Huippuluento syövän hoidosta

Docrates Klinikan johtava ylilääkäri, kliinisen onkologian dosentti ja ”Elämä kantaa” -teoksen kirjoittaja Timo Joensuu luennoi Turussa syövän toteamisen ja hoidon uusimmista mahdollisuuksista erityisesti eturauhassyövän näkökulmasta keskiviikkona 25.8.2010. Turun VPK:n talolla järjestettävä, kaikille avoin yleisötilaisuus alkaa klo 18. Luennon lopuksi on varattu mahdollisuus kysymyksille ja keskustelulle. Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Tuoreen selvityksen mukaan suomalaisten syöpätietämyksessä on parantamisen varaa, ja vain noin puolet 40-65 –vuotiaista miehistä uskoo, että eturauhassyöpää voidaan hoitaa tehokkaasti. Erityisesti sädehoitoon liittyy runsaasti virheellisiä uskomuksia.

”Syövän hoidossa sairauden varhainen toteaminen ja nopea hoidon aloitus ovat ratkaisevia. Kehittyneiden hoitojen ansiosta lähes kaikki syöpään sairastuneet voivat jo parantua”, Timo Joensuu kertoo.

”On hyvä, että potilas on itse aktiivinen oman sairautensa ja hoitovalintojen suhteen. Parhaimmillaan potilas saa juuri hänelle räätälöityä hoitoa, elämänlaatua unohtamatta”, Joensuu korostaa.

Timo Joensuu on yksi Suomen johtavia syövän hoidon asiantuntijoita. Hän on erikoistunut eturauhassyövän hoitoon ja modernin sädehoidon mahdollisuuksiin. Hän työskentelee yksityiseen syövän tutkimukseen ja hoitoon erikoistuneen Docrates Klinikan johtavana ylilääkärinä Helsingissä.

Suomessa todetaan noin 25 000 uutta syöpätapausta vuosittain. Lähitulevaisuudessa arviolta jo joka kolmas suomalainen sairastuu jossakin elämänsä vaiheessa syöpään. Eturauhassyöpä on suomalaisten yleisin syöpätauti. Siihen sairastuu vuosittain yli 4 000 suomalaista miestä.

Lisätietoja ja Timo Joensuun haastattelupyynnöt:

Marja Konttinen, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Docrates Klinikka, puh: +358 50 500 1838, marja.konttinen@docrates.com