Joulurauha löytyy luostarista

Kaipaatko joulun alla hieman aikaa hengähtää? Olisiko nyt sopiva aika viettää viikonloppu kaukana kiireestä ja hulinasta? Lähde lomalle ylellisiin luostarihotelleihin, joissa pääsee hetkeksi pakoon joulukiireitä. Hotels.com esittelee entiset luostarit, joista on tehty upeita luksushotelleja.

Augustine, Praha, Tsekki (neljä tähteä)

Prahan keskustassa sijaitseva 1300-luvulla rakennettu augustinolaisluostari St.Thomas restauroitiin kauniiksi ja mukavaksi hotelliksi viime vuonna. Hotelli Augustinesta onkin hetkessä tullut yksi arvostetuimpia hotelleja Prahassa, ja se on kerännyt useita palkintoja. Hotellin kylpylässä saa erilaisia hierontoja ja hoitoja, joissa hyödynnetään munkkien vanhoja reseptejä. Lisäksi kylpylässä on suomalainen sauna. Hotelli sijaitsee lähellä monia nähtävyyksiä kuten Prahan linnaa. Hinnat alkaen 269 euroa yöltä.

Barceló Monasterio de Boltaña, Huesca, Espanja (viisi tähteä)

Huescassa sijaitseva upea 1800-luvulla rakennettu luksushotelli ja kylpylä Barceló Monasterio de Boltaña tunnettiin aiemmin Carmenin luostarina eli Monasterio del Carmenina. Hotelli sijaitsee Pyreneiden ja Ara-joen lähellä Pohjois-Espanjassa. Hotellissa vierailijat voivat ihastella historiallisen arkkitehtuurin ja modernin sisustuksen toimivaa yhdistelmää. Jos kaipaat paikkaa jossa hiljentyä, kannattaa piipahtaa hotellin 1700-luvulla rakennetussa 200-paikkaisessa kirkossa. Hinnat alkaen 51 euroa yöltä.

Pousada de Amares, Santa Maria do Bouro, Portugali (viisi tähteä)

Tämä taianomainen ja jyhkeä 1200-luvulla rakennettu hotelli sijaitsee Pohjois-Portugalissa Bragan kaupungin lähellä. Alun perin hotelli oli yksi Portugalin vaikuttavimmista sisterssiläisluostareista. Hotellissa on moderni sisustus ja kaikki nykyajan mukavuudet, mutta silti siellä on säilynyt luostarimainen tunnelma. Hotellin läheisyydessä on mahdollista rentoutua esimerkiksi kanoottiretkillä, kalastamalla tai ratsastamalla. Kannattaa vierailla myös Bom Jesus do Monten kirkossa Bragan kaupungissa. Kirkon kuuluisia portaita kiipeämällä saa samalla liikuntaa. Hinnat alkaen 123 euroa yöltä.

Hotel Monasterio, Cuzco, Peru (neljä ja puoli tähteä)

– Historiallinen Cuzcon kaupunki sijaitsee Perun Andeilla – yli 3000 metriä merenpinnan yläpuolella. Kaupunkiin vuonna 1595 rakennettua luostaria pidetään yhtenä Perun tärkeimmistä renessanssiajan monumenteista. Luostari muutettiin vuonna 1965 luksushotelli Monasterioksi. Hotelli on säilyttänyt vuosisatoja vanhan luostarimaisen ilmapiirin, erityisesti hotellin sisäpiha on hurmaava. Pihalla on upea yli 300 vuotta vanha setripuu sekä suihkulähteitä ja kukkaistutuksia, joiden lomassa kävellessä mieli lepää. Hinnat alkaen 322 euroa yöltä.

Lisätietoja osoitteessa www.hotels.com tai numerossa 010 808 097.

• Hinnat ovat esimerkkejä kahden hengen huoneesta per yö.
  • Hinnat on tarkistettu 30.11.2010, joten muutokset ovat mahdollisia.

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelu Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto@hotels.com

Aino Ruikka

aino.ruikka(at)acsanafor.fi

Sanna Aaltonen

sanna.aaltonen(at)acsanafor.fi

Kate Hopcraft

khopcraft(at)hotels.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 130 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa ympäri maailmaa. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa käyttäjilleen jo 1,8 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista. Hotels.com voitti Webuser-lehden jakaman Gold Award -palkinnon parhaana hotellivaraussivustona helmikuussa 2009. Tällä hetkellä Hotels.com-sivustoja on maailmanlaajuisesti yli 70, mukaan lukien 31 sivustoa 24 eri kielellä EMEA-alueella. Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097.