Julkisen terveydenhuollon sähköinen asiointi laajenee Pohjois-Karjalassa

Pohjois-Karjalan sairaanhoitopiirissä on käytössä toistaiseksi Suomen ainoa kaikkien alueen kuntien terveyskeskusten ja keskussairaalan yhteinen potilastietojärjestelmä. Maaliskuusta alkaen maakunnan asukkailla on myös käytössään maan laajimmat mahdollisuudet sähköiseen asiointiin terveydenhuollossa. Pohjois-Karjalassa ollaan nyt ottamassa käyttöön sellaisia palveluja, joiden vaatimusmäärittelyjä aletaan vasta valmistella valtakunnan tasolla.

Tiedotustilaisuus sähköisestä asioinnista maakunnassa

Aika: ke 19.2.2014 klo 9–10
Paikka: Pohjois-Karjalan maakuntaliitto, Maakuntasali, Pielisjoen linna, Siltakatu 2, Joensuu
Tilaisuuteen voi osallistua myös videoneuvottelun kautta. Siltaistunnon numero: 62.148.100.4 ja koodi 666666. Istunto aukeaa klo 8.45. Videoneuvotteluun voidaan osallistua neuvottelulaitteella tai ohjelmistolla joka tukee h.323 tai SIP -standardia.

Tervetuloa kuulemaan, miten Pohjois-Karjalassa terveydenhuollon asiakkaita palvellaan sähköisiä ratkaisuja hyödyntäen ja miten kuntalaiset hyötyvät uudenlaisista palveluista. Tilaisuudessa kerrotaan myös kuntalaisten sähköisten palvelujen valmiuksia selvittäneen hankkeen tuloksista.

Tilaisuudessa ovat paikalla alueellisen terveydenhuollon asiantuntijaryhmän pj, ylilääkäri Anu Niemi (PKSSK), Joensuun kaupungin johtava lääkäri Ari Laakkonen, kuntalaisten sähköisten palvelujen valmiuksia selvittäneen ASSI-hankkeen edustajat Annikki Jauhiainen (Savonia amk) ja Päivi Sihvo (Karelia amk) sekä potilastietojärjestelmän ja sähköisen asioinnin palvelun toimittaneen Mediconsult Oy:n lääketieteellinen johtaja Ville Salaspuro.

Tilaisuuden jälkeen on mahdollisuus tehdä yksilöllisiä haastatteluja.

Lisätietoja tilaisuudesta: Anu Niemi, ylilääkäri, p. 040 730 9391, anu.niemi@pkssk.fi
Videoneuvotteluyhteyksistä: Leena Furtenbach, p. 013 339 00014, leena.furtenbach@pttk.fi
Haastattelupyynnöt: Taina Rönnqvist, puh. 044 356 9813, taina.ronnqvist@acsanafor.fi