta. Montreal ja Toronto sijoittuvat nekin meillä 15 suosituimman kohteen joukkoon. Yhtiö lentää myös Calgaryyn. Yhteensä Kanadaan on talvikaudella 34 viikkovuoroa.

British Airways kuljettaa useimmat urheiluvälineet kuten sukset, lumilaudan tai golfbagin ilman erillistä maksua yhden yksikön matkustajaa kohden tavallisten matkatavaroiden lisäksi.

NELJÄ LUOKKAA ANTAVAT VALINNANVARAA

Pitkillä lentomatkoilla yhtiön kehitystyö matkustusmukavuudessa pääsee esiin erityisen hyvin. British Airways on ollut tässäkin suhteessa alansa edelläkävijöitä. Mannertenvälisillä lennoilla on tarjolla neljä eri matkustusluokkaa: First, Club World, World Traveller Plus ja World Traveller.

World Traveller -turistiluokassa on muun muassa ergonomisesti muotoillut istuimet sivulle ulottuvine päätukineen, mahdollisuus valita ateriavaihtoehtojen välillä sekä henkilökohtaiset videoruudut, joista elokuvia voi valita ja katsella vapaasti omaan tahtiin.

World Traveller Plus -luokka on erillinen matkustamon osa, joka tarjoaa rauhallisen ympäristön lisäksi muun muassa enemmän jalkatilaa.

Liikematkustusluokka Club World taas tarjoaa ylellisen matkustuskokemuksen muun muassa täysin vaakatasoon muuntuvine vuodetuoleineen ja kentällä käytettävissä olevine lounge- ja Elemis Travel Span palveluineen.

Hiihtolomalaiselle kiinnostava vaihtoehto on myös valita erilaiset matkustusluokat tulo- ja paluulennoille. Loman alkua voi juhlistaa lentämällä mukavammin menomatkalla tai vastaavasti virkeän kotiintulon varmistaa valitsemalla turistiluokkaa rauhallisempi uniympäristö paluumatkalle.

www.ba.com

Kuva- ja kommenttipyynnöt
Maija Hakala, viestintätoimisto AC-Sanafor, p. 050 33 828 73, maija.hakala@acsanafor.fi

British Airways on perustettu vuonna 1919 ja se kuuluu maailman johtaviin lentoyhtiöihin. British Airways lentää kumppaneineen yli 300 kohteeseen. Yhtiön kilpailuvaltteja ovat muun muassa korkeatasoinen palvelu, laaja reittiverkosto sekä matkustusmukavuus, jonka kehittämisessä yhtiö on pioneeri alallaan. British Airwaysin uusi Terminaali 5 otettiin Heathrow’n kentällä käyttöön maaliskuussa. Se on kooltaan viisi kertaa suurempi kuin edellinen pitkien lentojen Terminaali 4. Helsinkiin lennetään toistaiseksi terminaalista 1. British Airways kuuluu Oneworld-allianssiin, jossa jäseniä ovat myös mm. Finnair, American Airlines ja Qantas. Oneworldin reittiverkostossa on noin 675 kohdetta.