Euroopan parhaat design-hotellit kutsuvat tyylitaitureita

Yöpyminen hotellissa ei tarkoita enää yöpymistä persoonattomassa huoneessa neljän valkoisen seinän sisällä. Yhä useampi hotelli haluaa tarjota asiakkaalleen elämyksen, jossa sisustus ja arkkitehtuuri näyttelevät tärkeää roolia. Hotels.com esittelee valikoimaansa kuuluvat European Hotel Design Award -palkinnon voittajat.

Viime marraskuussa vuosittaisen, hotellialan ammattilaisille ja suunnittelujoille järjestetyn Sleep Event Exhibitionin yhteydessä palkittiin Lontoossa jälleen vuoden parhaimmat design-hotellit. Palkinnot jo jaettiin 12. kerran. Tuomaristoon kuuluu joukko arkkitehteja, sisustussuunnittelijoita, hotellinjohtajia, toimittajia ja design-kriitikkoja. Suomalaisia hotelleja ei joukosta löydy lainkaan, mutta naapuriin Ruotsiin palkintoja tuli peräti kaksi. Seuraavalla Tukholman reissulla kannattaakin ehdottomasti tarkastaa sisustuksestaan kehuttu Story Hotelin ravintola Östermalmin kaupunginosassa. Näihin hotelleihin jokaisen designista ja sisustamisesta kiinnostuneen kannattaa suunnata lomallaan. Architecture of the Year -palkinnot parhaasta arkkitehtuurista Vanhan rakennuksen muuttaminen hotellikäyttöön: Andel’s Lodz, Lodz, Puola (neljä tähteä) Hinnat alkaen 75 € Uusi rakennus: Hospes Maricel, Mallorca, Espanja (viisi tähteä) Hinnat alkaen 168 € Interior Design of the Year -palkinnot parhaasta sisustussuunnittelusta Hotellin aula ja julkiset tilat: 25 Hours Hotel by Levi’s, Frankfurt, Saksa (neljä tähteä) Hinnat alkaen 66 € Sviitti: The Vine Hotel, Funchal, Portugali (viisi tähteä) Hinnat alkaen 192 € Ravintola: Story Hotel, Tukholma, Ruotsi (kolme ½ tähteä) Hinnat alkaen 128 € Spa, terveys- ja virkistäytymispalvelut: Copperhill Mountain Lodge, Åre, Ruotsi (viisi tähteä) Hinnat alkaen 170 € Lisätietoa European Hotel Design Award -palkinnosta: www.thesleepevent.com/sleep09/index_awards.html Lisätietoja osoitteessa www.hotels.com tai numerossa 010 808 097. • Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö. • Hinnat on tarkistettu 11.1.2010, joten muutokset ovat mahdollisia.