Kaksi kolmesta torkuttaa: Uusi mobiilisovellus auttaa pääsemään torkuttamisesta eroon

Pimeän talven aikana herääminen aamulla muuttuu yhä vaikeammaksi. Monet helpottavat heräämistään torkuttamalla. Tuoreen mielipidekyselyn* mukaan lähes kaksi kolmesta suomalaisesta torkuttaa. Tutkimukseen osallistui 1035 vastaajaa ympäri Suomea. Philips on kehittänyt uuden mobiilisovelluksen aamuväsymyksen selättämiseen.

Yli puolet kyselytutkimuksen vastaajista kertoo torkuttavansa, koska ei halua nousta heti sängystä ylös. Torkuttaminen jakaa suomalaisia. Vaikka suurin osa jatkaa aamu-uniaan torkuttamalla, joukkoon mahtuu myös niitä, jotka eivät torkuta laisinkaan. Philips Consumer Lifestylen Marketing Manager Carina Franzén kertoo, että Unsnooze Yourself -mobiilisovellus auttaa leikkisällä tavalla jättämään torkuttamisen.

App Storesta ilmaiseksi ladattavan applikaation avulla voit haastaa ystäväsi tai jopa tuntemattomat heräämään ilman torkuttamista. Pelin ideana on asettaa yhteinen herätysaika ja voittaja on se, joka herää ensimmäisenä painamaan herätyskellon kiinni. Peli listaa parhaat aamuherääjät, mikä helpottaa oman kehittymisen seuraamista.

Kyselytutkimuksen mukaan nuoret torkuttavat Suomessa eniten. 56–70-vuotiaiden tapoihin torkuttaminen puolestaan kuuluu vähiten.

Viitenä päivänä viikossa torkuttavat:

1. 23–35-vuotiaat (31,1 %)

2. 15–22-vuotiaat (25,3 %)

3. 36–55-vuotiaat (16,2 % )

4. 5670-vuotiaat (10 %)

Unsnooze Yourself -mobiilisovellus App Storessa: https://itunes.apple.com/fi/app/Unsnooze-the-game%E2%80%93Philips-Wake-up-Light/id730824374?l=sv&mt=8

Linkki YouTubeen: http://www.youtube.com/watch?v=XrA6GA3SJQk

*Kyselytutkimuksen toteutti Snabba Svar ajanjaksolla 2.9. – 15.9.2013. Kyselyyn vastasi 1035 suomalaista.

Lisätietoja:

Max Hellström, lehdistövastaava, Philips Consumer Lifestyle, +46 708 32 21 05, max.hellstrom@philips.com

Kuvia, tuotetietoja ja kokeilupyynnöt:

Viestintätoimisto AC-Sanafor, philips@acsanafor.fi, +358 40 706 8021

Lisää Philipsin uutisia voi lukea Philipsin MyNewsdesk-lehdistöhuoneessa.

Royal Philips:

Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHIA) on terveyden ja hyvinvoinnin alalla toimiva monialayritys, joka keskittyy parantamaan ihmisten elämänlaatua mielekkäiden innovaatioiden avulla terveydenhuollon, lifestyle-tuotteiden ja valaistuksen alalla. Yhtiön pääkonttori on Alankomaissa. Vuonna 2012 Philipsin palveluksessa työskenteli noin 115 000 henkilöä ja sen myynti oli 24,8 miljardia euroa. Yrityksellä tarjoaa myyntiä ja palveluita yli sadassa maassa. Philips on johtavassa asemassa kardiologisen hoidon, akuutti- ja kotihoidon, energiaa säästävien valaistusratkaisujen ja uudenlaisten valaistussovellusten sekä parranajon, muun kauneudenhoidon ja suun terveyden alalla. Philipsin uutisia on osoitteessa www.newscenter.philips.com/fi_fi/