Hotellihaut Pisaan lisääntyivät tammikuussa roimasti

Hotels.com on julkaissut listan niistä kohteista, mihin haut suomenkielisellä Hotels.com-sivustolla kasvoivat eniten tammikuussa viime vuoteen verrattuna. Suurin lisäys hotellihauissa on tapahtunut Italian tornikaupunki Pisaan, josta etsittiin hotelleja 430 prosenttia viime vuoden tammikuuta enemmän. Seuraavaksi listalla ovat Las Vegas sekä Espanjan aurinkokohde Alicante. Neljänneksi eniten hotelleja haettiin Firenzestä.

– Listan kärkisijoilla on kaksi kaupunkia Italiasta. Suurin syy tähän lienee maaliskuun lopussa alkava halpalentoyhtiön aloittama uusi reitti Suomen ja Italian välillä. Pisan lentokentältä on myös kätevä mennä Firenzeen. Muuten hakujen perusteella näyttäisi siltä, että suomalaiset kaipaavat yhä aurinkoa talvikuukausiinsa, pohtii Hotels.comin viestintäjohtaja Alison Couper.

Tämän vuoden toinen kulttuuripääkaupunki Turku on kivunnut listan sijalle 12. Haut Aurajoen varrelle ovat lisääntyneet 293 prosenttia verrattuna viime vuoteen. Eteläinen naapuri Tallinna on toinen kulttuuripääkaupunki, mutta hotellihaut sinne eivät ainakaan alkuvuodesta olleet vielä lisääntyneet.

Myös talviset kaupunkilomakohteet Edinburgh, Salzburg ja Oslo ovat edelleen suosittuja. Hotels.comin kuukausittaisella kuumalla listalla nämä kolme kaupunkia ovat jo useamman kuukauden ajan lisänneet suosiotaan viime vuoden vastaaviin hakuajanjaksoihin verrattuna.

Kohde Hakujen lisääntyminen prosentteina verrattaessa tammikuuta 2011 tammikuuhun 2010
1. Pisa, Italia 430 %
2. Las Vegas, Yhdysvallat 428 %
3. Alicante, Espanja 414 %
4. Firenze, Italia 394 %
5. Oslo, Norja 381 %
6. Edinburgh, Skotlanti 377 %
7. Salzburg, Itävalta 360 %
8. Dublin, Irlanti 356 %
9. Split, Kroatia 344 %
10. Berliini, Saksa 332 %
11. Abu Dhabi, Yhdistyneet Arabiemiraatit 317 %
12. Turku, Suomi 293 %
13. Miami, Yhdysvallat 292 %
14. Kapkaupunki, Etelä-Afrikka 281 %
15. Kööpenhamina, Tanska 280 %
16. Amsterdam, Alankomaat 276 %
17. Geneve, Sveitsi 265 %
18. Vilna, Liettua 263 %
19. Fort Lauderdale, Yhdysvallat 262 %
20. Ljubljana, Slovenia 259 %

Lisätietoja osoitteessa www.hotels.com tai numerossa 010 808 097.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto(at)hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor 040 706 8021 tai 040 840 6368.

Hotels.com:

Kate Hopcraft

Senior PR Manager

khopcraft(at)hotels.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 130 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen jo 1,8 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com valittiin German Institute of Service Quality -instituutin äänestyksessä tammikuussa 2011 parhaaksi kategorioissa “palvelu” ja “asiakasystävällinen internetsivusto”. Tällä hetkellä Hotels.com-sivustoja on maailmanlaajuisesti yli 75, mukaan lukien 31 sivustoa 24 eri kielellä EMEA-alueella. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097.