• AC-Sanafor/

Kehä I Leppävaarassa -hanke: LINTULAAKSONTIEN ALKUPÄÄ SULJETAAN LIIKENTEELTÄ KEHÄ I:N PARANNUSTÖIDEN VUOKSI LEPPÄVAARASSA

YIT Rakennus Oy tekee Espoon Leppävaarassa Lintulaaksontiellä kadunrakennustöitä 28.7. alkaen. Töiden vuoksi Lintulaaksontie joudutaan sulkemaan Vallikadun ja Aseveljentien väliseltä osuudelta lähellä Kehä I:n liittymää. Kadunrakennustyöt liittyvät Kehä I Leppävaarassa -hankkeeseen.

Vallikadun ja Aseveljentien välisen Lintulaaksontien osuuden sulkemisen aikana liikenne ohjataan kulkemaan Sininärhentien kautta. Suljetun osuuden kaksi bussipysäkkiä siirretään myös kiertotielle Pikkulinnunreitin varteen. Kartta kiertotiejärjestelyistä liitteenä.

Suljetulle katuosuudelle tullaan rakentamaan muun muassa uusi kiertoliittymä ja alikulkukäytävä kevyen liikenteen reittiä varten. Uusittu katuosuus avataan liikenteelle vuoden 2009 alussa.

Tuoreimmat tiedot hankkeen etenemisestä löytyvät osoitteesta www.tiehallinto.fi/leppavaara.

LISÄTIETOJA:

Tiehallinto, Uudenmaan tiepiiri
Projektipäällikkö Hannu Lehtikankare
p. 020 422 2803 gsm 040 518 2992, hannu.lehtikankare@tiehallinto.fi

YIT Rakennus Oy
Vastaava työnjohtaja Antti Lehtinen
p. 0400 409 325, antti.lehtinen@yit.fi

Kehä I ja Turunväylää uudistetaan vuosina 2008–2012 Espoon Leppävaaran kohdalla. Kehä I Leppävaarassa -hankkeen ansiosta liikenteen sujuvuus paranee, alueen viihtyisyys lisääntyy ja alueen kaupunkirakenne yhtenäistyy. Tiet ja kevyen liikenteen yhteydet ovat käytössä koko rakennusprojektin ajan poikkeusjärjestelyin. www.tiehallinto.fi/leppavaara.