ExxonMobil esittelee edistykselliset teollisuusvaihteistoöljyt

Täyssynteettiset Mobil SHC Gear -öljyt takaavat optimaalisen suojan äärimmäisissä olosuhteissa toimiville laitteistoille

• Testien mukaan energiatehokkuus paranee jopa 3,6 prosenttia*
  • Mobil SHC Gear -voiteluöljyjen vaihtoväli on jopa kuusi kertaa pidempi
  • Mobil SHC Gear -voiteluöljyillä on Siemensin hyväksyntä Flender-vaihteistoissa käyttöä varten

ExxonMobil tuo markkinoille uuden, erittäin suorituskykyisen, täyssynteettisten teollisuusvaihteistoöljyjen sarjan. Uusi Mobil SHC Gear -sarja on suunniteltu parantamaan valmistus- ja prosessiteollisuuden tuottavuutta ja pienentämään kustannuksia aiempaa matalamman energiankulutuksen ja pidempien öljynvaihtovälien avulla.

Mobil SHC Gear -öljyjen taustalla on vankka tutkimus- ja testaustyö. Uudet Mobil SHC -voiteluöljyt parantavat energiatehokkuutta merkittävästi useissa eri teollisuusvaihteistosovelluksissa. Tilastollisesti varmennetuissa laboratoriokokeissa ja kenttätesteissä Mobil SHC Gear -öljyjen todettiin säästävän jopa 3,6 prosenttia energiaa tavallisiin öljyihin verrattuna*.  Lisäksi Mobil SHC Gear -sarjan erinomaisen hapettumiskestävyyden ansiosta öljyn käyttöikä on jopa kuusi kertaa pidempi tavallisiin mineraalipohjaisiin vaihteisto- tai laakerivoiteluöljyihin verrattuna, etenkin korkeissa lämpötiloissa. Sarjan öljyillä on erinomaiset vedenkäsittely-ominaisuudet ja ne suojaavat entistä paremmin mikropitting-kulumiselta. Mobil SHC Gear -sarjan öljyillä on myös erinomainen leikkauskestävyys ja ne sopivat hyvin yhteen tiivistemateriaalien kanssa.

”Useilla teollisuudenaloilla vaihteistot ovat erittäin tärkeä osa voimansiirtoa.  Vaihteistoteknologian kehittymisen myötä yritykset haluavat suojata vaihteistonsa yhä tehokkaammilla synteettisillä voiteluaineilla, kuten uusilla Mobil SHC Gear -voiteluöljyillä”, kertoo brändijohtaja Mike Hawkins (Mobil SHC, ExxonMobil Lubricants and Specialties, ExxonMobil Corporation).

”Hyödynnämme ExxonMobilin poikkeuksellista sovellusosaamista sekä yhteistyötä johtavien koneenrakentajien kanssa ja pystymme siten varmistamaan, että uusissa Mobil SHC Gear -voiteluöljyissä käytetään uusinta Mobil SHC -tekniikkaa. Näin asiakkaamme voivat vähentää laitteistojen käyttökatkoksia, minimoida huoltokustannukset ja maksimoida tuottavuuden.”

Mobil SHC Gear -öljyt ovat uusin lisä Mobil SHC -sarjan erittäin suorituskykyisiin, synteettisiin voiteluaineisiin. Siemens on hyväksynyt Mobil SHC Gear -öljyt käytettäviksi Flender-vaihteistoissaan. Uudet vaihteistoöljyt täyttävät tai ylittävät lähes kaikkien alan tärkeimpien toimijoiden ja koneenrakentajien teollisuusvaihteistoille asettamat vaatimukset. Tähän mennessä Mobil SHC -sarjan synteettiset voiteluaineet on hyväksytty käytettäviksi yli 10 000 sovelluksessa, ja ne ovat saaneet joko yksinoikeudellisen tai ensisijaisen suosituksen johtavilta koneenrakentajilta yli 2 200 sovellukseen useilla eri teollisuusaloilla.

