ExxonMobil esittelee parannetut monikäyttöiset Mobil SHC 600 -sarjan öljyt

Uusi Mobil SHC 600 -sarja voi auttaa yrityksiä parantamaan tuottavuutta ja vähentämään energiankulutusta

• Testit osoittavat energiatehokkuuden paranevan jopa 3,6 prosenttia*
  • Käyttöikä pitenee jopa kuusinkertaiseksi verrattuna kilpaileviin mineraaliöljyihin
  • SEW-Eurodriven hyväksyntä tehdas- ja huoltotäyttöön maailmanlaajuisesti

ExxonMobil Lubricants and Petroleum Specialties Company (L&S), joka on osa ExxonMobil Corporationia, on tuonut markkinoille uuden sukupolven Mobil SHC 600 -sarjan voiteluaineet. Nämä tehokkaat synteettiset vaihteisto- ja kiertovoiteluöljyt ovat uusin lisäys Mobil SHC -merkkisiin tehokkaisiin synteettisiin voiteluaineisiin, jotka on kehitetty auttamaan energia-, valmistus-, prosessi-, paperi- ja metalliteollisuuden alan yrityksiä parantamaan tuottavuutta, alentamaan kustannuksia ja pienentämään energiankulutusta.

Kattavissa laboratoriokokeissa ja kenttätesteissä seuraavan sukupolven Mobil SHC 600 -sarjan voiteluaineiden todettiin säästävän jopa 3,6 prosenttia energiaa tavallisiin öljyihin verrattuna*.  Lisäksi parannetut Mobil SHC 600 -sarjan öljyt edustavat uusinta Mobil SHC -teknologiaa. Sarjan öljyissä käytettyjen synteettisten perusöljyjen ja ainutlaatuisten lisäaineiden ansiosta öljyjen käyttöikä voi pidentyä jopa kuusinkertaiseksi kilpaileviin mineraaliöljypohjaisiin vaihteisto- ja kiertovoiteluöljyihin verrattuna.

Parannetuilla Mobil SHC 600 -sarjan öljyillä on paljon muitakin merkittäviä etuja. Voiteluöljyillä on hyvä juoksevuus myös kylmissä olosuhteissa, mikä mahdollistaa käynnistyksen ja käytön alhaisissa lämpötiloissa. Ne antavat myös erinomaisen suojan ruostumista ja korroosiota vastaan, ja varmistavat täten hyvän suojan koneille.  Lisäksi yritykset voivat monikäyttöisten Mobil SHC 600 -sarjan öljyjen ansiosta pienentää voiteluainevarastojaan, mikä tuo lisäsäästöjä ja helpottaa varastointia.

”Mobil SHC 600 -sarjan öljyt ovat yli 40 vuoden ajan tarkoittaneet samaa kuin erinomainen suorituskyky ja suojaus koneille, ja ne ovatkin monien menestyksekkäiden yritysten voiteluainevalinta maailmanlaajuisilla kaupallisilla ja teollisilla markkinoilla”, toteaa L&S:n maailmanlaajuinen Mobil SHC -tuotepäällikkö Michael J. Hawkins.

”Uuden sukupolven Mobil SHC 600 -öljyt on suunniteltu rikkomaan voiteluaineiden suorituskyvyn ja koneiden erinomaisen suojauksen rajoja ja tuomaan samalla mukanaan monia kestävyyteen liittyviä etuja, kuten energiankulutuksen vähentäminen ja öljynvaihtovälin pidentäminen”, jatkaa Hawkins.

Yli 500 suurinta koneenrakentajaa suosittelee Mobil SHC 600 -sarjan öljyjä yli 1 800 sovellukseen, mukaan lukien Siemensin Flender-vaihteistot.  Lisäksi johtava vaihteistovalmistaja SEW-Eurodrive on hyväksynyt sarjan öljyt tehdas- ja huoltotäyttöön ympäri maailman. Ne ovat myös täysin yhteensopivia sellaisten järjestelmäkomponenttien ja materiaalien kanssa, joita käytetään tavallisesti mineraaliöljyillä voideltavissa koneissa, mikä auttaa minimoimaan kone-ongelmia siirtymisprosessin aikana.

Mobil SHC 600 -sarjan öljyt sekä hiljattain markkinoille tuodut Mobil SHC Gear ja Mobil SHC Pegasus ovat saaneet ExxonMobilin teollisuusvoiteluaineille myöntämän virallisen Energy Efficient -maininnan. Niiden pakkauksessa on ExxonMobilin Energy Efficiency -logo.

Lisätietoja synteettisistä Mobil SHC -voiteluaineista, kuten Mobil SHC Gear -tuotteista, tai muista Mobil-tuotteista ja -palveluista löytyy osoitteesta mobilindustrial.com.

# # #

Mobil, Mobil SHC ja energiatehokkuuslogot ovat ExxonMobil Lubricants & Petroleum Specialties Companyn tai sen tytäryhtiöiden tavaramerkkejä.

###

*Energiatehokkuus viittaa ainoastaan nesteen suorituskykyyn verrattuna vaihteistoissa käytettäviin perinteisiin, saman viskositeettiluokan vertailuöljyihin. Tekniikka voi testien mukaan parantaa tehokkuutta jopa 3,6 prosenttia vertailutuotteeseen verrattuna (tuotteita testattiin kierukkavaihteissa valvotuissa olosuhteissa). Tehokkuuden paraneminen voi vaihdella käyttöolojen ja sovelluksen mukaan.

Lisätietoja ExxonMobil Finland Oy:
Krister Kronqvist, neuvontainsinööri, krister.kronqvist(@)exxonmobil.com, p. 0500 876 343

Kuvapyynnöt:
Mari Saarinen, Viestintätoimisto AC-Sanafor, mari.saarinen(@)acsanafor.fi, 040 575 8001

Tietoa ExxonMobil Lubricants and Petroleum Specialties -yhtiöstä
ExxonMobil on johtava valmiiden voiteluaineiden ja erikoistuotteiden markkinoija sekä yksi maailman suurimmista voiteluaineiden toimittajista.

Tietoa Mobil Industrial Lubricants -osastosta
Mobil Industrial Lubricantsin taustalla oleva tiimi tuottaa edistyksellisiä tuotteita teollisuuden tärkeimmille laitevalmistajille ja suojaa asiakkaidensa moottoreita ja laitteistoja suorituskyvyn maksimoimiseksi ja energiatehokkuuden parantamiseksi. Asialleen omistautunut henkilökunta toimittaa asiakkaille laadukkaita voiteluaineita tehokkaan jälleenmyyjäverkoston kautta ja tarjoaa teknistä asiantuntemustaan asiakkaille ympäri maailmaa.