Kaupunkivalaistuksella merkittäviä energiasäästöjä

Kööpenhamina – Royal Philips Electronics rohkaisee maailman kaupunkeja miettimään valaistusratkaisujaan. Nykyaikaisen tekniikan käyttöönotolla on iso merkitys ilmastonmuutoksen vastaisessa taistelussa. Se vähentää energiankulutusta ja samalla kuitenkin tehostaa valaistusta. - Meidän viimeisintä LED-tekniikkaa hyödyntävät valaistusratkaisumme ovat jo käytössä Kööpenhaminassa. Olemme siis vahvasti mukana YK:n ilmastokokouksen puitteissa, kertoo Ronald Maagdenberg, Philipsin Pohjoismaiden toimitusjohtaja. Philipsin oma tavoite on tehdä maailman kaupungeista 40 prosenttia nykyistä energiatehokkaampia seuraavan kymmenen vuoden aikana. Yritys tekee tässä yhteistyötä World Green Building Councilin (WorldGBC) kanssa. Kööpenhaminan COP15-ilmastokokouksessa Philips rohkaisee kaikkia maailman maita asettamaan kunnianhimoiset tavoitteet hiilidioksidimäärän vähentämiseksi. Tähän tarvitaan yrityksen mielestä myös voimakasta lainsäädäntöä. Vihreä valaistuskierros Kööpenhaminassa Philips on luonut Kööpenhaminaan erityisen vihreän jalanjäljen kierroksen eli Philips Green Footprint Tourin. Sen tavoitteena on osoittaa, mitä energian säästämiseksi voidaan kaupunkivalaistuksessa tehdä. Kierroksella on esimerkkejä katujen, puistojen, rakennusten ja muun ympäristön valaistusratkaisuista. Niissä energiatehokas valo ja uusin muotoilu yhdistyvät turvallisesti ja miellyttävästi. -Toiveemme on, että Philips Green Footprints innostaa vierailijoita, niin yksityishenkilöitä kuin päättäjiäkin, sijoittamaan ympäristöystävällisiin ratkaisuihin luodakseen oman vihreän jalanjälkensä, sanoo Ronald Maagdenberg. Philips Green Footprint -kohteita  Nørrebropark: pyöräteiden energiankulutus on uuden valaistuksen ansiosta vähentynyt 80 prosenttia.  Scandic Palace Hotel: energiakulut ovat uuden valaistuksen ansiosta pienentyneet 62 prosenttia.  Näyttely "100 Places to Remember Before They Disappear" Kööpenhaminan keskustorilla, Kongens Nytorvilla, on valaistu Philipsin LED-valoilla, jotka ovat vähentäneet energiakulutusta 81 prosenttia. Lisätiedot: tarja.jantti-eade@philips.com, p. 040 529 0227 tai santa.van.der.laarse@philips.com,(englanniksi) A Simple Switch – tuki kuluttajille ja yrityksille Uusi verkkosivusto, joka tarjoaa tietoa helpoista mahdollisuuksista säästää energiaa arjessa. www.asimpleswitch.com. Lähettäjä: Maija Hakala, viestintätoimisto AC-Sanafor, maija.hakala@acsanafor.fi, 050 33 828 73. Philips Royal Philips Electronics (Alankomaat) (NYSE: PHG, AEX: PHI) on kansainvälinen terveydenhuolto- ja hyvinvointiratkaisujen tarjoaja, joka keskittyy parantamaan ihmisten jokapäiväistä hyvinvointia ajankohtaisten innovaatioiden avulla. Maailman johtavana terveydenhuolto-, valaistus- ja lifestyle-ratkaisujen tarjoajana Philips yhdistää tuotteissaan teknologian ja muotoilun asiakaslähtöisesti sekä toimii tavaramerkkilupauksensa ”sense and simplicity” mukaisesti. Pääkonttori sijaitsee Alankomaissa, ja Philipsillä on 118 000 työntekijää yhteensä yli 60 maassa. Vuonna 2008 yritys saavutti 26 miljardin euron myynnin ja se on markkinajohtaja niin lääketieteellisen sydän, akuutti- ja kotihoitolaitteiston kuin energiatehokkaiden valaistusratkaisujen ja lifestyle- ja hyvinvointituotteidenkin alalla. Tämän lisäksi Philips on vahvassa johtavassa asemassa taulutelevisioiden, miesten parranajotuotteiden, kannettavien ääni- ja videotuotteiden sekä hammashoitotuotteiden tarjoajana. Uutisia Philipsiltä: http://socialmedianewsroom.philips.fi/