Ilahduta suklaisella matkalla jouluaattona

Mietitkö mitä ostaisit rakkaallesi joululahjaksi? Mikä olisi romanttisempaa kuin pidennetty viikonloppuloma kahden kesken yhdistettynä herkulliseen suklaaseen? Suklaahotellissa voitte nauttia toistenne seuran lisäksi suussa sulavasta suklaasta. Myös suklaan valmistuskurssi suklaamuseossa ilahduttaisi kultaasi taatusti. Hotels.com opastaa suklaisiin matkakohteisiin.

Chocolate Boutique -hotellissa huoneeseen on mahdollista saada oma suklaasuihkulähde.

Chocolate Boutique Hotel, Bournemouth, Englanti (kolme tähteä)

Tämä englantilainen 13. huoneen hotelli on jo sisustukseltaan kuin suklaata. Huoneissa on käytetty ruskean eri sävyjä ja suklaa-aiheisia tauluja tyydyttämään makeanhimoa. Hotellin palveluihin kuuluu päivittäinen toimitus hotellin itse tehtyä suklaata, ja lisäksi huoneeseen on mahdollista saada oma suklaasuihkulähde. Hotellissa voi myös päästää sisäisen taiteilijan valloilleen, sillä hotelli järjestää belgialaisten tryffeleiden valmistuskursseja. Lisäksi hotellin muilla kursseilla voi tehdä suklaasta korkokengän tai oman muotokuvan tuliaiseksi. Hinnat alkaen 77 euroa yöltä.

Etruscan Chocohotel, Perugia, Italia (kolme tähteä)

Tämä suloinen suklaahotelli sijaitsee Italian Perugiassa, pääkaupungin Rooman pohjoispuolella. Myös tämän hotellin huoneissa on käytetty suklaata sisustuksen inspiraationa ja tietysti huoneista löytyy myös irtosuklaata toivottamaan vieraat tervetulleeksi. Tuliaiset voi ostaa kätevästi hotellin Chocostoresta, jossa myydään suklaan lisäksi esimerkiksi suklaashampoota ja -ihovoidetta. Hinnat alkaen 54 euroa yöltä.

Museu de la Xocolata, Barcelona, Espanja

Espanjan Barcelonassa sijaitseva suklaamuseo, Museu de la Xocolata, on varsin hurmaava. Jo itse pääsylippu on suklaata ja houkuttelee tutustumaan museoon tarkemmin. Museossa vierailijoiden on suklaan historian lisäksi mahdollista nähdä mitä hienoimpia suklaaveistoksia aina sarjakuvahahmoista Barcelonan arkkitehtuuriin. Lisäksi museossa kerrotaan suklaan valmistusprosessista. Museokierroksen päätteeksi kannattaa vierailla museon suklaapuodissa ja valikoida suuresta suklaavalikoimasta parhaat ostoskoriin. Maista myös kahvilassa museon Xoxolata-kaakaojuomaa. Museossa järjestetään myös monia erilaisia kursseja, joissa voi oppia tekemään esimerkiksi suklaaveistoksia.

Hotellivinkki: Suizo, Barcelona, Espanja (kolme tähteä)

Hotelli Suizo sijaitsee Barcelonan hurmaavassa vanhassa korttelissa vain parin sadan metrin päässä Museu de la Xocolatasta. Lisäksi lähellä on muitakin nähtävyyksiä kuten Picasso-museo ja kaupunginmuseo. Hotellihuoneiden hinnat alkaen 55 euroa yöltä.

Choco-Story, Brugge, Belgia

Belgialainen Bruggen kaupunki on tunnettu suklaasta ja kaupungissa onkin hurmaava suklaamuseo Choco-Story. Museossa voi oppia kaiken suklaasta ja kaakaosta, niiden historiasta ja suklaan valmistuksesta. Kokonainen huone on myös omistettu suklaan terveysvaikutuksista kertomiseen, joten herkuttelusta ei tarvitse tuntea huonoa omatuntoa vierailun jälkeen. Kannattaa myös harkita osallistumista museon suklaanvalmistuskursseille. Kurssilla tehdyt suklaakonvehdit voi viedä mukanaan kotiin. Lisäksi museon verkkosivuilta löytyy vinkkejä siitä, minkälainen viini sopii minkä suklaan kanssa.

Hotellivinkki: Martin’s Relais, Brugge, Belgia (neljä tähteä)

Martin’s Relais sijaitsee keskeisellä paikalla kanavan varrella. Naapurustossa sijaitsee suklaamuseon lisäksi muun muassa kaupungin kuuluisa kellotorni, kaupungintalo, kirkko ja ihania ravintoloita. Vietä romanttinen viikonloppu Bruggessa rakkaasi kanssa ja yllätä hänet visiitillä suklaamuseoon. Hotellihuoneiden hinnat alkaen 103 euroa yöltä.

Lisätietoja osoitteessa www.hotels.com tai numerossa 010 808 097.

• Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö.
  • Hinnat on tarkistettu 22.12.2010, joten muutokset ovat mahdollisia.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelu Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto@hotels.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 130 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen jo 1,8 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com voitti Webuser-lehden jakaman Gold Award -palkinnon parhaana hotellivaraussivustona helmikuussa 2009. Tällä hetkellä Hotels.com-sivustoja on maailmanlaajuisesti yli 70, mukaan lukien 31 sivustoa 24 eri kielellä EMEA-alueella. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097.