Hotels.comin syyskuun kuuma lista: Suomalaisten hotellihaut kohdistuivat Itä-Eurooppaan

Hotels.com on julkaissut listan niistä kohteista, mihin haut suomenkielisellä Hotels.com-sivustolla syyskuussa kasvoivat eniten viime vuoteen verrattuna. Listan kärjessä on Dubrovnik 634 prosentin nousulla. Hakujen määrää verrattiin syyskuussa 2010 edellisen vuoden syyskuun lukuihin.

Dubrovnikin jälkeen suomalaisten tekemät hotellihaut kasvoivat eniten Bratislavan kohdalla. Kroatia ja Slovakia olivat siis suomalaisten suosiossa hakujen suhteen syyskuussa.

Hotels.comin syyskuun kuuman listan kolmanneksi kiipesi Egyptin Hurghada. Tämän rantakohteen lisäksi listalle nousi myös muutama toinen selkeä aurinkolomakohde, kuten Playa de las Americas Teneriffalla ja Larnaca Kyproksella.

Kohde Hakujen lisääntyminen prosentteina verrattaessa syyskuuta 2010 syyskuuhun 2009
1. Dubrovnik, Kroatia 634 %
2. Bratislava, Slovakia 543 %
3. Hurghada, Egypti 336 %
4. Hannover, Saksa 329 %
5. Istanbul, Turkki 313 %
6. Dubai 301 %
7. Madrid, Espanja 300 %
8. Tel Aviv, Israel 282 %
9. Pariisi, Ranska 270 %
10. Shanghai, Kiina 263 %
11. Bologna, Italia 253 %
12. Malaga, Espanja 249 %
13. Antalya, Turkki 249 %
14. Playa de las Americas, Teneriffa 248 %
15. Larnaca, Kypros 235 %
16. Berliini, Saksa 235 %
17. Moskova, Venäjä 229 %
18. Zürich, Sveitsi 228 %
19. Liverpool, Iso-Britannia 221 %
20. Lissabon, Portugali 211 %

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelu Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto@hotels.com

Aino Ruikka

aino.ruikka(at)acsanafor.fi

358 40 706 8021

Sanna Aaltonen

sanna.aaltonen(at)acsanafor.fi

358 40 840 6368

Kate Hopcraft

khopcraft(at)hotels.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 120 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen jo 1,8 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com voitti Webuser-lehden jakaman Gold Award -palkinnon parhaana hotellivaraussivustona helmikuussa 2009. Tällä hetkellä Hotels.com-sivustoja on maailmanlaajuisesti yli 70, mukaan lukien 31 sivustoa 24 eri kielellä EMEA-alueella. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon 358 10 808 097.