Helppo käyttää ja täyttää: Roundup Piha 5 litran pumppukanisteri kevään uutuus

Roundup-rikkakasvien torjunta-aineiden pakkauksissa on käyttöä helpottavia uutuuksia. Keväällä markkinoille tuli uusi pakkaus: uudelleen täytettävä Roundup Piha 5 litran pumppukanisteri, jonka säädettävällä suihkusuuttimella voi suihkuttaa jopa kolmen minuutin yhtämittaisen jakson.

Roundup Piha 5 litran pumppukanisteri helpottaa erityisesti suurten piha-alueiden, kasvustojen, laattojen ja hiekkakäytävien rikkakasvien torjuntaa.

Roundup-pakkauksissa on vaihtoehtoja käyttöalueen mukaan. Roundup Piha 5 litran pumppukanisterin avulla suuretkin piha-alat voidaan käsitellä nopeasti. Terassit ja niiden sivustat, kivijalkojen ja laatoitusten reunustat ja välit on helppo pitää rikkakasvittomina.

Roundup Quick –pakkaukset ovat oivallisia pienten alueiden ja puutarhojen rikkakasvien hävittämiseen tarkoitettuja pakkauksia. Roundup Quick 1 litran ja 3 litran suihkepullot ovat heti käyttövalmiita rikkakasvien torjunta-aineita. Käyttömukavuutta lisäävät uudet, molempien pakkausten suunnattavat suihkusuuttimet.

Roundup-rikkakasvien torjunta-aineita voidaan käyttää myös tehokkaasti hyötykasvimaiden ”kitkemiseen”, jolloin maaperä käsitellään satokauden jälkeen ennen maan uudelleen muokkausta.

Ohjeet: www.roundup.fi

Vaikuttaa 24 tunnissa

Roundup Piha 5 litran pumppukanisterissa sekä Roundup Quick 1 ja 3 litran suihkepulloissa oleva rikkakasvien torjunta-aine glyfosaatti alkaa vaikuttaa vuorokaudessa. ”Lehdestä juureen” –periaatteen mukaisesti kasvi alkaa kuihtua suihkutuksen jälkeen.

Suihkeiden riittoisuus on noin 100 neliömetristä 500 neliömetriin.

Roundup-pakkausten neljäs pakkausmuoto on Roundup Garden -tiiviste 280 ml, vedellä laimennettava tiiviste. Roundup Gardenin tehoaika on noin 10 vuorokautta.

Ohjeen mukainen käyttö

Roundup-tehoaine on glyfosaatti, joka oikein käytettynä on turvallinen ympäristölle ja ihmiselle. Roundupista ei jää jäämiä, sillä glyfosaatilla suihkutettu kasvi maatuu, ja glyfosaatti hajoaa aikanaan.

Roundup-käsittelyn aikana suositellaan käsineiden käyttöä.

On tärkeätä muistaa, että Roundup-tuotteita ei saa päästää vesistöön, koska ne vahingoittavat vesistöjen pieneliöitä. Myöskään Roundupilla käsitellyllä nurmikolla ei saisi kävellä vuorokauteen, jotta aine ei leviä jalkineissa.

Jos Roundup-torjunta-ainetta jää tarpeettomana jäljelle, se viedään ongelmajätteiden keräykseen. Tyhjä pakkaus hävitetään sekajätteen mukana.

Katso Roundup-käytön opetusvideo!

Roundup-pakkausten oikeasta käytöstä on opastusvideo Roundupin sivulla: http://www.roundup.fi/index.phtml?s=36

Videolla näytetään, miten erilaiset pakkaukset avataan ja miten rikkakasvien torjunta tapahtuu turvallisesti ja oikein.

Transmeri mukana jättiputken hävittämisessä Lohjalla

Roundup-rikkakasvin torjunta-aineet auttavat myös vieraskasvien hävityksessä.

Suomessa on luokiteltu erityisen vahingolliseksi jättiputket, kurtturuusu, lupiini ja jättipalsami. Jättiputken hävittämiseen suositellaan mekaanisen kitkemisen ohella kemiallista hävitystä.

Lohjan kaupungin ympäristöyksikkö on kartoittanut kyselyselvityksessä vuonna 2010 jättiputken esiintymispaikkoja ja niiden laajuutta kaupungin alueella.

Oy Transmeri Ab ja sen markkinoima Roundup tekevät yhteistyötä Lohjan kaupungin kanssa jättiputkien hävittämiseksi kaupungin alueelta. Tähän mennessä jättiputkista on tullut ilmoituksia noin 20 esiintymästä.

Myös Varsinais-Suomen ELY-keskus tekee yhteistyötä Roundupin kanssa jättiputken hävittämisessä.

JÄTTIPUTKIEN TEHOKKAIN HÄVITTÄMISAIKA ON JUURI ENNEN KUKINTAA ELI TOUKO-KESÄKUUN VAIHTEESSA.

Lisätietoja Lohjan jättiputkiprojektista

Lohjan kaupungin ympäristöpäällikkö Risto Murto

puh. 050 567 5911, risto.murto@lohja.fi

Roundup-tuotteiden tuotepäällikkö Reija Niemi,

puh. 09 476 50355, reija.niemi@transmeri.fi

Vuoden 2011 aikana etsitään myös ensi vuoden 2012 talkookohdetta, jossa etsitään sopivaa aluetta, josta jättiputket pitää hävittää.

Talkooehdotuksen voi lähettää 30.9.2011 mennessä www.roundup.fi/talkookohde tai Oy Transmeri Ab, Talkookohde, PL 50, 02630 Espoo. Transmeri lahjoittaa talkookohteesssa tarvittavan määrän Roundup-tuotetta.

Lisätiedot:

Roundup-tuotepäällikkö

Reija Niemi

Puh. 09 476 50 355

reija.niemi@transmeri.fi

Oy Transmeri Ab:n kuluttajapalvelu vastaa tuotteita ja niiden käyttöä koskeviin kysymyksiin arkisin klo 13.00 - 15.00 ilmaisnumerossa 0800 92299.

Roundup-tuotteiden kuvat ladattavissa:

Käyttäjätunnus: transmeri

Salasana: tr9080

Oy Transmeri Ab on elintarvike-, kosmetiikka-, hygienia- sekä pesu- ja puhdistustuotteiden markkinoinnin asiantuntija.

Useat nykyiset päämiehet ovat olleet Transmerin yhteistyökumppaneita yrityksen alkutaipaleelta alkaen; mm. SC Johnson Wax vuodesta 1931 ja Chanel vuodesta 1933. Transmerin kemistit tarkistavat omassa laboratoriossa raaka-aineiden, puolivalmisteiden ja valmiiden tuotteiden laadun. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa. www.transmeri.fi