Expedia Affiliate Network nimitti uuden varapääjohtajan EMEA-alueelle

Tiedote 30.10.2009 Expedia Affiliate Network nimitti uuden varapääjohtajan EMEA-alueelle Expedia Affiliate Network (EAN) on tänään nimittänyt Sean McDonaldin yhtiön uudeksi varapääjohtajaksi EMEA-alueella eli Euroopassa, Lähi-Idässä ja Aasiassa. Expedia Affiliate Network tarjoaa white label- ja affiliaattikumppaneilleen niin matkailualalla kuin sen ulkopuolella mahdollisuuden tarjota omille asiakkailleen Expedian kilpailukykyisiä matkailupalveluja ja -tuotteita sekä hyötyä Expedian teknologisesta osaamisesta, toimivista jakelukanavista ja alan johtavasta tuotevalikoimasta. Uudessa tehtävässään McDonald on vastuussa Expedia Affiliate Networkin jatkuvasta kasvusta Euroopassa, Lähi-Idässä ja Aasiassa. Hän vastaa olemassa olevien kumppanuussuhteiden sulavasta toiminnasta ja säilyvyydestä, sekä liiketoiminnan laajentumisesta. McDonald työskentelee suoraan Expedia Affiliate Networkin johtajan Henrik Kjellbergin alaisuudessa. — McDonald on tervetullut lisä Expedia Affiliate Networkiin ja hän tuo mukanaan runsaasti kokemusta. Expedia Affiliate Networkin tavoitteena on vahva maailmanlaajuinen kasvu, sanoo Kjellberg. McDonaldilla on yli 12 vuoden kokemus online-liiketoiminnasta. Ennen Expedia Affiliate Networkia hän työskenteli IT-tutkimus ja -konsultointiyritys Gartnerissa EMEA-alueen myyntiryhmän varapääjohtajana. Ennen Gartneria McDonald oli töissä IT-tutkimus ja -konsultointiyritys Meta Groupissa, jonka Gartner osti vuonna 2004. McDonaldin aiempaan työkokemukseen kuuluu myös tehtävät Sumitomo Corporationissa. — Expedia Affiliate Networkilla on selkeä strategia tarjota jatkossakin kumppaneille lisäarvoa ja kehittää toimintaa uusilla markkinoilla ja liiketoiminta-alueilla. Otan mielelläni tämän haasteen vastaan, McDonald kertoo. Tällä hetkellä Expedia Affiliate Networkilla on yli 10 000 private label -kumppania ympäri maailmaa. EMEA-alueella Euroopassa, Lähi-Idässä ja Afrikassa näihin kuuluvat muun muassa Eurostar, Lonely Planet, Moto GP ja Sky. Expedia Affiliate Networkilla on myös 20 lentoyhtiökumppania kuten SAS ja Alitalia. Expedia Affiliate Networkin maailmanlaajuisiin kumppaneihin kuuluvat muun muassa Radisson Hotels & Resorts, American Airlines, The New York Times, LA Times sekä Foxnews.com. Lisätietoja Expedia Affiliate Networkista löytyy osoitteesta www.expediaaffiliatenetwork.co.uk Expedia Affiliate Network Expedia Affiliate Network (EAN) on osa Expedia Inc:iä. Se tarjoaa matkailupalveluita ja -tuotteita yli 10 000 yhteistyökumppanille maailmanlaajuisesti mukaan lukien monet maailman johtavat lento- ja junayhtiöt sekä verkkopohjaiset matkatoimistot. Expedia Affiliate Networkin kumppaneihin kuuluu muun muassa Eurostar, Blue1, Radisson, SAS, American Airlines, The New York Times, LA Times sekä Foxnews.com. EAN:n jakelukanavat mahdollistavat yhteistyökumppanien kyvyn tarjota online-asiakkailleen pääsyn Expedian kilpailukykyisiin tuotteisiin ja palveluihin. Näitä ovat muun muassa hotellit, autonvuokraus, lennot, vakuutukset ja kohdepalvelut. Yhteistyökumppanit hyötyvät myös toimituksen kiistämättömästä laadusta sekä johtavista markkinoinnin työkaluista. Lisätiedot: Kate Hopcraft, Expedia Affiliate Network +44 (0)20 7019 2165 a-khopcraft@expedia.com Aino Ruikka, Viestintätoimisto AC-Sanafor 040 706 8021 aino.ruikka@acsanafor.fi Sanna Aaltonen, Viestintätoimisto AC-Sanafor 040 840 6368 sanna.aaltonen@acsanafor.fi