Espanjalaiset harrastavat eniten seksiä hotelleissa

Mikä matkailijoita valvottaa lomalla? Onko hotellisänky käytössä vain lepäämiseen, vai tehdäänkö siellä muutakin? Mitä matkailijat suosittelevat unettomuuteen? Hotels.com tutki kansainvälisessä unikyselyssään matkailijoiden kokemuksia unesta, nukkumisesta ja sänkyelämästä hotelleissa.

Hotels.comin unikysely toteutettiin maaliskuussa 2011 Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Iso-Britanniassa, Irlannissa, Saksassa, Hollannissa, Ranskassa, Italiassa, Espanjassa, Australiassa, Brasiliassa, Kiinassa, Intiassa, Koreassa, Meksikossa, Singaporessa ja Hong Kongissa. Vastaajia kyselyssä oli yhteensä 1007.

Suomalainen harrastaa lomaseksiä kolmanneksi vähiten

Vastaajilta kysyttiin muun muassa, mitä he harrastavat hotellien sängyissä nukkumisen lisäksi. Suurin osa kertoi syövänsä ja lukevansa sängyssä, mutta kansallisuudesta riippuen myös seksiä harrastettiin. Stereotypioita hieman myötäillen kävi ilmi, että eurooppalaisista vastaajista eniten lomaseksiä harrastivat espanjalaiset (61,9 %). Toiseksi eniten lomallaan lempivät tanskalaiset (50,9 %). Vähiten romanttisia lomia viettivät britit, joista vain 27,5 % vastaajista kertoi harrastaneensa seksiä lomallaan hotellissa. Seksittömien lomailijoiden joukkoon kuuluivat myös saksalaiset (29,2 %) ja me suomalaiset. Meistä vain 35,1 % harrastaa seksiä hotellissa.

Vähäisestä lomaseksin määrästä huolimatta brittivastaajat kertoivat nukkuvansa alasti useammin kuin monen muun maan lomailijat (24,5 %). Brittejä useammin nakuilevat vain norjalaiset, joista 31,1 % ilmoitti nukkuvansa ilman rihman kiertämää. Muut kansallisuudet nukkuvat mieluiten pyjamassa.

Irlantilaisten uniongelmiin auttaa alkoholi

Hotellissa nukkuminen ei ole aina helppoa. Unensaantia häiritsivät vastaajien mielestä eniten hotellin ulkopuolelta kuuluvat mekaaniset äänet. Kuitenkin esimerkiksi ranskalaisista 27,5 % koki hotellin henkilökunnan aiheuttamat äänet häiritseviksi. Valvominen saattoi johtua myös ajatuksista: eniten matkailijoita piti hereillä seuraavan päivän lomaohjelman suunnittelu. Esimerkiksi ruotsalaisista vastaajista 63,2 % mainitsi tämän syyksi valvomiseensa. Monet vastaajat kertoivat myös että matkakumppani piti heitä hereillä. Myös vuodevaatteiden liiallinen kovuus tai pehmeys koettiin unenlaatua häiritseväksi tekijäksi. Toisaalta koti-ikävä tai kotiin jääneiden rakkaiden kaipuu ei ollut kovinkaan paha hereilläpitäjä.

Mikä sitten neuvoksi jos uni ei tule? Irlantilaisista 33,3 % vannoo alkoholijuoman nimeen. Yömyssyllinen guinnessia varmasti auttaa höyhensaarille pääsemiseen! Muut kansallisuudet yrittivät saada unenpäästä kiinni lukemalla tai katsomalla televisiota.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto(at)hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor 040 706 8021 tai 040 840 6368.

Hotels.com:

Lizann Peppard

v-lpeppard@hotels.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 135 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen jo 2 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com valittiin German Institute of Service Quality -instituutin äänestyksessä tammikuussa 2011 parhaaksi kategorioissa “palvelu” ja “asiakasystävällinen internetsivusto”. Tällä hetkellä Hotels.com -sivustoja on maailmanlaajuisesti yli 75, mukaan lukien 31 sivustoa 24 eri kielellä EMEA-alueella. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097.