Epicorin tulos pysyi hyvänä viimeisellä vuosineljänneksellä

Epicor Software Finland Oy:n emoyhtiö on julkistanut vuoden 2008 neljännen vuosineljänneksen tuloksen. Vaikeasta toimintaympäristöstä huolimatta Epicorin liiketoiminta on pysynyt vakaalla pohjalla.

Epicor Software Corporationin 31. joulukuuta päättynyt neljäs vuosineljännes sujui hyvin, vaikka yhtiö ei saavuttanutkaan kaikkia asettamiaan tavoitteita. GAAP-liikevaihto vuoden 2008 viimeisellä vuosineljänneksellä oli 121,9 miljoonaa dollaria, kun se vuoden 2007 vastaavana ajankohtana oli 119,7 miljoonaa. Ei-GAAP-liikevaihto vuoden 2008 neljännellä vuosineljänneksellä oli 123,3 miljoonaa dollaria.

- Epicor on onnistunut pitämään taloutensa vakaalla pohjalla. Vaikea taloudellinen tilanne varmasti jatkuu, ja sen vaikutukset tulevat heijastumaan myös Epicoriin. Vuonna 2008 saimme kuitenkin 570 uutta asiakasta ja yli 600 vanhaa asiakasta palasi ylläpitomme piiriin. Tämä luo vankkaa pohjaa tulevaisuudelle. Epicor tarjoaa jatkossakin asiakkaille kilpailukykyisen tuotevalikoiman ja joustavuutta, kertoo Epicorin hallituksen puheenjohtaja ja toimitusjohtaja George Klaus.

Maailmanlaajuisen taloustilanteen epävarmuudesta johtuen Epicor antaa tällä hetkellä vain yhden vuosineljänneksen ennusteen. Yhtiö odottaa vuoden 2009 ensimmäisen neljänneksen olevan koko vuoden heikoin. Syynä tähän on paitsi nykyiset talousolosuhteet, myös ennustettava kausivaihtelu asiakkaiden hankintapäätöksissä.

Vuoden 2009 ensimmäisen neljänneksen GAAP-liikevaihdon odotetaan olevan 100–105 miljoonaa dollaria.