Höyrykeittimellä helposti hyvää ruokaa

Lehdistötiedote 3.11.2009 HÖYRYKEITTIMELLÄ HELPOSTI HYVÄÄ RUOKAA Philips tuo markkinoille uusimman keittiökeksintönsä, höyrykeittimen. Sen avulla on helppo valmistaa terveellistä ja maukasta ruokaa. – Hyvän ruuan perustana ovat hyvät raaka-aineet, mutta aivan liian usein niistä keitetään maku, väri ja koostumus pois. Höyrykypsentäminen hyödyntää raaka-aineet erinomaisesti ja säilyttää tärkeät ravintoaineet. Höyrykeitin antaa enemmän vapautta ja aikaa luovuuteen keittiössä, sanoo keittiömestari Sami Garam. Philips höyrykeitin yhdistää höyrykypsentämisen terveyshyödyt tekniseen innovaatioon. Laitteen käyttö on helppoa. Siinä on digitaalinen ajastin, joka ilmaisee automaattisesti ruuan valmistumisen ja katkaisee virran. Höyrystin myös pitää haluttaessa ruuan lämpimänä tarjoiluun asti. Ulkoinen vedentäyttöaukko mahdollistaa veden lisäämisen myös kesken höyryttämisen. Kattilat ovat konepestäviä. Flavour Booster -toiminto antaa mahdollisuuden lisätä ruuan aromeja mausteilla ja yrteillä. Raaka-aineet laitetaan höyrykeittimen eri tasoille ja painetaan nappia. Sitten voi ryhtyä vaikkapa kattamaan pöytää. Höyryttäminen sopii kaikkiin ruokalajeihin Philipsin höyrykeittimellä voi kypsentää yhtä hyvin lihaa, kalaa kuin vihanneksiakin. Munankeittämistä varten siinä on erillinen munateline. Jopa jälkiruokaa voi valmistaa höyrykeittimessä. – Höyrykeitin on keksintö, joka tuo hyvää mieltä ruuanlaittoon. Se mahdollistaa maukkaan ja terveellisen nopean valmistamisen. Esimerkiksi lapsiperheelle höyrykeitin on varsinainen ajansäästäjä, sanoo Tarja Jäntti-Eade Philipsiltä. Philips höyrykeitin: ovh alkaen 99 euroa. LIITTEENÄ Sami Garamin reseptejä: Höyrytetty lounas Philipsin höyrykeittimellä * Pinaattitäyteinen kanarulla ja basilikalla maustettua munakokkelia * * Lohi-kuharuusu, vihanneksia ja sitruunakastiketta * * Kookos-omenapaahtovanukas * Lisätietoa Philipsin keittiötuotteista, ruokaohjeita ja vinkkejä ruoanlaittoon osoitteesta: www.philips.fi/kitchen Tuotetiedot: www.consumer.philips.com/c/ruoanvalmistus/900-w-hd9140_90/prd/fi/ Kuvat: www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?ctn=HD9140/90&scy=FI&slg=fi Lisätiedot: Philips Consumer Lifestyle, Tarja Jäntti-Eade, Media Relations manager, 040 529 0227 tai tarja.jantti-eade@philips.com Kuvat ja kokeilupyynnöt: Kirsi Pere, viestintätoimisto AC-Sanafor, 050 320 31 80 tai kirsi.pere@acsanafor.fi Royal Philips Electronics (Alankomaat) (NYSE: PHG, AEX: PHI) on kansainvälinen terveydenhuolto- ja hyvinvointiratkaisujen tarjoaja, joka keskittyy parantamaan ihmisten jokapäiväistä hyvinvointia ajankohtaisten innovaatioiden avulla. Maailman johtavana terveydenhuolto-, valaistus- ja lifestyle-ratkaisujen tarjoajana Philips yhdistää tuotteissaan teknologian ja muotoilun asiakaslähtöisesti sekä toimii tavaramerkkilupauksensa ”sense and simplicity” mukaisesti. Pääkonttori sijaitsee Alankomaissa, ja Philipsillä on 118 000 työntekijää yhteensä yli 60 maassa. Vuonna 2008 yritys saavutti 26 miljardin euron myynnin ja se on markkinajohtaja niin lääketieteellisen sydän, akuutti- ja kotihoitolaitteiston kuin energiatehokkaiden valaistusratkaisujen ja lifestyle- ja hyvinvointituotteidenkin alalla. Tämän lisäksi Philips on vahvassa johtavassa asemassa taulutelevisioiden, miesten parranajotuotteiden, kannettavien ääni- ja videotuotteiden sekä hammashoitotuotteiden tarjoajana. Uutisia Philipsiltä löydät osoitteesta http://socialmedianewsroom.philips.fi/