Helsingin-lentojen terminaalimuutos Heathrow’lla siirtyi tammikuulle

British Airways Tiedote 27.8.2008

HELSINGIN-LENTOJEN TERMINAALIMUUTOS HEATHROW’LLA SIIRTYI TAMMIKUULLE

British Airwaysin lentojen terminaalivaihdosten aikataulu Heathrow’n kentällä on muuttunut. Tämänhetkisen suunnitelman mukaan Helsinki-Lontoo -lennot siirtyvät nykyisestä Terminaali 1:stä Terminaali 3:een tammikuun 27.päivä. Alkuperäinen päivämäärä oli 17. syyskuuta.

Terminaali 5:en valmistuminen Heathrow’n kentälle maaliskuussa oli merkittävä muutos kaikkien sinne lentävien lentoyhtiöiden kannalta. Uusi terminaali tuli yksinomaan British Airwaysin käyttöön, mutta lentojen siirtyminen sinne vapauttaa vastaavasti tilaa muista kentän terminaaleista. Kyseessä on monimutkainen muutto-operaatio, jonka aikana yli 50 lentoyhtiötä vaihtaa terminaalia.

British Airwaysin kaksi päivittäistä vuoroa Helsingistä Lontooseen lennetään yhteistyössä allianssikumppani Finnairin kanssa. Sekaannusten välttämiseksi tällaiset yhteislennot eivät siirry Terminaali 5:een.

TERMINAALI 3 TERMINAALI 5:N ”PIKKUVELJEKSI”

Oneworld-yhtiöiden uusi kotiterminaali tulee olemaan Terminaali 3, jossa tehdään parhaillaan suuria muutostöitä. Tammikuussa sen on määrä vastata tasoltaan Terminaali 5:ttä, kun kaikkien osa-alueiden uusiminen on saatu päätökseen. British Airwaysille tulee muun muassa oma check-in -alue, johon on pysäköintialueelta suora sisäänkäynti sekä vastaavantasoiset Galleries-lounget kuin terminaali 5:ssä.

Terminaali 3 sijaitsee Heathrow’lla Terminaali 5:n vieressä, ja terminaalienväliset siirtymiset jatkolennoilla on pyritty tekemään mahdollisimman vaivattomiksi.

Terminaali 1, jota nyt Helsingin-lennoilla käytetään, on viime aikoina ollut rauhallinen. Sen aiemmista käyttäjistä on jo moni lentoyhtiö siirtynyt Heathrow’n uudelleenjärjestelyjen yhteydessä muualle.

Lähettäjä ja kuvapyynnöt
Maija Hakala, viestintätoimisto AC-Sanafor, p. 050 33 828 73, maija.hakala@acsanafor.fi

***********************************************************
British Airways on perustettu vuonna 1919 ja se kuuluu maailman johtaviin lentoyhtiöihin. British Airways lentää kumppaneineen yli 300 kohteeseen. Yhtiön kilpailuvaltteja ovat muun muassa korkeatasoinen palvelu, laaja reittiverkosto sekä matkustusmukavuus, jonka kehittämisessä yhtiö on pioneeri alallaan. British Airwaysin uusi Terminaali 5 otettiin Heathrow’n kentällä käyttöön maaliskuussa. Se on kooltaan viisi kertaa suurempi kuin edellinen pitkien lentojen Terminaali 4. Helsinkiin lennetään toistaiseksi terminaalista 1. British Airways kuuluu Oneworld-allianssiin, jossa jäseniä ovat myös mm. Finnair, American Airlines ja Qantas.