Hotelleja kasvissyöjien makuun

Antoisaan hotellikokemukseen vaikuttaa merkittävästi hotellien herkulliset ruokatarjonnat. Aamiaisbuffetin notkuva makkara- ja leikkelelautanen, tai alakerran ravintolan eksoottiset merenelävät saavat veden herahtamaan kielelle... paitsi jos on kasvissyöjä. Kasvissyöjät voivat välillä kokea jäävänsä hieman paitsioon hotellien herkkuvaihtoehdoissa, joten Hotels.com esittelee erityisesti kasvisruokavalion huomioon ottavia hotelleja.

Copperfields Vegetarian Guest House, Broadstairs, Iso-Britannia (neljä tähteä)

Hinnat alkaen 97 € yöltä

Kaakkois-Englannin Kentin kreivikunnassa sijaitseva Broadstairs on idyllinen rantakaupunki hiekkarantoineen ja jylhine mereen laskevine kallioineen. Kaupunki tarjoaa matkailijoille myös kulttuurielämyksiä, esimerkiksi kirjailija Charles Dickensille omistetun Dickens House Museum -museon merkeissä. Broadstairsissa on myös viehättävä neljän tähden viktoriaaninen hotelli Copperfields Vegetarian Guest House. Hotelli keskittyy toiminnassaan ekologisuuteen ja eettisyyteen: valaistusratkaisuissa on käytetty energiansäästölamppuja ja toilettituotteet ovat kaikki eettisiä eli niitä ei ole esimerkiksi testattu eläimillä. Huoneiden sisustuksessa on käytetty vanhoja huonekaluja, kaikki mahdollinen kierrätetään ja nimensä mukaisesti hotelli tarjoaa sekä kasvissyöjille että vegaaneille sopivaa herkullista aamupalaa. Illallista tarjoillaan pyynnöstä.

Hotel Erbprinzenpalais, Wernigerode, Saksa (neljä tähteä)

Hinnat alkaen 60 € yöltä

Hotel Erbprinzenpalais sijaitsee kauniissa maisemissa Keski-Saksassa Harz-vuoriston kupeessa. Hotellissa keskitytään erityisesti vieraiden hyvinvointiin ja virkistymiseen. Läheinen vuoristomaisema ja kaunis luonnonpuisto tekevät tästä neljän tähden hotellista loistavan kohteen esimerkiksi vaelluksesta innostuneille tai muuten vain rauhaa etsiville. Hotellissa vieraat voivat nauttia rentouttavista yrttikylvyistä tai poreammeessa loikoilusta. Hotellin ruokatarjonta miellyttää varmasti kaikkien makunystyröitä: aamiaisbuffetilla ja kynttiläillallisilla tarjotaan paikallisista luomutuotteista valmistettuja terveellisiä kasvisaterioita. Asiakkaiden toiveet otetaan toki huomioon, joten lihaisia ruokia saa erillisestä pyynnöstä.

Lands in Love Hotel, San Lorenzo, Costa Rica (kolme tähteä)

Hinnat alkaen 83 € yöltä

Costa Rican pohjoisosasta, läheltä Arenal-tulivuoren luonnonpuistoa, löytyy todellinen eläinystävän paratiisi. Syrjäisessä laaksossa sijaitseva Lands in Love Hotel tarjoaa rauhoittumista lumoavan vehreässä ympäristössä, pilvimetsän keskellä. Hotelli hemmottelee paitsi ihmisiä, myös eläimiä: hotellissa toimii lemmikkihotelli. Hotellissa panostetaan ekologisuuteen ja eläinystävällisyyteen, joten kaikki ruokatarjonta on vegetaristeille ja vegaaneille sopivaa. Myös muut erikoisruokavaliot, kuten gluteeniton ja diabeetikolle sopiva ravinto, on otettu huomioon. Hotelli tekee itse muun muassa juustoja ja suklaita sekä hankkii kananmunat ja maidon lähialueen luomutiloilta. Innokkaat kotikokit pääsevät hotellin ravintolaan itse valmistamaan ruokaa. Hotelli tarjoaa vierailleen paljon ohjelmaa, kuten sademetsävaelluksia ja kanoottiretkiä.

Sun N Sand Shirdi, Shirdi, Intia (neljä tähteä)

Hinnat alkaen 81 € yöltä

Luoteis-Intiassa sijaitseva Shirdin kaupunki tunnetaan parhaiten 1800-luvulla vaikuttaneesta guru Shirdi Sai Babasta, jonka ansiosta kaupunki on edelleen suosittu pyhiinvaelluskohde. Kaupungin pyhän luonteen vuoksi myös Sun N Sand Shirdi keskittyy toiminnassaan hengelliseen hyvinvointiin. Hotellissa tarjoillaan pelkästään kasvisruokaa, ja Country Green -ravintolan menu koostuukin valtavasta valikoimasta herkullisia kasvisaterioita. Hotellin kylpylässä voi nauttia virkistävistä hoidoista. Rentoutua voi myös uima-altaalla, ja lapsille on oma leikkialueensa.

Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö.

Hinnat on tarkistettu 15.8.2011, joten muutokset ovat mahdollisia.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto (at) hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor 050 549 9137 tai 040 840 6368.

Hotels.com:

Lizann Peppard

v-lpeppard@hotels.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu lähes 140 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen yli 2 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com valittiin German Institute of Service Quality -instituutin äänestyksessä tammikuussa 2011 parhaaksi kategorioissa “palvelu” ja “asiakasystävällinen internetsivusto”. Tällä hetkellä Hotels.com -sivustoja on maailmanlaajuisesti yli 75, mukaan lukien 33 sivustoa 24 eri kielellä EMEA-alueella. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097.