Hotels.comin opas Antwerpenin kesään

Belgian Antwerpen on taskukokoinen metropoli täynnä kulttuuria, arkkitehtuuria, muotia ja viihdettä. Englantilainen Condé Nast Traveller -lehti on listannut Antwerpenin vuoden 2009 kuumimmaksi kohteeksi. Vuosittainen kesäfestivaali Zomen Van Antwerpen tarjoaa ulkoilmaelokuvia, sirkusta, teatteria sekä musiikkia ja elokuvia eri puolilla kaupunkia. Festivaalitapahtumia on tarjolla koko heinä- ja elokuun ajan. Useimmat tapahtumista ovat ilmaisia. Hotels.comilla on käytössään maailmanlaajuinen asiantuntijajoukko, joka tuntee kaupungit läpikotaisin. Tähän oppaaseen Hotels.comin Belgian aluejohtaja on poiminut kaupungin erikoisimmat hotellit sekä Belgian huippuvinkit. Uusia hotelleja Antwerpenissä Park Inn Antwerpen (kolme tähteä) Alkaen 82 € yöltä Viime joulukuussa avattu Park Inn Hotel sijaitsee Antwerpenin timanttialueella. Alue on saanut nimensä siitä, että siellä on paljon timanttikaupan yrityksiä. Myös Antwerpenin eläintarha on aivan hotellin vieressä. Eläintarhassa voi käydä ihastelemassa vastasyntynyttä elefantin poikasta nimeltään Kai-Mook. Hotellin kaikki huoneet ovat modernisti sisustettuja ja jokaisessa on Nespresso-kahvinkeitin. Varaa osoitteessa www.hotels.com tai numerossa 010 808 097. Sandton Antwerp Hotel (kolme tähteä) Alkaen 68 € yöltä Viime marraskuussa avattu Sandton Antwerp Hotel sijaitsee rauhallisella alueella, mutta lähellä rautatieasemaa. Myös upea De Keyserlei ostosalue sijaitsee hotellin läheisyydessä. Kaikki huoneet on sisustanut kreikkalainen suunnittelija. Huoneissa on upeat luksussängyt, joissa on luonnollisista materiaaleista tehdyt patjat. Varaa osoitteessa www.hotels.com tai numerossa 010 808 097. Erikoisia hotelleja Antwerpenissä Diamond Princess Hotel (kolme tähteä) Kelluva hotelli Alkaen 56 € yöltä Diamond Princess Hotel on alun perin ollut norjalainen postilaiva 1950-luvulla. Nykyään se on ankkuroituna historiallisella Bonapartedokin satama-alueella. Satama sijaitsee lähellä Antwerpenin vanhaa kaupunkia sekä toria. Aiemmin hytteinä toimineet huoneet on sisustettu merimieshenkiseen tyyliin. Kun sää on hyvä, vieraat voivat rentoutua laivan yläkannella tai viettää aikaa Piano-baarissa. Varaa osoitteessa www.hotels.com tai numerossa 010 808 097. Antwerpenin huippuvinkit Kaikki mikä kiiltää, ei välttämättä ole kultaa Ole varuillasi kulta- ja koruliikkeissä, jotka sijaitsevat keskusaseman alla tai Pelikaanstraat-kadulla. Hinnat voivat vaikuttaa vastustamattomilta, mutta jos et ole asiantuntija, saatat päätyä ostamaan rihkamaa. Parasta olutta Matka Antwerpeniin ei olisi täydellinen ilman paikallisten oluiden maistamista. Tutustu Quinten Matsys -pubiin, joka sijaitsee Conscience-aukiolla Mondriaanstraat-kadulla. Pubi on yksi kaupungin vanhimmista ja sen hanoista saa kaupungin parhaimpia oluita. Tilaa tiskiltä kuten paikalliset ja pyydä Bolleken-olut. Torit Kaupungissa ja sen ympärillä on useita toreja, jotka tarjoavat kaikkea huonekaluista eksoottisiin ruokiin. Antwerpenin tunnetuin tori on Vogelmarkt, joka on avoinna sunnuntaisin 8-13. Kuten torin nimikin jo kertoo, torilla myydään edelleen lintuja vaatteiden ja kaikenlaisen pikku tavaran lisäksi. Toinen loistava tori on Boekenplein-kirjatori, joka on avoinna 10-17 joka kuukauden kolmas sunnuntai. Torilla voit kuunnella musiikkiesityksiä samalla kun katselet torin kattavaa kirjavalikoimaa. Vierailla kannattaa myös lauantaisin kello 8-16 avoinna olevalla Exotic market -torilla, jossa myydään pääasiassa eksoottisia ruokia eri puolilta maailmaa. Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.com-edustajien haastattelu Hotels.com -lehdistöpalvelusta: lehdisto@hotels.com Aino Ruikka aino.ruikka@acsanafor.fi +358 40 706 8021 Sanna Aaltonen sanna.aaltonen@acsanafor.fi +358 40 840 6368 Cordy Griffiths a-cgriffiths@hotels.com +44 20 7019 2268