• AC-Sanafor/

HONEYWELL JA DRESSER-RAND TOTEUTTAVAT EXPERION® PKS TURBOMACHINERY CONTROL SOLUTION -OHJAUSRATKAISUN

Black box -teknologiasta luopuminen tuo säästöjä ylläpitokustannuksissa sekä parantaa tuottavuutta ja turvallisuutta

PHOENIX, 22.5.2013 – Honeywell (NYSE:HON) julkisti tänään tehneensä sopimuksen Dresser-Randin kanssa Experion® PKS Turbomachinery Control Solution -ohjausratkaisun laajamittaisesta käyttöönotosta eri ohjaussovelluksissa. Dresser-Rand on maailman johtava asiakkaalle yksilöllisesti suunniteltujen pyörivien koneratkaisujen toimittaja. Se sisällyttää oman laiteohjelmistonsa Experion C300-20 -ohjaimeen, jolla ohjataan kompressoreita ja turbiineja.

Aiemmin turbiinien ja kompressoreiden ohjaustekniikassa käytettiin yleisesti nk. ”black box” -teknologiaa. Tätä teknologiaa oli vaikea liittää yhteen järjestelmän muiden komponenttien kanssa, ja korjaukset tai päivitykset olivat vaivalloisia ja kalliita toteuttaa. Kun järjestelmä ikääntyi eikä osia enää ollut saatavilla, suorituskyky saattoi laskea, mikä puolestaan heikensi prosessien ja laitteiden näkyvyyttä. Lisäksi erilaisten ei-yhteensopivien, suljettujen ohjausjärjestelmien takia tuotantolaitosten piti usein hankkia erikoisvalmisteisia varaosia ja järjestää yksilöllistä koulutusta ylläpito- ja käyttöhenkilöstölle.

Experion PKS Turbomachinery Control Solution tarjoaa tuotantolaitoksille avoimen ja yhtenäisen ohjausalustan, jonka avulla ne voivat hoitaa turbiinien ohjauksen, kompressoriautomaation, kompressorien ylijännitesuojauksen sekä tuotantolaitoksen ja turvallisuuden yleisen hallinnan. Se yhdistää laitteiden ohjauksen yhdelle alustalle ja eliminoi integraatio-ongelmat. Avoin ohjausalusta on helppo ylläpitää ja päivittää tarvittaessa, ja se parantaa prosessien näkyvyyttä ja turvallisuutta.

Dresser-Randin strategisten liiketoimintayksiköiden markkinointijohtaja David Scheefin mukaan Experion PKS Turbomachinery Control Solutionin ansiosta alkuperäiset laitevalmistajat, kuten Dresser-Rand, voivat turvallisesti käyttää omia laiteohjelmistojaan pyörivien laitteiden sovelluksiin tarkoitetussa C300-20-ohjaimessa. "Monet asiakkaamme ovat myös Honeywellin asiakkaita, ja Honeywellin erinomaisen teknologian avulla vanhentuneet turbiinien ja kompressoreiden ohjaimet voidaan korvata täysin integroidulla järjestelmällä", Cheef kertoo. ”Alalla pyritään tuotantolaitoksen kaikkien laitteiden näkyvyyden parantamiseen, ja tämä ratkaisu vie meitä oikeaan suuntaan."

Experion PKS Turbomachinery Control Solutionin avulla prosessiteollisuuden asiakkaat saavat vakaan ja tiukasti integroidun ohjausjärjestelmän, joka optimoi kriittisten laitteiden hallinnan ja näkyvyyden. Se myös maksimoi automaatioteknologiaan tehtyjen investointien tuoton: kaikki turbiiniohjaimet ovat samalla Experion PKS -alustalla, jolloin ylläpito, tiedonkeruu, ohjaus ja turvallisuus paranevat", sanoo Bret Walter, Honeywellin järjestelmäasiantuntija (pyörivät laitteet/turbiiniohjaus).

