Ilmainen langaton verkko on hotellivieraan perustarve numero yksi

Hotels.comin tuoreen kyselyn mukaan matkustajat kaikkialta maailmasta arvostavat kodikasta tunnelmaa majoittuessaan hotelleissa. Kyselyn mukaan tärkeimmät hotellipalvelut ovat ilmainen langaton verkko sekä ilmaiset virvokkeet ja hiukopalat. Kaikki muu onkin sitten kivaa lisää.

Ilmainen yhteydenpito

• 34 prosenttia vastaajista ilmoitti ilmaisen WiFin olevan ykköskriteeri valittaessa hotellia lomamatkoille.

• 56 prosenttia vastaajista kertoi ilmaisen WiFin olevan pakollinen asia liikematkoilla.

• 66 prosenttia vastaajista toivoi ilmaisen WiFin tulevan standardiksi kaikissa hotelleissa vuonna 2013.

Ilmainen langaton verkko jättää taakseen niin ilmaisen parkkipaikan kuin aamiaisenkin valintakriteerinä hotellivalinnoissa sekä liike- että lomamatkoilla. Yli kolmannes vastaajista haluaa, että lomallakin on mahdollisuus päästä internettiin. Itse asiassa ainoastaan 11 % vastaajista ilmoitti olevansa halukas maksamaan WiFistä hotellissa. Suomalaiset vastaajat ovat muita hieman enemmän nettiyhteyden perään, sillä 24 % oli valmis maksamaan WiFistä.

- Lentokenttien ja lentojen ilmaisten langattomien verkkojen lisäännyttyä teknisesti valveutuneet nykymatkailijat olettavat palvelutason pysyvän samana hotellilla, toteaa Yvonne Bonanati Hotels.comilta.

- Matkailijat käyttävät tabletteja, älypuhelimia ja kannettavia tekemisen suunnitteluun, yhteydenpitoon perheen ja ystävien kanssa ja jopa ruokatilauksiin suoraan hotellihuoneisiin. Näin ollen ei ole ihme, että ilmainen nopea WiFi on tarpeellinen, Bonanati jatkaa.

Uuden teknologian esiinmarssi

Tutkimuksen perusteella vaikuttaa siltä, että kodin elektroniikka ja pienlaitteet ovat matkailijoiden prioriteettilistan yläpäässä hotellihuoneiden varusteissa. 23 % vastaajista ilmoitti laadukkaan kahvinkeittimen olevan tärkein moderni varuste hotellihuoneessa. Yhteensä 20 % vastaajien äänistä keräsi huone, jonka kaikkia laitteita voidaan hallita yhdellä kaukosäätimellä. Vastaajat myös kertoivat, että he haluaisivat käyttää paljon kaivattua WiFia hotellin lainaamalla tabletilla tarkistaakseen huonetietoja, käyttääkseen huonepalvelua ja käyttääkseen laitetta oppaana (15 %). Suomalaiset olivat tässä hieman innokkaampia, sillä 23 % suomalaisista vastaajista oli halukas käyttämään lainatablettia.

Pienet asiat merkitsevät

Nestetasapainon ylläpito on matkailijoille tärkeää, sillä 43 % vastaajista pitää huonehintaan kuuluvaa pullovettä tärkeimpänä yksinkertaisena palveluna. Ainoastaan taiwanilaiset, hongkonglaiset ja brasilialaiset vastaajat äänestivät pistokeadapterin pulloveden edelle.

Tie asiakkaan sydämeen käy vatsan kautta

• Hintaan kuuluva aamiainen (31 %) oli heti teknisten tuotteiden jälkeen suosituin asia, jonka matkailijat haluaisivat tulevan standardiksi kaikissa hotelleissa vuonna 2013.

• 42 prosenttia vastaajista piti happy houreja, viininmaisteluita tai muita ilmaisen ruoan ja juoman tilaisuuksia parhaana viime aikoina yleistyneistä hotellipalveluista. Kansainvälinen aamiaispöytä oli näiden jälkeen toisena (19 %).

• Matkailijat kaipasivat kotoa eniten mahdollisuutta hyödyntää oman jääkaapin antimia (23 %).  Lisäksi 14 prosenttia ilmoitti kaipaavansa eniten itse kokkausta omassa keittiössä.

Viiden tähden elämää – arvostetuimmat ja turhimmat lisäedut

• Vastaajista 26 prosenttia ilmoitti korkealaatuisen kuntokeskuksen tai kylpylän lempipalvelukseen luksushotellissa. Myös design-hygieniatarvikkeet olivat suosiossa vastaajien keskuudessa (21 %).

• Matkailijat nauttivat ylellisyyspalveluista, mutta turhimpina lisäetuina pidettiin omaa palvelijaa uima-altaalla (26 %), mahdollisuutta syödä kylpiessä (26 %) ja tavallista perusteellisempaa siivousta (24 %).

• Yli puolet vastaajista (54 %) valitsisi ilmaiseksi käytössä olevan Rolls Royce Phantomin luksushotellipalveluksi, jonka he ehdottomasti haluaisivat kokea. Ei mikään yllätys!

• Luksusauto jätti taakseen teesommelierin (9%), baarimikon omassa huoneessa (9 %) ja hajustekonsultin (5 %) halutuimpien erikoisten hotellipalveluiden listalla.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto (at) hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor 040 766 8874 tai 040 706 8021.

Hotels.com:

Yvonne Bonanati
Senior PR Manager
Hotels.com
ybonanati at expedia.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu lähes 200 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa yli 200 maassa ja yli 25 000 kohteessa ympäri maailmaa. Näistä kaikista löytyy täydelliseen yöpymiskokemukseen tarvittavat tiedot. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com hyödyntää yhtä alan suurinta hotelliyhteistyöverkostoa ja neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa säännöllisesti erilaisia alennuksia ja tarjouskampanjoita. Lisäksi Hotels.com tarjoaa käyttäjilleen 7 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista ihmisiltä, jotka todella ovat yöpyneet hotelleissa. Näin asiakkaat tietävät majoitusta varatessaan mahdollisimman paljon kohteesta.

Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097. Hotels.comin sovelluksia älypuhelimille ja tableteille voi ladata osoitteesta http://fi.hotels.com/tarjoukset/mobile_fi/. Sovellusten kautta asiakkaat voivat etsiä ja tehdä varauksia missä vain ja päästä hyödyntämään yli 20 000 viime hetken tarjousta. Sovellukset ovat saatavilla yli 30 kielellä, mukaan lukien suomeksi. Sovellusten avulla käyttäjät voivat myös suodattaa ja lajitella hotelleja, lukea asiakasarvioita sekä löytää viime hetken tarjouksia läheltä omaa sijaintiaan.

Hotels.com on hiljattain lanseerannut Welcome Rewards™ -kanta-asiakasohjelmansa maailmanlaajuisesti. Welcome Rewardsissa™ asiakas saa yhden palkintoyön jokaista kymmentä Hotels.comin kautta varattua yötä kohden. Maksettavaksi jäävät vain verot ja mahdolliset lisämaksut. Hotels.comin sivuilta löytyvät ehdot ja säännöt ovat voimassa.

Viimeisen kahdeksan vuoden ajan Hotels.com on julkaissut kahdesti vuodessa palkitun kansainvälisen katsauksen hotellihuoneiden hinnoista, Hotel Price Indexin. Hotel Price Indexistä on tällä hetkellä olemassa 31 eri maiden versiota, lisätietoja: http://press.hotels.com/en-gb/hotel-price-index/. Seuraa Hotels.comia myös Facebookissa, Twitterissä ja YouTubessa