British Airwaysin iPhone-sovellus ja täsmällisyys palkittiin

Tiedote 27.2.2009
British Airways on menestynyt Lontoossa järjestetyssä Travel Weekly Globe Travel Awards- kilpailussa voittamalla Innovation in Travel- ja Best Scheduled Airline to Europe -sarjat. Voiton ratkaisi äänestys, johon otti osaa 52 500 henkeä. Kilpailu on arvostettu, sillä siihen osallistuvat sekä lentoja myyvät matkailualan ammattilaiset että tavalliset matkailijat.

Innovation in Travel -sarjan voiton toi British Airwaysille sovellus, joka kehitettiin Apple iPhone 3G:tä varten. Sen avulla voi tarkastella reaaliajassa British Airwaysin lentojen lähtö- ja laskeutumisaikoja, aikatauluja, tehdä lähtöselvityksen ja lentovarauksia. Sovellus otettiin käyttöön viime heinäkuussa ja se sai heti suuren suosion. Lokakuussa sitä laajennettiin myös muihin mobiililaitteisiin. Maksuton palvelu toimii 11 kielellä, eikä vaadi lisäsoftan lataamista.

Voitto Best Scheduled Airline to Europe -sarjassa on British Airwaysille tunnustus parhaiten aikataulussa pysyvänä lentoyhtiönä Euroopan lennoilla. Tämän takana on muun muassa Heathrow’n kentällä viime maaliskuussa käyttöön otettu terminaali 5, jonne keskittyi yli 90 prosenttia British Airwaysin liikenteestä tuolla kentällä.

LISÄTIEDOT
www.ba.com, www.ba.com/mobile,

Satu Kalajainen
British Airwaysin kaupallinen johtaja Suomen ja Baltian alueella, p. 040 524 5286 tai satu.kalajainen@ba.com

Kuvapyynnöt
Maija Hakala, viestintätoimisto AC-Sanafor, p. 050 33 828 73, maija.hakala@acsanafor.fi
www.ba.com

British Airways kuuluu maailman johtaviin lentoyhtiöihin. Käynnissä on parhaillaan 90-vuotisjuhlavuosi. Yhtiön reittiverkosto kattaa 154 kohdetta 75 maassa. Kilpailuvaltteja ovat muun muassa korkeatasoinen palvelu, laaja reittiverkosto sekä matkustusmukavuus, jonka kehittämisessä yhtiö on pioneeri alallaan. British Airwaysin uusi terminaali 5 otettiin Heathrow’n kentällä käyttöön maaliskuussa 2008. Sen pikkuveljeksi uudistettuun terminaali 3:een siirtyvät tai ovat jo siirtyneet kaikki Oneworld-allianssin kumppanit ja niiden kanssa yhdessä lennettävät reitit. Tähän joukkoon kuuluvat myös kaksi British Airwaysin päivittäistä vuoroa Helsinkiin. Oneworldin reittiverkostossa on noin 675 kohdetta. Muita jäseniä ovat muun muassa Finnair, American Airlines ja Qantas.