Kehä I:llä kaistansulkuja ensi viikonloppuna

Kehä I Leppävaarassa -tiehankkeeseen liittyvistä paalutustöistä johtuen Kehä l:llä on poikkeavia liikennejärjestelyjä ensi lauantaina ja sunnuntaina 20.–21. maaliskuuta lähellä Helsingin ja Espoon kaupungin rajaa.

Portaaliperustusten paalutustöiden takia Kehä l:n vasemmanpuoleiset kaistat joudutaan sulkemaan molempiin suuntiin kuljettaessa noin 300 metrin matkalta Helsingin ja Espoon kaupungin rajan tuntumassa. Oikeanpuoleisilla kaistoilla nopeusrajoitusta alennetaan, mutta liikenne kulkee muuten normaalisti. Portaalit ovat teräksisiä kehikkorakenteita, joihin kiinnitetään kaistaopastimia ja opastetauluja. Kaistat suljetaan lauantaina kello 6.00 ja avataan uudelleen liikenteelle kello 12.00. Sunnuntaina kaistat suljetaan kello 6.00 ja avataan liikenteelle kello 13.00. Kaistansulkuja vaativa työvaihe suoritetaan viikonloppuna, jolloin Kehä l:n liikennemäärät ovat selvästi arkipäiviä pienemmät. Autoilijoiden kannattaa silti varautua liikenteen hidastumiseen. Normaalisti kaistansulut pyritään tekemään yöaikaan, jolloin ne aiheuttavat mahdollisimman vähän haittaa liikenteelle. Paalutustöistä syntyvän voimakkaan äänen vuoksi työt tehdään ensi viikonloppuna poikkeuksellisesti päiväaikaan. Tuoreimmat tiedot hankkeen etenemisestä löytyvät osoitteesta www.liikennevirasto.fi/leppavaara LISÄTIETOJA: Liikennevirasto Projektipäällikkö Hannu Lehtikankare p. 020 637 3555 tai 040 518 2992, hannu.lehtikankare@liikennevirasto.fi YIT Rakennus Oy Projektipäällikkö Kari Alavillamo p. 040 519 0059, kari.alavillamo@yit.fi Kehä I ja Turunväylä uudistetaan vuosina 2008–2012 Espoon Leppävaaran kohdalla. Kehä I Leppävaarassa -hankkeen ansiosta alueen kaupunkirakenne yhtenäistyy, liikenteen sujuvuus paranee ja alueen viihtyisyys lisääntyy. Tie on käytössä koko rakennusprojektin ajan poikkeusjärjestelyin. www.liikennevirasto.fi/leppavaara