• AC-Sanafor/

CHIEF EXECUTIVE -LEHTI VALITSI HONEYWELLIN HALLITUKSEN PUHEENJOHTAJAN JA TOIMITUSJOHTAJAN DAVE COTEN VUODEN TOIMITUSJOHTAJAKSI

MORRIS TOWNSHIP, N.J. – 4.7.2013 – Chief Executive -lehti on nimennyt Honeywellin hallituksen puheenjohtajan ja toimitusjohtajan Dave Coten “Vuoden 2013 toimitusjohtajaksi.” Nimitysehdotuksia saatiin 124 000 Chief Executive -lehden lukijalta, ja voittajan valitsi äänestyksen perusteella valintakomitea, joka koostui johtavien maailmanlaajuisten yritysten toimitusjohtajista. Palkinnon myöntäminen on Chief Executive -lehden heinäkuun kansijuttu ja siitä voi lukea lisää osoitteessa ChiefExecutive.net.

Palkinto on tunnustus siitä muutoksesta, jonka Honeywell on Coten johdolla käynyt läpi viimeisen kymmenen vuoden aikana. Tänä aikana Honeywellin myynti on kasvanut 71 prosenttia 37,7 miljardiin dollariin, pro forma osakekohtainen tulos1 197 prosenttia 4,48 dollariin ja osakkeen kokonaistuotto oli 240 prosenttia, ollen näin jatkuvasti S&P 500 -indeksiä parempi samalla ajanjaksolla.

Tänä päivänä Honeywell on maailmanlaajuinen yritys, jonka myynnistä 54 prosenttia tulee USA:n ulkopuolelta. Kymmenen vuotta sitten tämä luku oli 41 prosenttia. Vuoden 2003 jälkeen Honeywell on tehnyt yli 75 yritysostoa ja 50 divestointia vahvistaen näin asemiaan eri teollisuudenaloilla ympäri maailman.

Chief Executive -lehden myöntämä Vuoden toimitusjohtaja -palkinto on suuri kunnia”, sanoo Dave Cote. “Olen ylpeä Honeywellin suorituksesta sekä osakkeenomistajiemme saamasta erinomaisesta tuotosta. Honeywellista on tullut maailmanlaajuinen kasvuyritys, jonka toimintaa ohjaavat yhteiset hankkeet, toimintamallit ja prosessit. ‘One Honeywell’ -kulttuurimme on ollut merkittävä osa kasvuamme, koska ihmiset ovat tärkein erottava tekijämme. Aiemmin tuotevalikoimamme keskittyi teollisuustuotantoon, kun taas nykyään liiketoiminnastamme puolet pohjautuu ohjelmistokehitykseen. Aiomme jatkossakin kohdistaa uudelleeninvestoinnit liiketoimintaamme, tuotteisiimme ja palveluihimme, koska se on osoittautunut toimivaksi. Olemme saavuttaneet paljon viimeisen kymmenen vuoden aikana, mutta olen vielä innostuneempi siitä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan - Honeywellin osalta paras on vielä edessä.”

Chief Executive -lehti on ylpeä nimittäessään Dave Coten Vuoden toimitusjohtajaksi”, sanoo Bob Nardelli, XLR-8-yhtiön perustaja ja toimitusjohtaja sekä lehden valintakomitean jäsen. “Hän on saanut aikaan merkittävän muutoksen Honeywellillä ja kasvattanut sekä luottamusta yhtiöön että sen uskottavuutta viimeisen kymmenen vuoden aikana. Paitsi että Cote on arvostettu johtaja liikemaailmassa, hän on myös Washingtonin liike-elämän johtohahmo.”

Cote on saanut Foreign Policy -yhdistyksen Yhteiskuntavastuu-palkinnon vuonna 2007, B’nai B’rith International -järjestön Distinguished Achievement -palkinnon vuonna 2011, Aasia-yhdistyksen Global Leadership -palkinnon vuonna 2012 sekä Committee for Economic Development -järjestön Peter G. Peterson Award for Business Statesmanship -palkinnon vuonna 2012. Vuonna 2013 Barron’s-lehti valitsi Coten erääksi maailman parhaista toimitusjohtajista, ja TechAmerica-säätiö myönsi hänelle Corporate Leadership -palkinnon.

Chief Executive -lehti sekä NYSE järjestävät Coten valinnan kunniaksi juhlatilaisuuden New Yorkin pörssissä torstaina 25.7. Lisätietoa osoitteessa http://chiefexecutive.net/2013-ceo-of-the-year-david-cote-honeywell.

Honeywell (www.honeywell.com) on asiakkaitaan maailmanlaajuisesti palveleva teknologiaan ja tuotantoon keskittyvä Fortune 100 -monialayritys, jonka toimialoja ovat ilmailualan tuotteet ja palvelut, kiinteistöjen, kotitalouksien ja teollisuuden hallintatekniikat, turboahtimet sekä suorituskykyyn liittyvät materiaalit. Honeywellin pääkonttori sijaitsee New Jerseyn osavaltiossa Morrisin kaupungissa, ja yrityksen osakkeilla käydään kauppaa New Yorkin, Lontoon ja Chicagon arvopaperipörsseissä. Muita uutisia ja tietoja Honeywellista on osoitteessa www.honeywellnow.com.

Joitain tässä tiedotteessa esitettyjä lausuntoja voidaan pitää ”tulevaisuuteen suuntautuneina lausuntoina” Yhdysvaltojen liittovaltion vuoden 1934 arvopaperimarkkinalain (Securities Exchange Act) kohdan 21E tarkoittamassa merkityksessä. Tulevaisuuteen suuntautuneita lausuntoja ovat kaikki sellaiset toimenpiteitä, tapahtumia tai kehitystuloksia koskevat lausunnot historiallisia tosiasioita lukuun ottamatta, jotka meidän tai johtomme mielestä aiotaan toteuttaa tai joiden odotetaan, suunnitellaan, uskotaan tai ennakoidaan tapahtuvan tulevaisuudessa. Lausunnot perustuvat johtomme oletuksiin ja arvioihin, joiden he kokemuksensa sekä historiallisten trendien, nykyisten taloudellisten ja alakohtaisten olosuhteiden, odotetun tulevan kehityksen ja muiden tekijöiden perusteella uskovat olevan oikeita. Tässä tiedotteessa oleviin tulevaisuuteen suuntautuneisiin lausuntoihin liittyy myös olennaisia riskejä ja epävarmuustekijöitä, mukaan lukien (mutta ei rajoittuen) taloudelliset, kilpailulliset, valtionhallinnolliset ja teknologiset tekijät, jotka vaikuttavat toimintaamme, markkinoihin, tuotteisiin, palveluihin ja hintoihin. Tällaiset tulevaisuuteen suuntautuneet lausunnot eivät ole takeita tulevasta tuloksesta, ja todellinen tulos, tapahtumat ja liiketoimintaa koskevat päätökset voivat poiketa näistä tulevaisuuteen suuntautuvista lausunnoista. Tunnistamme pääriskit ja toimintaamme vaikuttavat epävarmuustekijät Form 10-K -raportissa sekä muissa dokumenteissa, jotka olemme toimittaneet Yhdysvaltain arvopaperimarkkinoita valvovalle elimelle SEC:lle.

Honeywellin hallituksen puheenjohtaja ja toimitusjohtaja Dave Cote.