Egypti jälleen suosittu lomakohde levottomuuksista huolimatta

Alkuvuoden levottomuudet saivat monet matkailijat välttelemään matkustamista Egyptiin. Loppukesästä hotellihakujen määrä Egyptin Sharm El Sheikiin oli kuitenkin uudessa nousussa. Hotels.com on julkaissut listan niistä kohteista, joihin haut suomenkielisellä Hotels.com-sivustolla kasvoivat eniten elokuussa viime vuoteen verrattuna.

Hotellihaut Egyptin suosittuun lomakohteeseen Sharm El Sheikiin lisääntyivät jopa 497 prosenttia elokuussa 2011 verrattuna elokuuhun 2010. Monet matkailijat alkoivat karttaa tätä Punaisenmeren rantalomakohdetta Tunisiassa alkuvuonna alkaneiden, ja Egyptiin myöhemmin levinneiden levottomuuksien seurauksena.

Hektisyyttä karkuun Santorinille

Yhä useampi haluaa lomaltaan vain rauhallista oleilua ja arvostaa paikkoja, jotka tarjoavat paon hektisestä arjesta. Rauhallinen Santorinin saari on loistava lomakohde rauhaa kaipaaville matkailijoille. Hotellihaut tälle pienelle Kreikan saarelle lisääntyivät 402 prosenttia elokuussa 2011 verrattaessa elokuuhun 2010.

Kotimaanmatkailu yhä suosittua

Suomalaisten hotellihaut eivät lisääntyneet elokuussa ainoastaan ulkomaisiin kohteisiin, vaan myös kotimaan kaupunkeihin. Yli puolet top 20 -listan kohteista oli itse asiassa kotimaisia. Eniten hotellihaut lisääntyivät kotimaisissa kohteissa Ouluun, Saloon ja Kajaaniin.

Kohde Hakujen lisääntyminen prosentteina verrattaessa elokuuta 2011 elokuuhun 2010
1 Sharm El Sheik, Egypti 497 %
2 Santorini, Kreikka 402 %
3 Oulu, Suomi 384 %
4 Salo, Suomi 371 %
5 Kajaani, Suomi 365 %
6 Maarianhamina, Ahvenanmaa 363 %
7 Turku, Suomi 361 %
8 Vantaa, Suomi 349 %
9 Mikkeli, Suomi 345 %
10 Singapore, Singapore 345 %
11 Rovaniemi, Suomi 317 %
12 Pärnu, Viro 313 %
13 Teneriffa, Espanja 312 %
14 Puerto De La Cruz, Espanja 305 %
15 Hua Hin, Thaimaa 304 %
16 Kotka, Suomi 303 %
17 Kemi, Suomi 288 %
18 Kouvola, Suomi 285 %
19 Split, Kroatia 283 %
20 Kööpenhamina, Tanska 282 %

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto (at) hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor 040 706 8021 tai 040 840 6368.

Hotels.com:

Lizann Peppard

v-lpeppard@hotels.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu lähes 140 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen yli 2 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com valittiin German Institute of Service Quality -instituutin äänestyksessä tammikuussa 2011 parhaaksi kategorioissa “palvelu” ja “asiakasystävällinen internetsivusto”. Tällä hetkellä Hotels.com -sivustoja on maailmanlaajuisesti yli 75, mukaan lukien 33 sivustoa 24 eri kielellä Euroopassa. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097.