Hotels.comin marraskuun kuuma lista: Suomalaiset etsivät hotelleja Egyptin lämpöön

Hotels.com on julkaissut listan niistä kohteista, mihin haut suomenkielisellä Hotels.com-sivustolla kasvoivat eniten marraskuussa viime vuoteen verrattuna. Listan kärjessä on Egyptin Hurghada 658 prosentin nousulla. Toinen suomalaisten suosikkikohde Sharm el Sheikh löytyy listan sijalta kahdeksan. Hakujen määrää verrattiin marraskuussa 2010 edellisen vuoden marraskuun lukuihin.

– Suomalaiset selvästi kaipaavat lämpöä nyt kun talvi on todenteolla alkanut. Egyptin rantakohteiden lisäksi suomalaiset hakivat marraskuussa hotelleja myös Yhdysvaltain aurinkoisista kohteista. Hotellihaut lisääntyivät huomattavasti San Franciscon sekä Floridassa Fort Lauderdalen ja Miamin kaupunkeihin, kertoo Hotels.comin viestintäjohtaja Alison Couper.

Myös kaksi kotimaan kaupunkia, Nokia ja Seinäjoki, olivat hotellihakuja vertailtaessa kasvussa marraskuussa.

Kohde Hakujen lisääntyminen prosentteina verrattaessa marraskuuta 2010 marraskuuhun 2009
1. Hurghada, Egypti 658 %
2. Edinburgh, Iso-Britannia 561 %
3. Manchester, Iso-Britannia 532 %
4. Oslo, Norja 508 %
5. San Francisco, USA 485%
6. Fort Lauderdale, USA 467 %
7. Miami, USA 380 %
8. Sharm el Sheikh, Egypti 314 %
9. Malaga, Espanja 311 %
10. Marrakech, Marokko 302 %
11. Vilna, Liettua 279 %
12. Saltzburg, Itävalta 270 %
13. Dublin, Irlanti 266 %
14. Malta 265 %
15. Teneriffa, Espanja 265 %
16. Antalya, Turkki 263 %
17. Nokia, Suomi 260 %
18. Alanya, Turkki 259 %
19. Hanoi, Vietnam 249 %
20. Seinäjoki, Suomi 224 %

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelu Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto@hotels.com

Sanna Aaltonen

sanna.aaltonen(at)acsanafor.fi

358 40 840 6368

Kate Hopcraft

khopcraft(at)hotels.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 130 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen jo 1,8 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com voitti Webuser-lehden jakaman Gold Award -palkinnon parhaana hotellivaraussivustona helmikuussa 2009. Tällä hetkellä Hotels.com-sivustoja on maailmanlaajuisesti yli 70, mukaan lukien 31 sivustoa 24 eri kielellä EMEA-alueella. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon 358 10 808 097.