British Airwaysin lounge aukeaa Heathrow’n terminaali 3:ssa

Tiedote 8.5.2009

BRITISH AIRWAYSIN LOUNGE AUKEAA HEATHROW’N TERMINAALI 3:SSA

Terminaali 3:n tunnelma muuttuu loungeissa aikaa viettävien asiakkaiden osalta merkittävästi maanantaina 11. toukokuuta, kun British Airways ja muut terminaalin Oneworld-allianssin yhtiöt saavat käyttöönsä tuliterät tilat. Tarjolla on 300 asiakaspaikkaa, jotka jakaantuvat muun muassa viinigalleriaan, delialueeseen ja työskentelytiloihin.

- Uusi kokonaisuus on tilava ja samalla tavoin ylellinen kuin loungealueemme terminaali 5:ssä. Se tuo terminaaliin glamouria, toteaa British Airwaysin asiakasjohtaja Silla Maizey.

Terminaali 3:n lounge on konseptiltaan täysin vastaava kuin terminaali 5:ssa sijaitseva maailman suurin lentokentän loungekokonaisuus. British Airways uudisti palvelutarjontansa täysin vuosi sitten.

Galeries Club Lounge tarjoaa muun muassa voileipiä, pastoja, keittoja ja salaatteja pitkin päivää. Kahvila-alueella voi puolestaan valita vaikkapa cappuccinon reilun kaupan suklaan kera.

Uutisalueella on lehtien lisäksi tv-uutisruutu ja lähellä 26 tietokonetta vapaasti käytettävissä työhön tai huvitteluun. Loungealueella on myös langaton internet-yhteys.

Lapsille loungessa on oma Kids Zone -alueensa, jossa iloisesti maalattujen seinien keskeltä löytyy leluja ja pelejä.

Elemis Spa syksyllä

Ensimmäisen luokan matkustajille ja lentoyhtiön kultakorttilaisille avataan oma 250 paikan loungealue syksyllä, jolloin terminaali 3:een siirtyvät lennot Sydneyhin, Bangokiin ja Singaporeen.

Lokakuun lopulla otetaan käyttöön myös kaikkien loungeasiakkaiden vapaasti käytössä oleva Elemis Travel spa, jossa voi valita mieleisensä rentoutumis- tai virkistäytymishoidon tai terapian. Matkalaisille räätälöidyt hoidot kestävät vartin, jonka jälkeen voi esimerkiksi varata käyttöönsä oman suihkuhuoneen Elemis-tuottein.

Terminaali 3
- British Airwaysin lennot Helsinkiin, Barcelonaan, Madridiin, Lissaboniin, Wieniin ja Malagalle.
- Oneworld-allianssikumppaneiden kanssa yhteinen terminaali
- Lähinnä British Airwaysin pääterminaali 5:sta, bussiyhteys viiden minuutin välein.
- 53 kauppaa tai ravintolaa
- British Airwaysillä oma check-in alue, jossa myös 14 itsepalvelukioskia.

www.ba.com

Satu Kalajainen
British Airwaysin kaupallinen johtaja Suomen ja Baltian alueella, p. 040 524 5286 tai satu.kalajainen@ba.com

Lähettäjä ja kuvapyynnöt
Aino Ruikka, viestintätoimisto AC-Sanafor, p. 040 706 8021, aino.ruikka@acsanafor.fi

British Airways kuuluu maailman johtaviin lentoyhtiöihin. Käynnissä on parhaillaan 90-vuotisjuhlavuosi. Yhtiön reittiverkosto kattaa 154 kohdetta 75 maassa. Kilpailuvaltteja ovat muun muassa korkeatasoinen palvelu, laaja reittiverkosto sekä matkustusmukavuus, jonka kehittämisessä yhtiö on pioneeri alallaan. British Airwaysin uusi terminaali 5 otettiin Heathrow’n kentällä käyttöön maaliskuussa 2008. Sen pikkuveljeksi uudistettuun terminaali 3:een siirtyvät tai ovat jo siirtyneet kaikki Oneworld-allianssin kumppanit ja niiden kanssa yhdessä lennettävät reitit. Tähän joukkoon kuuluvat myös kaksi British Airwaysin päivittäistä vuoroa Helsinkiin. Oneworldin reittiverkostossa on noin 675 kohdetta. Muita jäseniä ovat muun muassa Finnair, American Airlines ja Qantas.