#         #         #

Honeywell (www.honeywell.com) on asiakkaitaan maailmanlaajuisesti palveleva teknologiaan ja tuotantoon keskittyvä Fortune 100 -monialayritys, jonka toimialoja ovat ilmailualan tuotteet ja palvelut, kiinteistöjen, kotitalouksien ja teollisuuden hallintatekniikat, turboahtimet sekä suorituskykyyn liittyvät materiaalit. Honeywellin pääkonttori sijaitsee New Jerseyn osavaltiossa Morrisin kaupungissa, ja yrityksen osakkeilla käydään kauppaa New Yorkin, Lontoon ja Chicagon arvopaperipörsseissä. Muita uutisia ja tietoja Honeywellista on osoitteessa www.honeywellnow.com. Honeywellin teollisuusautomaatio (HPS, Honeywell Process Solutions) on osa Honeywellin globaalia Automaatio- ja ohjausratkaisut -liiketoimintaa (ACS, Automation and Control Solutions). Se on maailmanlaajuinen markkinajohtaja, jonka tuotteet ja palveluratkaisut parantavat tehokkuutta ja kannattavuutta, tukevat säännösten noudattamista ja luovat turvallisuutta ja viihtyisyyttä kodeissa, kiinteistöissä sekä teollisuudessa. Lisätietoja Honeywellin teollisuusautomaatiosta voit lukea verkkosivultamme www.honeywellprocess.com.

Dresser-Rand

Dresser-Rand on eräs suurimmista öljy-, kaasu-, petrokemiallisen ja prosessiteollisuuden pyörivien laitteiden toimittajista maailmanlaajuisesti. Yhtiöllä on tuotantolaitoksia (valmistuslaitoksia/tehtaita) USA:ssa, Ranskassa, Yhdistyneissä kuningaskunnissa, Espanjassa, Saksassa, Norjassa ja Intiassa ja sen 49 huolto- ja tukikeskusta (mukaan lukien 6 suunnittelu-, tutkimus- ja kehitysyksikköä) kattavat yli 150 maata.

Joitain tässä tiedotteessa esitettyjä lausuntoja voidaan pitää ”tulevaisuuteen suuntautuneina lausuntoina” Yhdysvaltojen liittovaltion vuoden 1934 arvopaperimarkkinalain (Securities Exchange Act) kohdan 21E tarkoittamassa merkityksessä. Tulevaisuuteen suuntautuneita lausuntoja ovat kaikki sellaiset toimenpiteitä, tapahtumia tai kehitystuloksia koskevat lausunnot historiallisia tosiasioita lukuun ottamatta, jotka meidän tai johtomme mielestä aiotaan toteuttaa tai joiden odotetaan, suunnitellaan, uskotaan tai ennakoidaan tapahtuvan tulevaisuudessa. Lausunnot perustuvat johtomme oletuksiin ja arvioihin, joiden he kokemuksensa sekä historiallisten trendien, nykyisten taloudellisten ja alakohtaisten olosuhteiden, odotetun tulevan kehityksen ja muiden tekijöiden perusteella uskovat olevan oikeita. Tässä tiedotteessa oleviin tulevaisuuteen suuntautuneisiin lausuntoihin liittyy myös olennaisia riskejä ja epävarmuustekijöitä, mukaan lukien (mutta ei rajoittuen) taloudelliset, kilpailulliset, valtionhallinnolliset ja teknologiset tekijät, jotka vaikuttavat toimintaamme, markkinoihin, tuotteisiin, palveluihin ja hintoihin. Tällaiset tulevaisuuteen suuntautuneet lausunnot eivät ole takeita tulevasta tuloksesta, ja todellinen tulos, tapahtumat ja liiketoimintaa koskevat päätökset voivat poiketa näistä tulevaisuuteen suuntautuvista lausunnoista. Tunnistamme pääriskit ja toimintaamme vaikuttavat epävarmuustekijät Form 10-K –raportissa sekä muissa dokumenteissa, jotka olemme toimittaneet Yhdysvaltain arvopaperimarkkinoita valvovalle elimelle SEC:lle.

Experion® on Honeywell International Inc:n rekisteröity tuotemerkki.

#         #         #