Kaukohohteet kiinnostivat loma-Suomea

Suomalaisten heinäkuussa tekemät hotellihaut lisääntyivät eniten Karibianmerellä sijaitsevalle Curaçaon saarelle. Heinäkuun helteiden keskellä hakujen lisääntyminen Karibialle selittynee ainakin osittain syys- ja talvilomien suunnittelulla. Hakutrendit ilmenevät Hotels.comin julkaisemasta listasta heinäkuun hotellihakujen kehityksestä viime vuoden heinäkuuhun nähden.

Sinisestä nimikkolikööristään tunnetun Curaçaon saaren hotellihaut kasvoivat eniten suomalaisten keskuudessa tämän vuoden heinäkuussa verrattuna vuoden takaiseen heinäkuuhun. Hotellihaut tänne pienelle Karibian meren trooppiselle saarelle lisääntyivät peräti 462 %.

Kolmanneksi eniten suomalaisten hotellihaut lisääntyivät Vietnamin pääkaupunkiin Hanoihin. Tähän värikkään historian omaavaan Kaakkois-Aasian kohteeseen haut lisääntyivät 286 %. Kohteen suosiota lienee siivittänyt Finnairin tänä kesänä avaama kausireitti, jota yhtiö liikennöi aina lokakuun 26. päivään asti. Lisäksi kaukokohteiden hakujen lisääntyminen johtunee myös tulevan lomakauden suunnittelusta.

Kaukokohteiden ohella heinäkuun lisääntyneiden hakujen listan kärkipäässä keikkuu monia tuttuja Etelä-Euroopan kohteita, kuten Kreikan Samos, jonne haut yli nelinkertaistuivat. Aiempien kesäkuukausien tapaan Kauhavan hotellihaut lisääntyivät Suomen kohteista huomattavasti edellisvuoteen nähden. PowerPark-paikkakunnan haut lisääntyivät vuoden 2012 heinäkuuhun verrattuna 175 %.

Taulukko 1. Suomalaisten eri matkakohteisiin tekemien hotellihakujen prosentuaalinen kasvu heinäkuussa 2013 verrattuna heinäkuuhun 2012.

Matkakohde Hotellihakujen kasvuprosentit
Loviisa 89 %
Miamin seutu 89 %
Venetsian seutu 88 %

Lisätiedot, kuvapyynnöt tai Hotels.comin edustajien haastattelupyynnöt Hotels.com-lehdistöpalvelusta: lehdisto (at) hotels.com tai soita viestintätoimisto AC-Sanafor 040 716 9559 tai 040 706 8021.

Hotels.com:

Yvonne Bonanati
Senior PR Manager
Hotels.com
ybonanati at expedia.com

Hotels.com

Hotels.com on osa kaikilla merkittävillä markkinoilla toimivaa Expedia-ryhmää ja sen valikoimiin kuuluu yli 220 000 laadukasta hotellia, huoneistoa ja B&B-majapaikkaa yli 200 maassa ja yli 25 000 kohteessa ympäri maailmaa. Näistä kaikista löytyy täydelliseen yöpymiskokemukseen tarvittavat tiedot. Jos asiakas löytää muualta halvemman hinnan etukäteen maksamalleen hotellihuoneelle, tarjoaa Hotels.com kyseisen hotellihuoneen asiakkaalle samaan hintaan. Hotels.com hyödyntää yhtä alan suurinta hotelliyhteistyöverkostoa ja neuvottelee käyttäjille parhaat hinnat sekä tarjoaa säännöllisesti erilaisia alennuksia ja tarjouskampanjoita. Lisäksi Hotels.com tarjoaa käyttäjilleen 7 miljoonaa asiakasarviota esittelemistään kohteista ihmisiltä, jotka todella ovat yöpyneet hotelleissa. Näin asiakkaat tietävät majoitusta varatessaan mahdollisimman paljon kohteesta.

Matkailijat voivat tehdä varauksen internetissä tai soittamalla monikieliseen asiakaspalvelunumeroon +358 10 808 097. Hotels.comin sovelluksia älypuhelimille ja tableteille voi ladata osoitteesta http://fi.hotels.com/tarjoukset/mobile_fi/. Sovellusten kautta asiakkaat voivat etsiä ja tehdä varauksia missä vain ja päästä hyödyntämään yli 20 000 viime hetken tarjousta. Sovellukset ovat saatavilla yli 30 kielellä, mukaan lukien suomeksi. Sovellusten avulla käyttäjät voivat myös suodattaa ja lajitella hotelleja, lukea asiakasarvioita sekä löytää viime hetken tarjouksia läheltä omaa sijaintiaan.

Hotels.com on hiljattain lanseerannut Welcome Rewards™ -kanta-asiakasohjelmansa maailmanlaajuisesti. Welcome Rewardsissa™ asiakas saa yhden palkintoyön jokaista kymmentä Hotels.comin kautta varattua yötä kohden. Maksettavaksi jäävät vain verot ja mahdolliset lisämaksut. Hotels.comin sivuilta löytyvät ehdot ja säännöt ovat voimassa.

Viimeisen kahdeksan vuoden ajan Hotels.com on julkaissut kahdesti vuodessa palkitun kansainvälisen katsauksen hotellihuoneiden hinnoista, Hotel Price Indexin. Hotel Price Indexistä on tällä hetkellä olemassa 31 eri maiden versiota, lisätietoja: http://press.hotels.com/en-gb/hotel-price-index/. Seuraa Hotels.comia myös Facebookissa, Twitterissä ja YouTubessa.