Uudet Mobil SHC Gear -voiteluöljyt ovat uusin lisäys ExxonMobilin kattavaan Mobil teollisuusvoiteluainevalikoimaan. Energiatehokkuutta parantavat voiteluaineet tarjoavat erinomaisen suojan ja suorituskyvyn. Esimerkiksi Mobil DTE 10 Excel -hydrauliöljy auttaa säästämään energiaa valmistus- ja prosessiteollisuuden yrityksissä.  Valvotuissa, tehokkuutta mittaavissa laboratoriotesteissä todettiin, että Mobil DTE 10 Excel paransi hydraulipumppujen tehokkuutta jopa kuusi prosenttia Mobil DTE 20:een verrattuna tavallisissa hydraulisovelluksissa**.

”Voiteluaineen ensisijainen tehtävä on vähentää suunnittelemattomia seisokkeja ja pidentää öljynvaihtovälejä. Edistyksellisten voiteluaineiden myötä yritykset voivat kuitenkin valita öljyjä, jotka tarjoavat myös erinomaisen suojan ja suorituskyvyn sekä muita etuja, kuten energiatehokkuutta”, toteaa Andrea Jacobsen (Teollisuusvoiteluaineiden markkinointijohtaja, Eurooppa, Afrikka ja Lähi-itä, ExxonMobil Lubricants and Specialties).

”Mobil SHC Gear -sarja ja Mobil DTE 10 Excel ovat kaksi esimerkkiä siitä, miten yritykset voivat saavuttaa kilpailuetuja Mobil teollisuusvoiteluaineiden avulla”, Jacobsen jatkaa.

Lisätietoja synteettisistä Mobil SHC -voiteluaineista, kuten Mobil SHC Gear -tuotteista, tai muista Mobil-tuotteista ja -palveluista saa vierailemalla Internet-sivuillamme osoitteessa mobilindustrial.com.

###

Mobil ja Mobil SHC ovat Exxon Mobil Corporationin tai sen tytäryhtiöiden tavaramerkkejä.

###

*Energiatehokkuus viittaa ainoastaan öljyn suorituskykyyn verrattuna vaihteistoissa käytettäviin tavallisiin, saman viskositeettiluokan vertailuöljyihin. Tekniikka voi testien mukaan parantaa tehokkuutta jopa 3,6 prosenttia vertailutuotteeseen verrattuna (tuotteita testattiin kierukkavaihteissa valvotuissa olosuhteissa). Tehokkuuden paraneminen voi vaihdella käyttöolojen ja sovelluksen mukaan.

**Mobil DTE 10 Excelin energiatehokkuus viittaa ainoastaan öljyn suorituskykyyn verrattuna ExxonMobilin tavallisiin hydrauliikkaöljyihin. Tekniikka voi testien mukaan parantaa hydraulipumpun tehokkuutta jopa kuudella prosentilla verrattuna Mobil DTE 20 -sarjaan (tuotteita testattiin tavallisissa hydrauliikkasovelluksissa ja valvotuissa olosuhteissa). Väite tuotteen energiatehokkuudesta perustuu öljyn käytöstä saatuihin testituloksiin, kun testit on tehty kaikkien alan soveltuvien standardien ja protokollien mukaisesti.

Tietoa ExxonMobil Lubricants and Specialties -osastosta

ExxonMobil on johtava valmiiden voiteluaineiden, asfaltin ja erikoistuotteiden markkinoija sekä yksi maailman suurimmista voiteluaineiden toimittajista.

Tietoa Mobil Industrial Lubricants -osastosta

Mobil Industrial Lubricantsin taustalla oleva tiimi tuottaa edistyksellisiä tuotteita teollisuuden tärkeimmille koneenrakentajille ja suojaa asiakkaidensa koneita ja laitteistoja suorituskyvyn maksimoimiseksi ja energiatehokkuuden parantamiseksi. Asialleen omistautunut organisaatio toimittaa asiakkaille laadukkaita voiteluaineita tehokkaan jälleenmyyjäverkoston kautta ja tarjoaa teknistä asiantuntemustaan asiakkaille ympäri maailmaa.

Lisätietoja:

Antti Palaskari, ExxonMobil Finland, markkinointipäällikkö, p. 050 388 1107, antti.palaskari@exxonmobil.com

Kuvapyynnöt:

Mari Saarinen, Viestintätoimisto AC-Sanafor, p. 040 575 8001, mari.saarinen@acsanafor.fi