• AC-Sanafor/

Ihmiskoekaniini voi huokaista helpotuksesta – hänellä on nyt takanaan kolmekymmentä aamua ja kolmekymmentä erilaista herätystä

Philips Wake Up Experiment –kokeilu kesti 30 päivää, joiden aikana kokeiltiin 30 mahdollista ja mahdotonta herätysmenetelmää. Näin haluttiin selvittää, mikä on paras tapa herätä aamulla.

Aiemmin syksyllä kokeilun ihmiskoekaniiniksi valittu Henrik Ljungqvist heräsi eri tavoilla 30 aamuna. Kokeilun aikana hän sai tuta monenlaisia mahdollisia ja mahdottomia herätysmenetelmiä, kuten 50 kiloa jauhoa päälleen levitettynä, Woody Allenin syntymän jäljittely, sumopainijoita ottelemassa ja 31 herätyskelloa soimassa samanaikaisesti.

– Tämä on ollut ihan älytön ajanjakso. Kuvittelin jossain vaiheessa, että nyt lähtee järki päästä. Nyt voin huokaista helpotuksesta, sanoo ihmiskoekaniini Henrik.

– On tämä kyllä ollut aika hauskaakin. Olen toden totta päässyt kokeilemaan useampia tapoja herätä kuin ihmiset yleensä kokevat koko elämänsä aikana. Kamalin tapa herätä oli helppo valita saman tien: amerikkalaisen jalkapallon joukkue hyppäsi päälleni. Yhdeksän miestä päällä yhtenä kasana. Ei kovin kivaa. Ehdottomasti kaikkein hienointa oli herätä barbershop-kuoron lauluun. Tosi taitavia laulajia.

Kokeilu oli osa uuden, parannellun Philips Wake-up Light –valon pohjoismaista lanseerausta. Wake up Light on herästysvalo, joka herättää luonnollisella ja miellyttävällä tavalla ja jonka suunnittelu perustuu nousevan auringon valoon.

– Lahjoitimme Henrikille kuukauden jälkeen tietysti yhden Wake-up Light –valon. Herättyään kuukauden ajan mitä kummallisimmilla tavoilla hän ansaitsee nyt rauhallisia herätyksiä. Ymmärrämme tietenkin, että on aivan hurmaavaa herätä kuoron kauniiseen lauluun, mutta saattaa olla hieman vaikeaa saada joka aamu sellainen herätys. Silloin Wake-up Light –valo on ehdottomasti varteenotettava vaihtoehto, Philipsin lehdistövastaava Max Hellström sanoo.

Henrik Ljungqvist on suoriutunut tehtävästään ja pääsee nyt palautumaan tiiviistä kokeilujaksosta. Jos haluat vinkkejä siitä, miten voit herättää läheisesi eri tavoin joulunaikaan, video kaikista kokeilun aikana testatuista herätysmenetelmistä on osoitteessa: www.wakeupexperiment.com. Kampanja jatkuu joulukuun loppuun asti, ja sitä voi seurata osoitteessa: http://www.facebook.com/Philips.WakeUpLight

Lisätietoja Wake Up Experiment –kokeilusta antaa Philips Consumer Lifestylen lehdistövastaava Max Hellström, puhelin: +46 708 32 21 05, sähköposti: max.hellstrom@philips.com

Voit seurata kokeilua myös MyNewsdesk-sivustolla.

Royal Philips Electronics

Royal Philips Electronics (Alankomaat) (NYSE: PHG, AEX: PHI) on kansainvälinen terveydenhuolto- ja hyvinvointiratkaisujen tarjoaja, joka keskittyy parantamaan ihmisten jokapäiväistä hyvinvointia ajankohtaisten innovaatioiden avulla. Maailman johtavana terveydenhuolto-, valaistus- ja lifestyle-ratkaisujen tarjoajana Philips yhdistää tuotteissaan teknologian ja muotoilun asiakaslähtöisesti sekä toimii tavaramerkkilupauksensa ”sense and simplicity” mukaisesti. Pääkonttori sijaitsee Alankomaissa, ja Philipsillä on 122 000 työntekijää yhteensä yli 100 maassa. Vuonna 2011 yritys saavutti 22,6 miljardin euron liikevaihdon ja se on markkinajohtaja niin lääketieteellisen sydän, akuutti- ja kotihoitolaitteiston kuin energiatehokkaiden valaistusratkaisujen ja lifestyle- ja hyvinvointituotteidenkin alalla. Tämän lisäksi Philips on vahvassa johtavassa asemassa taulutelevisioiden, miesten parranajo- ja karvanpoistotuotteiden, kannettavien ääni- ja videotuotteiden sekä hammashoitotuotteiden tarjoajana.

Uutisia: www.philips.fi/uutiset