Karen Sørensen Philipsin uudeksi Pohjoismaiden johtajaksi ensimmäisenä naisena

Philips Nordics -alueen johtajaksi on ensimmäistä kertaa nimitetty nainen. Karen Sørensen on toiminut aiemmin lääketeollisuudessa ja biotekniikan parissa. Nyt hän siirtyy yritykseen, joka pyrkii parantamaan ihmisten elämänlaatua terveydenhuollon laitteiden, ammatti- ja yksityispuolen valaistusratkaisujen ja kodinelektroniikan avulla.

Karen Sørensen on viimeksi toiminut varatoimitusjohtajana Sanofi-Aventiksella vastuualueenaan Länsi-Eurooppa. Hän on tottunut muutosjohtaja.

”Philips on innovaatiovetoinen yritys, mutta se ei tarkoita pelkästään tuotekehitystä tai uusien ratkaisujen löytämistä vastaamaan ihmisten tarpeisiin, vaan myös uusien työtapojen kehittämistä sekä uusien yhteistyömuotojen ja kumppanuuksien löytämistä”, sanoo Karen Sørensen.

Pohjoismaissa Philips haluaa vahvistaa asemiaan terveydenhuoltosektorilla. Innovatiivisten ratkaisujensa ansiosta, muiden muassa kuvantamisessa ja potilasvalvonnassa. Philipsistä on tullut terveydenhuoltosektorin johtava yhteistyökumppani sekä Suomessa, Ruotsissa, Norjassa että Tanskassa.

”Toinen tärkeä alue Philipsille ovat valaistusratkaisut. Tällä hetkellä olemme johtavassa asemassa ledivalaistustekniikassa. Olemme havainneet tämän teknologian suunnattomat mahdollisuudet kehittää energiatehokkaita ratkaisuja, jotka myös parantavat ihmisten elämänlaatua esimerkiksi lisäämällä kaupunkiympäristöjen turvallisuutta ja tuomalla innostavampia valaistusratkaisuja toimistoihin. Terveydenhoitoalalta on jopa tieteellistä näyttöä siitä että valaisturatkaisumme nopeuttavat hoitoa ja toipumista, Sørensen kertoo.

Kodinelektroniikassa, eli Consumer Lifestyle -segmentillä, Philipsin painopisteenä on helposti saatavilla oleva tekniikka. Nämä tuotteet helpottavat jokapäiväistä elämää. Kehitys kulkee Karen Sørensenin mukaan jatkuvasti sekä valmistus- että kulutuspuolella kohti materiaalien tehokkaampaa hyödyntämistä ja suurempaa energiatehokkuutta.

Kestävä kehitys kiinnostaa

Philips investoi vuonna 2011 yhteensä 479 miljoonaa euroa vihreisiin innovaatioihin tuodakseen markkinoille useita niin kutsuttuja vihreitä tuotteita, jotka ovat kestävämpiä useilla tavoilla, kuten energiankulutuksen, pakkauksen, painon, ympäristölle haitallisten aineiden, kierrätettävyyden ja jätehuollon suhteen.

Philips on saanut laajalti tunnustusta työstään kestävyyden parantamiseksi pitkin vuotta. Esimerkiksi Newsweek arvioi Philipsin maailman yhdeksänneksi vihreimmäksi yritykseksi. Philips otti takaisin johtoasemansa Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä sekä omalla sektorillaan että supersektorilla. Lisäksi Philips Lightning palkittiin YK:n muutoksen edelläkävijän, eli Leader of change -palkinnolla työstään kestävien valaistusratkaisujen vuoksi.

”Me pohjoismaalaiset olemme hyvin ympäristötietoisia. Minulle tärkeä kriteeri uudessa työpaikassa oli, että Philips todella pyrkii edesauttamaan yhteiskunnan kehittymistä kestävämpään suuntaan. Mitä olen tähän mennessä nähnyt, todistaa sen, että käytäntö on hienojen sanojen takana. Philips tekee kattavaa tutkimus- ja kehitystyötä. Innovaatiokeskuksissamme on jatkuvasti luova prosessi käynnissä ja vain parhaat ideat tuodaan lopulta markkinoille”, toteaa Karen Sørensen.

Lisätietoja:

Max Hellström, Nordic PR Manager, Philips Consumer Lifestyle, max.hellstrom@philips.com, +46 708 32 21 05

Lisää Philipsin uutisia voi lukea Philipsin MyNewsdesk-lehdistöhuoneessa.

Royal Philips Electronics

Royal Philips Electronics (Alankomaat) (NYSE: PHG, AEX: PHI) on kansainvälinen terveydenhuolto- ja hyvinvointiratkaisujen tarjoaja, joka keskittyy parantamaan ihmisten jokapäiväistä hyvinvointia ajankohtaisten innovaatioiden avulla. Maailman johtavana terveydenhuolto-, valaistus- ja lifestyle-ratkaisujen tarjoajana Philips yhdistää tuotteissaan teknologian ja muotoilun asiakaslähtöisesti sekä toimii tavaramerkkilupauksensa ”sense and simplicity” mukaisesti. Pääkonttori sijaitsee Alankomaissa, ja Philipsillä on 122 000 työntekijää yhteensä yli 100 maassa. Vuonna 2011 yritys saavutti 22,6 miljardin euron liikevaihdon ja se on markkinajohtaja niin lääketieteellisen sydän, akuutti- ja kotihoitolaitteiston kuin energiatehokkaiden valaistusratkaisujen ja lifestyle- ja hyvinvointituotteidenkin alalla. Tämän lisäksi Philips on vahvassa johtavassa asemassa taulutelevisioiden, miesten parranajo- ja karvanpoistotuotteiden, kannettavien ääni- ja videotuotteiden sekä hammashoitotuotteiden tarjoajana.

Uutisia: www.philips.fi/uutiset