British Airwaysin neuvonantajaksi brittiläisen ruoan palkittu uudistaja

British Airwaysin lennoilla tarjottavien ruokien maistelutiimiin on liittynyt uusi ravintolamaailman huippunimi, Cass Titcombe. Makuneuvoston (Taste Team) tehtävänä on maistaa lennoilla tarjottavia ruokia ja juomia ja kertoa niistä arvokas mielipiteensä.

- Tämä on hieno mahdollisuus jakaa näkemyksemme brittiläisestä ruoasta British Airwaysin asiakkaiden kanssa. Tämä on minulle kunnia, sanoo Cass Titcombe.

Brittiläisen ruoan menestyksekkäänä modernisoijana tunnettu Cass Titcombe on Lontoossa sijaitsevan Canteen-ravintolaperheen keittiömestari ja perustajajäsen. Canteen-ravintolaperheeseen kuuluvat lokakuussa 2005 avattu Canteen Spitalfields, kesäkuussa 2007 avattu Canteen Royal Festivals Hall sekä marraskuussa 2008 avattu Canteen Baker Street. Ravintolaperheen perustajia ovat Cass Titcomben lisäksi Dominic Lane ja Patrick Clayton-Malone.

Canteenin moderni brittiläinen menu on saanut alalla runsaasti tunnustusta, kuten maininnat Britannian parhaana ravintolana lehdissä sekä useamman kunniamaininnan parhaasta aamupalasta.

Ystävänpäivänä tarjolla sydämellinen jälkiruoka

British Airways aikoo jatkossa panostaa ajankohtaisuuteen lentokoneessa tarjottavissa annoksissa. Esimerkiksi ystävänpäivän kunniaksi on matkustamoissa helmikuun kahden ensimmäisen viikon ajan jälkiruokana tarjolla sydämen muotoinen pannacotta. Taste Teamin jäsenistä Cass Titcombe saa ensimmäisenä tehtäväkseen suunnitella yhden tiettyyn kauteen liittyvän ruokalajin tarjottavaksi lennoilla vuoden 2009 aikana.

British Airwaysin Makuneuvoston jäsenet 2009

Viiniasiantuntija Jancis Robinson, Master of Wine ja tunnettu viinikriitikko
Waterside Inn -ravintolan Brayssa, Englannissa omistava keittiömestari Michel Roux
Ruokatoimittaja ja ravintolakonsultti Liam Tomlin Etelä-Afrikasta