Epicor julkisti hyvän kolmannen neljänneksen tuloksen

Epicor Software Finland Oy:n emoyhtiö on julkistanut vuoden 2008 kolmannen vuosineljänneksen tuloksen. Epicor on jatkanut asiakasmäärän kasvattamista maailmanlaajuisesti ja julkaisee Suomessa ensimmäisten maiden joukossa 12. marraskuuta uuden, täysin uuteen ohjelmistoarkkitehtuuriin perustuvan Epicor 9 -ratkaisun.

Epicor Software Corporationin 30. syyskuuta päättynyt kolmas vuosineljännes sujui epävarmasta taloudellisesta toimintaympäristöstä huolimatta hyvin. GAAP-liikevaihto vuoden 2008 kolmannella vuosineljänneksellä oli 135,8 miljoonaa dollaria, kun se vuoden 2007 vastaavana ajankohtana oli 103,1 miljoonaa. Ei-GAAP-liikevaihto vuoden 2008 kolmannella vuosineljänneksellä oli 137,7 miljoonaa dollaria, verrattuna vuoden 2007 kolmannen vuosineljänneksen 103,1 miljoonaan.

- Epicor on suoriutunut hyvin ajanjaksosta, joka on osoittautunut yhdeksi haastavimmista maailman rahoitusmarkkinoilla vuosiin. Asiakkaiden pysyvyys säilyi kaikkien aikojen ennätyksessä eli 94 prosentissa. Saimme takaisin 142 asiakasta, jotka aikaisemmin olivat lopettaneet ylläpitopalvelut. Epicor hankki kolmannen vuosineljänneksen aikana myös 155 uutta asiakasta, kertoo Epicorin pääjohtaja Tom Kelly.

- Myös Suomessa kolmas vuosineljännes oli hyvä. Epicor julkistaa täällä ensimmäisten maiden joukossa 12. marraskuuta uuden Epicor 9 -ratkaisun, joka tulee tarjoamaan asiakkaillemme entistä enemmän joustavuutta. Epicorin ohjelmistot ovat kaiken kaikkiaan alhaisia käyttäjäkustannuksiltaan ja tukevat asiakkaidemme liiketoimintaa luotettavasti epävakainakin aikoina, toteaa Epicor Software Finlandin toimitusjohtaja Patrick Nordling.

Epicor tarkentaa tulosennustettaan vuoden viimeiselle neljännekselle sekä koko vuoden 2008 ennustetta. Vuoden 2008 neljännen vuosineljänneksen ei-GAAP-kokonaisliikevaihdon odotetaan olevan 125–140 miljoonaa dollaria ja vuoden 2008 kokonaistuoton odotetaan olevan 497–512 miljoonaa.