• AC-Sanafor/

Hotel Price Index: Amerikkalaiset ja venäläiset käyttävät ulkomailla eniten rahaa hotelleihin

Hotels.comin tuore Hotel Price Index -raportti kertoo, että ulkomaille matkustaessaan amerikkalaiset ja venäläiset ovat avokätisimpiä hotellien suhteen. Vähiten ulkomaisista hotelleista maksavat eteläafrikkalaiset, jotka olivat nyt ensimmäistä kertaa mukana vertailussa. Hotels.comissa tehtyjen varausten perusteella suomalaiset ovat ulkomaanmatkoillaan eurooppalaisista piheimpiä.

Hotel Price Index kertoo, että amerikkalaiset ja venäläiset matkailijat käyttävät eniten rahaa hotelleihin matkustaessaan ulkomaille vuonna 2010. Molemmat käyttävät keskimäärin 121 euroa yöltä hotelliin ulkomailla. Listauksen toisessa päässä ovat eteläafrikkalaiset, jotka käyttävät ulkomailla yöpyessään hotelleihin vain 66 euroa yöltä. Vertailussa oli nyt ensimmäistä kertaa mukana Euroopan ulkopuolisia maita. Aiemmin pelkkiä eurooppalaisia tarkastelleessa vertailussa häntäpään sijalla ovat vuorotelleet suomalaiset ja saksalaiset.

Kun tarkastellaan kaikkien kansallisuuksien maksamia hintoja ulkomailla, käytetään hotelliöihin oman maan ulkopuolella keskimäärin 106 euroa. Suomalaiset käyttivät selkeästi keskiarvoa vähemmän: ulkomailla yöpymiseen käytettiin 98 euroa. Tämä oli 14 euroa ruotsalaisia ja 23 euroa venäläisiä vähemmän. Suomalaiset kuitenkin käyttivät kotimaassa yöpyessään kaksi euroa enemmän kuin ulkomailla, eli keskimäärin 100 euroa per yö.

Eniten rahaa kotimaassaan yöpymiseen käyttivät norjalaiset ja singaporelaiset. Norjalaiset käyttivät keskimäärin 136 euroa, ja singaporelaiset 132 euroa. Vähiten rahaa kotimaassa matkusteluun käyttivät intialaiset, jotka maksoivat kotimaan hotellihuoneesta 69 euron keskihintaa.

Hotels.comin Hotel Price Index (HPI®) on säännöllinen tutkimus hotellihinnoista

merkittävimmissä matkakohteissa ympäri maailman. HPI® eli hotellien hintaindeksi perustuu Hotels.com-sivustolla tehtyihin varauksiin. Esitetyt hinnat eivät ole listahintoja vaan asiakkaiden maksamia hintoja vuonna 2010.

Taulukko 1: Keskimääräiset matkailijoiden maksamat huonehinnat kotimaissa ja ulkomailla vuonna 2010

Kansallisuus Keskimääräinen kotimaissa maksettu huonehinta Keskimääräinen ulkomailla maksettu huonehinta
Norja 136 € 115 €
Irlanti 81 € 110 €
Espanja 79 € 105 €
Intia 69 € 112 €

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto(at)hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor 040 706 8021 tai 040 840 6368.

Hotels.com:

Kate Hopcraft

Senior PR Manager

khopcraft(at)hotels.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 130 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen jo 2 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com valittiin German Institute of Service Quality -instituutin äänestyksessä tammikuussa 2011 parhaaksi kategorioissa “palvelu” ja “asiakasystävällinen internetsivusto”. Tällä hetkellä Hotels.com-sivustoja on maailmanlaajuisesti yli 75, mukaan lukien 31 sivustoa 24 eri kielellä EMEA-alueella. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097.

Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon 358 10 808 097.