Kesän kuumin peliuutuus pannafootball saapuu Suomeen

TIEDOTE 22.5.2008

Tiedätkö mikä on panna?
Kesän kuumin peliuutuus pannafootball saapuu Suomeen

Kesän uutuuspeli on täällä! Tämä peli koukuttaa kaikki jalkapallon ja vauhdikkaan liikunnan ystävät. Panna on lähtöisin Surinamista, Etelä-Amerikasta, jossa peliä pelataan lähes missä tahansa, yleensä kaduilla.

Tervetuloa tutustumaan pannafootballiin opiskelijoiden SELL-kisojen yhteydessä Espoossa, Tapiolan urheilupuistoon ensi lauantaina 24. toukokuuta 2008, klo 13.00–19.00.

Urheilutähdet mittelevät taitojaan kesän uutuuspelissä klo 13.30–14.30. Koripallo vaihtuu jalkapalloon, kun legendaariset pelaajat Kari-Pekka Klinga ja Jari Raitanen ottavat toisistaan mittaa pannafootballissa. Paikalla on myös Adidaksen jalkapalloasiantuntija Niklas Pippingsköld.

Espoon tapahtumassa käynnistyy PANNAfootball Cages On Fire -Road Tour ’08, kiertue, jolla pannafootball kiertää kesätapahtumissa ympäri Suomea. Leikkipaikkavälinevalmistaja Lappsetin järjestämä kiertue huipentuu 9.-10. syyskuuta Helsingissä Suomi-Saksa-maaottelun yhteydessä pelattavaan FIN Challenge -loppukilpailuun, jossa taitojaan mittelevät kiertuetapahtumien pannafootball-kilpailujen voittajat.

Mikä pannafootball?

Tämä peli ei jätä ketään kylmäksi. Pannafootballia pelataan pyöreässä, kuusi metriä halkaisijaltaan olevassa häkissä. Kolmen minuutin peleissä kahden hengen joukkueet pyrkivät tekemään maaleja kuten jalkapallossakin. Kun joku pelaajista tekee pannamaalin, jossa pallo menee maaliin vastustajan jalkojen välistä, peli päättyy kuitenkin heti. Pelaaminen vaatii peliälyä: korkea häkki pitää pallon kentällä, joten peli on nopeaa ja intensiivistä. Kyseessä on todellinen taitolaji, mutta kuka tahansa voi pelata sitä kunnosta ja taitotasosta riippumatta. Suomessa pannafootball-areenat on suunniteltu piristämään erityisesti yläkoulujen pihoja, puistoja ja liikuntapaikkoja.

- Pannafootball on vauhdikas peli, jossa jokainen pelaaja pääsee kokemaan onnistumisen iloa. Kun pallo vierii kaarretta pitkin maaliin, myös hyvällä onnella on merkitystä, kertoo promoottori Mika Järvinen.

PANNAfootball by Lappset on rovaniemeläisen leikkipaikkavälinevalmistaja Lappset Group Oy:n uusi aluevaltaus. Espoon tapahtumassa käynnistyy PANNAfootball Road Tour ’08, joka kiertää kesätapahtumissa ympäri Suomen.

Lue lisää PANNAfootballista: www.acpanna.com

Lisätietoja:
Mika Järvinen
promoottori, PANNAfootball & SmartUs
mika.jarvinen@lappset.com
puh. 040-556 5855

Lappset Group Ltd on yksi johtavista leikkipaikkavälinevalmistajista Euroopassa. Lappsetin tuotevalikoimaan kuuluu leikkipaikkavälineiden lisäksi urheilupaikkavälineitä sekä pihojen, puistojen ja katujen kalusteita. SmartUs-konsepti tarjoaa interaktiivisia ja innovatiivisia leikki-, oppimis- ja liikkumisympäristöjä kaiken ikäisille. Lappset PlayCare-palveluketju kattaa välineiden koko käyttöiän suunnittelusta ja asennuksesta ylläpitoon ja tuotteiden asennukseen. Konsernin palveluksessa on keskimäärin 324 henkilöä. Tytäryrityksiä on viidessä eri maassa. Lappset-tuotteita viedään yli 40 maahan. Lisätietoja: www.lappset.com