British Airways palkittiin jälleen parhaana

TIEDOTE 16.9.2005 British Airways palkittiin jälleen parhaana British Airways sai jälleen tunnustusta laadukkaalle palvelulleen: Business Traveller magazine –lehden lukijat valitsivat sen maailman parhaaksi lentoyhtiöksi. Maanantaina Lontoossa järjestetyssä palkintojen-jakotilaisuudessa yhtiön tuleva pääjohtaja Willie Walsh kävi noutamassa julkistajana toimineelta prinsessa Annelta yhteensä kuusi eri palkintoa. Iso-Britanniassa ilmestyvä Business Traveller –magazine tutkii vuosittain lukijoidensa mielipiteet matkailuun liittyvistä asioista. Tulokset julkistetaan Business Traveller Awards –gaalassa. Tänä vuonna British Airways palkittiin paitsi osana maailman parasta lentoyhtiöallianssia Oneworldia, niin myös seuraavista ansioista: - Paras lentoyhtiö - Paras Euroopan sisäisten lentojen tarjoaja - Paras säännöllisen lentomatkustajan etuohjelma - Paras first-luokka - Paras business-luokka - Paras turistiluokka Viimeksi British Airways valittiin maailman parhaaksi lentoyhtiöksi matkailun ammattilaisten omassa äänestyksessä. Tässä äänensä antoi 80.000 ammattilaista eri puolilta maailmaa ja tulokset julkistettiin World Travel Awards -gaalassa. ”Seuraava vuosi tulee olemaan yhtiöllemme erityisen jännittävä, sillä olemme tekemässä merkittäviä uusia investointeja tuotteisiimme ja palveluihimme. Olemme päättäneet varmistaa, että British Airways säilyttää asemansa alansa edelläkävijöiden joukossa myös jatkossa”, totesi yhtiön kaupallinen johtaja Martin George Business Traveller -palkintojenjakotilaisuudessa. TIEDOTE 15.9.2005 British Airways kutsui palvelukseensa unitutkijan Lentoyhtiö British Airways on nimittänyt palvelukseensa unitutkijan, tohtori Chris Idzikowskin. Hän on alallaan Iso-Britannian tunnetuimpia sanankäyttäjiä ja johtaa Edinburghissa toimivaa unikeskusta. Idzikowski vieraili torstaina Helsingissä kertomassa lentämiseen liittyvistä uniasioista. Chris Idzikowski, Dr. of Sleep, on ensimmäinen tiedemies, joka on kutsuttu tutkimaan ilmailuun liittyvää unitietoa. British Airways on ollut matkustusmukavuuden pioneereja jo pitkään, ja yhtiössä annetaan uneen liittyvälle asiantuntemukselle suuri painoarvo. Se oli aikoinaan alallaan ensimmäinen, joka lanseerasi täysin vaakatasoon kääntyvät business-luokan istuimet. Idzikowskin tehtävänä on laatia British Airwaysille selvitys, joka ottaa kantaa mm. seuraaviin kysymyksiin: o mitä lentomatkustajat voivat tehdä unentulon helpottamiseksi? o kuinka unensaamista voi harjoitella? o mitä eroja on itä - länsi- ja länsi - itäsuuntiin matkustamisessa? o parhaat uniasennot? o mikä on oikea tahti päästä yli jet-lagista? ”Kaksi tärkeintä osa-aluetta, jotka vaikuttavat lennonaikaiseen nukkumiseen, ovat keskeytykset ja kehon sisäinen kello. Näiden asioiden ymmärtäminen auttaa toimimaan unen laadun kannalta parhaalla mahdollisella tavalla”, Idzikowski kertoi Helsingissä. ”Tiedämme että mannertenvälisten yölentojemme liikematkustajille mahdollisuus nukkua hyvin on eräs tärkeimmistä matkaan liittyvistä yksityiskohdista. Viime vuonna lanseeraamamme Sleeper Service –ohjelma onkin saavuttanut suuren suosion. Se mahdollistaa jopa kaksi tuntia aiempaa pidemmät lennonaikaiset unet, jos illallinen nautitaan jo lentokentällä ja aamiainen tarjoillaan mahdollisimman myöhään”, totesi puolestaan British Airwaysin keskisen ja itäisen Euroopan kaupallinen johtaja David Rousham. Oxfordissa ja Cambridgessa tutkijana toiminut Chris Idzikowski on myös myötävaikuttanut muun muassa Suomen Unettomat ry:n perustamiseen ja toimintaan. Lisää aiheesta: http://www.britishairways.com/travel/sleeptrial/public/en_fi http://www.edinburghsleepcentre.com/ Lisätietoja: Toms Andersons, Commercial Manager, gsm +371 923 6204, toms.1.andersons@britishairways.com Lähettäjä, kuvia: Maija Hakala, viestintäkonsultti, 09 - 6962 8125, maija.hakala@actiedotus.fi British Airways on perustettu vuonna 1919 ja se kuuluu maailman johtaviin lentoyhtiöihin. Se on kuljettanut enemmän ihmisiä paikasta toiseen kuin yksikään muu lentoyhtiö maailmassa. Tällä hetkellä British Airways lentää 168 kohteeseen 80 eri maassa. Yhtiön kilpailuvaltteja ovat muun muassa korkeatasoinen palvelu, laaja reittiverkosto sekä matkustusmukavuus, jonka kehittämisessä yhtiö on pioneeri alallaan. Matkailualan ammattilaiset kautta maailman valitsivat sen viime vuonna kaikkein parhaaksi lentoyhtiöksi. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon välitti Observer Tiedotepalvelu, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=131253&fn=wkr0001.pdf BA taas palkittu -tiedote pdf-muodossa http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=131253&fn=wkr0003.pdf Unitutkijatiedote pdf-muodssa http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=6382&lang=FI Dr. Chris Idzikowski Club World -istuimessa Helsingissä 15.9.