Expedia Distribution ja Blue1 solmivat yhteistyösopimuksen

Expedia Distribution on ilmoittanut eilen allekirjoittaneensa uuden, niin kutsutun white label -yhteistyösopimuksen suomalaisen lentoyhtiön Blue1:n kanssa.

Kyseessä on ensimmäinen kerta kun Blue1 ryhtyy yhteistyöhön tarjotakseen white label -ratkaisun avulla asiakkailleen mahdollisuuden varata hotelleja ja erilaisia aktiviteetteja matkakohteessa, lippuja opastetuille kierroksille ja sisäänpääsylippuja nähtävyyksiin, sekä tietyissä kohteissa myös lento- ja hotellipaketteja Blue1-brändin alla toimivan sivuston kautta. Expedian tuottama sisältö on saatavilla www.blue1.com paikallissivustoilla kymmenessä eri maassa: Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Ranskassa, Italiassa, Sveitsissä, Venäjällä, Espanjassa sekä Iso-Britanniassa ja Irlannissa.

Tämä Blue1-sivusto kattaa Expedian yli 80 000 hotellin valikoiman, mutta keskittyy tarjoamaan erityisesti Lapin matkoja. Osana yhteistyösopimusta Expedia on laajentanut majoitusvalikoimaa Lapissa, räätälöiden palvelunsa erityisesti Blue1:n tarpeisiin sopivaksi.

”Sopimuksemme Blue1:n kanssa on esimerkki Expedia Distributionin vahvuuksista ja joustavuudesta. Työskentelimme täydessä yhteisymmärryksessä Blue1:n kanssa varmistaaksemme heidän liiketoiminnan tarpeensa ja kasvustrategiansa toteutumisen. Räätälöimme ja lisäsimme tuotteitamme heidän tarpeidensa mukaisesti”, sanoo Expedia Distributionin varapääjohtaja sekä toimitusjohtaja Tamer Tamar.

Juha Järvinen, Blue1:n kaupallinen johtaja kertoo: “Olemme innoissamme yhteistyöstä Expedia Distributionin kanssa. Haluamme tarjota asiakkaillemme parhaan mahdollisen käyttäjäkokemuksen, joten etsimme kumppania joka voisi tarjota täyden valikoiman matkailupalveluita. Halusimme myös joustavaa tuotteiden räätälöintiä, jotta voimme vastata Lapin matkojen kasvaneeseen kysyntään. Expedia täytti kaikki nämä kriteerit.”

Expedia Distribution tekee tällä hetkellä yhteistyötä useiden matkailualan palveluntarjoajien kanssa Euroopassa, Lähi-Idässä ja Afrikassa. Yhteistyökumppaneita ovat muun muassa Lonely Planet, Formula1, Sky, bmi, fish4, Eurostar, Greenbee, Norwegian Air, ja SAS.