Karhuherra Paddington lähtee lentoon Heathrow’lta

British Airways
Tiedote 12.2.2009

KARHUHERRA PADDINGTON LÄHTEE LENTOON HEATHROW’LTA

Perun perukoilta aikoinaan Lontooseen saapunut karhuherra Paddington on nyt pakannut jälleen matkalaukkunsa ja suuntaa maailmalle Heathrow’n lentokentältä. Kuuluisan matkalaukun saavat ilokseen myös British Airwaysin pitkien lentojen lapsiasiakkaat helmikuun puolivälistä alkaen. Helsinki-Lontoo -lennoilla lapset saavat Paddingtonin tehtäväkirjan ja väriliidut.

British Airwaysin uusi lasten puuhapakkaus on suunniteltu näyttämään samalta kuin Paddingtonin kuuluisa kulunut matkalaukku. Pienten kantajiensa helpotukseksi laukussa on kätevä olkahihna. Puuhapakkaukset on tarkoitettu 3-5-vuotiaille lapsille.

Marmeladivoileipia ei laukusta löydy, mutta sen sijaan iloinen tehtäväkirja, tarroja sekä väriliidut. Paluumatkalla nuoret matkustajat saavat karhuherra Paddingtonin pikkurepun. Se sisältää toisen puuhakirjan Paddingtonin maailmanmatkoista ja hauskoja sorminukkeja.

Lisäksi lennon viihdejärjestelmässä on Karhuherra Paddington -ohjelmia, joita lapsi voi valita omalle ruudulleen katsottavaksi. Karhumaisiin tunnelmiin pääsee halutessaan valmistautumaan jo kotona tulostamalla värityskuvia ja matkatavaroiden nimilappuja osoitteesta www.ba.com.

ISOILLE LAPSILLE NEOPREENIPENAALI

Paddington-iän ehkä jo ylittäneet 6-12-vuotiaat lapset saavat kaukolennoilla neopreenistä valmistetun penaalin. Neopreeniä käytetään myös muun muassa sukelluspuvuissa, joten kyseessä on erityisen hieno kynäkotelo vaativaan käyttöön myös lennon jälkeen.

Penaali sisältää lehden, joka on täynnä reportaaseja, pulmapähkinöitä ja yllättäviä faktoja ympäri maailman. Karhuherran pakkauksesta löytyy myös monivärinen kynä ja pelikorttipakka. Paluulennolla vanhemmat lapset saavat läpinäkyvän pussukan, jota voi käyttää uudestaan vaikkapa pesulaukkuna.

LASTEN NEUVOSTO ASIANTUNTIJANA

Tuotteiden suunnittelussa on avustanut British Airwaysin Lasten Neuvosto, joka neuvoo lentoyhtiötä kaikissa heidän ikäryhmäänsä koskevissa asioissa. Siihen on valittu kirjoituskilpailun perusteella 12 lasta eri puolilta maailmaa.

Lapset ovat kokoontuneet Heathrow’lle muun muassa maistelemaan lapsille suunniteltuja lentoruokien vaihtoehtoja. Nykyinen ateriakokonaisuus, jonka voi lapsille tilata lähtöselvityksen yhteydessä etukäteen, on syntynyt tämän pohjalta. Lasten ruuat tarjoillaan lennoilla ennen aikuisten ruokia.

FAKTOJA
• Yli 1,6 miljoonaa lasta ja enemmän kuin 300.000 vauvaa perheineen matkusti British Airwaysin asiakkaana.
• British Airwaysin suosituimpia perhekohteita ovat: Boston, Dubai, New York, Los Angeles, Miami, Orlando ja San Francisco
• Skyflyers on matkustaville perheille tarkoitettu palvelukokonaisuus, jonka tarkoituksena on helpottaa perheiden matkustusta.
• Perheet voivat pyytää tiettyjä paikkoja ja lastenaterioita ennen matkaa osoitteessa ba.com. Myös lähtöselvitys kannattaa hoitaa jo kotona.

LISÄTIEDOT

Lähettäjä ja kuvapyynnöt
Maija Hakala, viestintätoimisto AC-Sanafor, p. 050 33 828 73, maija.hakala@acsanafor.fi

www.ba.com

British Airways on perustettu vuonna 1919 ja se kuuluu maailman johtaviin lentoyhtiöihin. British Airways lentää kumppaneineen yli 300 kohteeseen. Yhtiön kilpailuvaltteja ovat muun muassa korkeatasoinen palvelu, laaja reittiverkosto sekä matkustusmukavuus, jonka kehittämisessä yhtiö on pioneeri alallaan. British Airwaysin uusi Terminaali 5 otettiin Heathrow’n kentällä käyttöön maaliskuussa. Se on kooltaan viisi kertaa suurempi kuin edellinen pitkien lentojen Terminaali 4. Helsinkiin lennetään toistaiseksi terminaalista 1. British Airways kuuluu Oneworld-allianssiin, jossa jäseniä ovat myös mm. Finnair, American Airlines ja Qantas. Oneworldin reittiverkostossa on noin 675 kohdetta. British Airways juhlii tänä vuonna 90-vuotista taivaltaan lentoyhtiönä.