Hotels.com tarjoaa Oscarin arvoisia elämyksiä

Elokuvat voivat olla hyvä inspiraation lähde, kun mietit mihin haluaisit seuraavaksi matkustaa. Helmikuussa järjestettävän Oscar-gaalan ehdokaselokuvat on kuvattu maailman kauneimmissa kaupungeissa, kuten New Yorkissa, Pariisissa ja Venetsiassa. Hotels.com vinkkaa parhaat hotellit kuvauspaikkojen läheltä.

New York City

New York City Ballet tarjoaa elämyksiä elokuvan Black Swan faneille. Osa elokuvan henkeäsalpaavan kauniista kohtauksista on kuvattu näissä tiloissa. Tämän psykologisen trillerin kieroilevia ballerinoja esittävät Natalie Portman ja Mila Kunis. Taistelu pääroolista baletissa Joutsenlampi tuo esiin yllättäviä piirteitä ballerinoissa. Elokuva havittelee muun muassa vuoden parhaan elokuvan titteliä.

Salisbury Hotel, New York City, Yhdysvallat (kaksi ja puoli tähteä)

Tämä hotelli sijaitsee keskeisellä paikalla, kävelymatkan päästä löytyy muun muassa Central Park, Rockefeller Plaza ja Carnegie Hall of Modern Art. Hinnat alkaen 73 euroa yöltä.

Kuva: W New York Times Square

Michael Douglas palasi vuonna 2010 pörssihai Gordon Gekkon rooliin elokuvan Wall Streetin jatko-osassa Wall Street: Money Never Sleeps. Douglas voitti elokuvan ensimmäisestä osasta parhaan miespääosan Oscarin. Jatko-osa taas ei puolestaan ennakko-odotuksista huolimatta yltänyt Oscar-ehdokkaaksi missään kategoriassa.

W New York Times Square, New York, Yhdysvallat (neljä tähteä)

Tämä New Yorkin uusin W-hotelli sijaitsee keskeisellä paikalla sekä hyvien kulkuyhteyksien päässä New Yorkin tärkeimmistä nähtävyyksistä. Kivenheiton päästä löytyy esimerkiksi Broadway sekä shoppailuparatiisi Fifth Avenue. Hinnat alkaen 168 euroa yöltä.

Kuva: W New York Times Square

Boston

Bostonissa ja sen kuuluisassa Harvardin yliopistossa on kuvattu kohtauksia Facebook-elokuvaan The Social Network. Elokuvan fanit voivat tutustua huippuyliopistoon jossa Mark Zuckerberg aikoinaan aloitti suositun yhteisöpalvelun kehittämisen. Elokuva palkittiin jo parhaana draamaelokuvana Golden Globe -gaalassa. Lisäksi se palkittiin parhaasta ohjauksesta, käsikirjoituksesta ja alkuperäismusiikista. Elokuva on ehdolla useassa kategoriassa myös Oscar-gaalassa.

Harding House, Cambridge, Yhdysvallat (kaksi tähteä)

Tämä idyllinen ja kodikas aamiaismajoitus sijaitsee lähellä rantaa ja Harvardin yliopiston kampusta. Hotellista on myös hyvät kulkuyhteydet Cambridgen ja Bostonin parhaisiin ravintoloihin, pubeihin ja museoihin. Huonehintaan sisältyy aamiainen joka aamu. Hinnat alkaen 84 euroa yöltä.

Kuva: Harding House

Bostonista on lähtöisin monta palkittua näyttelijää ja elokuvaa. Muuan muassa Oscar-ehdokas The Town on kuvattu Bostonissa, ja sitä tähdittää kaupungissa syntynyt Ben Affleck. Monilahjakas Affleck on myös ohjannut ja käsikirjoittanut elokuvan. The Town kertoo ammattimaisesta pankkiryöstäjästä, joka vaarallisen pankkiryöstön yhteydessä rakastuu pankinjohtajaan.

The Royal Sonesta Hotel Boston, Cambridge, Yhdysvallat (neljä tähteä)

The Royal Sonesta sijaitsee Charles-joen rannalla ja tarjoaa upeat näkymät Bostoniin. Tämä luksushotelli tarjoaa asiakkailleen muun muassa kylpyläpalveluita, saunan, kuntosalin ja uima-altaan sisätiloissa. Hinnat alkaen 109 euroa yöltä.

Kuva: The Royal Sonesta Hotel Boston

Pariisi

Visuaalisesti upea elokuva Inception on kuvattu Pariisissa. Leonardo DiCaprion roolihahmo Cobb opettaa kuvitteellisessa Café Debussyssa suojatilleen Ariadnelle (Ellen Paige) kuinka manipuloida unia. Tämä absurdi elokuva on muuan muassa ehdolla parhaaksi elokuvaksi.

Kuva: Terrass Hotel

Terrass Hotel, Pariisi, Ranska (neljä tähteä)

Hotelli sijaitsee Pariisin keskustassa, lähellä muun muassa riemukaarta sekä Louvre-museota. Erikoisuutena tämä luksushotelli tarjoaa vierailleen henkilökunnan suunnittelemia opastettuja kävely- ja lenkkeilyreittejä hotellin ympäristössä. Hinnat alkaen 157 euroa yöltä.

Kuva: Terrass Hotel

Venetsia

Tutustu romanttiseen Venetsiaan, jossa on kuvattu draama-trilleri The Tourist. Johnny Depp näyttelee elokuvan pääosassa amerikkalaista turistia, jonka harmiton suhde ventovieraan naisen kanssa johtaa hänet romantiikan, juonittelun ja vaaran verkkoon. Vaarallisen viettelevää naispääosaa näyttelee Angelina Jolie.

Kuva: Hotel Danieli

Hotel Danieli, Venetsia, Italia (viisi tähteä)

Elokuvan päähenkilöt Elise ja Frank asuvat tässä hotellissa. Hotellivieraat voivat nauttia hintaan kuuluvan aamiaisen ennen kun lähtevät vaikka gondolimatkalle kuuluisaan Venetsian kanavaverkostoon. Lähellä hotellia sijaitsee muun muassa Huokausten silta. Hinnat alkaen 235 euroa yöltä.

Kuva: Hotel Danieli

Lisätietoja osoitteessa www.hotels.com tai numerossa 010 808 097.

• Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö.
  • Hinnat on tarkistettu 1.2.2011, joten muutokset ovat mahdollisia.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto(at)hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor 040 706 8021 tai 040 840 6368.

Hotels.com:

Kate Hopcraft

Senior PR Manager

khopcraft(at)hotels.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 130 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen jo 1,8 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com voitti Webuser-lehden jakaman Gold Award -palkinnon parhaana hotellivaraussivustona helmikuussa 2009. Tällä hetkellä Hotels.com-sivustoja on maailmanlaajuisesti yli 70, mukaan lukien 31 sivustoa 24 eri kielellä EMEA-alueella. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097.